Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Onderzoek Antwerpen: voorlopers dendritische cellen behandelen met vitamine D

Alles omtrent voeding en supplementen
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=neuron;1092168]Dank voor de update,
.[/QUOTE]

vandaag de afarese gehad, cellen filteren, en dat duurde 4,5 uur. (mijn bloed is 3x volledig door de centrifuge gegaan)
niets aan wel bijzonder saai en achteraf was ik toch wat bleekjes :)
daarnaast uiteraard de klassieke MRI, nog wat bloed trekken, vandaag als toetje een ecg'tje.

het vervolg is nu dat de cellen op kweek gezet worden, daarna verzopen worden in vitamine D om uiteindelijk gespoeld te worden. Daarna het vaccin, bewerkte cellen, invriezen in stikstof, ca -200 celsius, tot ze bij de patiënt ingebracht kunnen worden.
heb het labo bezocht en het niveau aan procedures en veiligheid ligt toch wel erg hoog.

het idee is dus dat die hele procedure eigenlijk een reset doorvoert en het immuunsysteem op 0 zet. Of het definitief de myeline niet meer aanvalt, misschien later terug, ...? geen idee en daarvoor dienen de studies.

goed, nu is het fase 1, de veiligheidsstudie
In totaal 9 patienten en de 1e 3 krijgen de laagste dosis, de volgende 3 een iets hogere dosis enz.
uiteraard hoopt men al op positieve resultaten maar het zwaartepunt ligt op bijwerkingen, veiligheid, ...

in het allerslechtste geval zou het vaccin bv het immuunsysteem kunnen triggeren en krijg je dus gewoon een averechts effect.

het volgende stapje is binnen een maand
1e vaccin en nachtje binnen

moest 1 vd medewerksters hier meelezen, het zijn stuk voor stuk schatjes.
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Geweldig, dat je ons zo uitvoerig op de hoogte brengt 1207!!!

Ik volg jouw traject met spanning en hoop van harte dat het gewenste resultaat bereikt wordt!!!
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Saskia18;1092658]Geweldig, dat je ons zo uitvoerig op de hoogte brengt 1207!!!

Ik volg jouw traject met spanning en hoop van harte dat het gewenste resultaat bereikt wordt!!![/QUOTE]

kleine moeite
heb je vragen probeer ik ze te beantwoorden of geef ik ze door.
Marsei

Bericht door Marsei »

Weet je welke dosis jij krijgt?
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Marsei;1092711]Weet je welke dosis jij krijgt?[/QUOTE]

Voor zover ik het begrepen heb: het zijn 9 kandidaten en verdeeld in 3 blokken van 3 kandidaten.

Ik ben de 1e en zal dus de lichtste portie krijgen,
De dosis wordt pas verhoogd bij de 4e (nadat de 1e 3 ok zijn qua veiligheid) om daarna nog eens omhoog te gaan bij de 7e kandidaat.

Of het nu minder cellen zijn of minder zwaar bestraalde cellen dat ik krijg weet ik eigenlijk zelf niet. zou ik moeten navragen
Klick

Bericht door Klick »

[QUOTE=timojr;1092293]Jammer dat Nederland ook niet mee doet met deze proef[/QUOTE]

zeker jammer!! ik had graag meegedaan
Klick

Bericht door Klick »

@1207 ik volg je verslagen met veel intresse. ik geloof echt in vit. D!
timojr

Bericht door timojr »

[QUOTE=Klick;1093005]zeker jammer!! ik had graag meegedaan[/QUOTE]
Ik ook heb er bijna alles voor over om me goed tevoelen
Marsei

Tussenstand bij onderzoek diabetes

Bericht door Marsei »

Tussenstand bij onderzoek diabetes

D-Sense onderzoek naar celtherapie met vitamine D: [URL="https://www.diabetestype1.nl/onderzoek/ ... m=20170928"][U]de tussenstand[/U][/URL]

[QUOTE]Iedereen wacht met spanning op de resultaten van het lopende celtherapie-onderzoek van Bart Roep. Zijn collega Tanja Nikolic van het LUMC vertelde bij Diabeter over de tussenstand in het onderzoek, waarin nu eerst de veiligheid wordt getest.[/QUOTE]
[QUOTE]De D-sense Trial ging eerder dit jaar van start. Doel van dit eerste onderzoek met mensen: kijken of de behandeling veilig is. [/QUOTE]
[QUOTE][B]Waar zijn ze nu in het onderzoek?[/B]

Dr. Tanja Nikolic werkt in het team van Bart Roep en Zwaginga, en zij vertelde op 21 september op het jubileumsymposium bij Diabeter waar ze nu staan. Ze doen het onderzoek met drie groepen mensen met diabetes type 1, die na elkaar aan de beurt komen maar wel overlappen in de tijd. In de groepen worden verschillende doseringen van de nieuwe cellen getest.

De eerste groep, die vijf miljoen cellen heeft gehad, heeft nu alle fasen van het onderzoek doorlopen. Dus de proefpersonen hebben twee injecties met bewerkte cellen teruggekregen en zijn daarna een halfjaar goed in de gaten gehouden. Nu kunnen de onderzoekers aan de slag met de analyses.

[B]Blij met eerste resultaten[/B]

De eerste antwoorden op de twee belangrijkste eerste vragen van het onderzoek zijn positief. Dat wil zeggen: ja, ze kunnen inderdaad de cellen bewerken zoals ze hoopten en ze kunnen voldoende cellen maken voor de geplande behandelingen en meer.

En ja, de therapie is veilig. De mensen uit de eerste groep hadden geen bijwerkingen en hun afweersysteem blijft verder normaal reageren op alledaagse indringers zoals virussen. Ook werd hun bestaande diabetes niet erger.

En vooral belangrijk: het afweersysteem accepteert de aangepaste cellen. Dat was namelijk best spannend, want ook al zijn het je eigen cellen, ze zijn wel aangepast en het was de vraag of het afweersysteem ze herkent en naar ze gaat luisteren. Zo nee, dan houdt het op. Maar gelukkig, dat ging goed. Dus de eerste stappen zijn goed gegaan!

[B]En nu verder[/B]

Betekent het dat met deze therapie de genezing van diabetes type 1 echt dichterbij komt? 'Ja, daar is goede hoop op', zegt Tanja. 'Deze resultaten laten zien dat we op de goede weg zijn en zeker door moeten gaan.'

Pas als dit onderzoek klaar is, dat is over ongeveer een jaar, kunnen de onderzoekers in een volgende fase van het onderzoek gaan kijken of de behandeling echt diabetes kan voorkomen of (deels) genezen. 'Maar tot nu toe zien we precies wat we hadden gehoopt. So far so good!'
[/QUOTE]
neuron

Bericht door neuron »

Dank je wel Marsei.

Dit type behandeling zou weleens de toekomst kunnen zijn.

Individuele behandeling op maat en ter voorkoming van al die ernstige bijwerkingen.

.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp