Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vasten, Autofagie en Multiple Sclerose

Alles omtrent voeding en supplementen
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Sylvia1;1089640]Neuron, waarom eigenlijk drie dagen vasten? Ik heb dat volgens mij niet gehoord in het interview (of ik heb niet goed opgelet).[/QUOTE]

Neuron, ik denk dat ik nu weet waarom je orthomoleculair arts drie dagen vasten adviseert. Ik las dat het tot 72 uur duurt om je eten volledig te verteren.

Ik heb alleen geen idee hoelang het duurt voor opgenomen gifstoffen helemaal uit je lijf zijn. Weet iemand dat?
Nessa

Bericht door Nessa »

Ik ben nu bezig mett ontgiften ivm spierpijnen.

Hoe snel je ontgift, is per persoon verschillend. Is afhankelijk van hoe goed je lever, nieren en lymfesysteem werken. Hoe erg het systeem al belast is en hoeveel belastende stoffen je in je voeding en medicatie nog binnenkrijgt.

Soms lukt het niet meer om alle gifstoffen kwijt te raken. Dan zal ook vasten niet helpen, maar heb je meer aan een kuur van Heel (reneel, hepeel en lymfomyosot).
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Heb je meer info over zo'n kuur van Heel, Nessa?
Nessa

Bericht door Nessa »

Het is een ontgiftingskuur die de werking van de ontgiftende organen lever, nieren en lymfesysteem stimuleert. Het heet ook wel Trias-kuur.

Het zijn druppels van 3 verschillende homeopathische middelen. Zie bv [url]https://www.gezondheidaanhuis.nl/nl/pro ... -3-x-30-ml[/url]
Maar ook bol.com verkoopt het.

Ik heb zelf in ander opbouwschema gekregen van mijn complementair arts. Overigens blijf ik vanwege de aubagio last houden van afvalstoffen dus ik zit nu op een onderhoudsdosis.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Wat is aubagio? En hoelang duurt zo'n kuur? Je blijft gewoon eten tijdens de kuur?
Nessa

Bericht door Nessa »

Aubagio is 1 van de remmers. Een dagelijkse pil, en daar heeft mijn lijf dus last van.

Je eet en drinkt wel gewoon bij de kuur. Maar geen alcohol en cafeine, wel 2 liter water per dag.

Een kuur is in principe het gebruiken van alle 3 de middelen in de 100 ml-variant. Hoe lang dat duurt, is afhankelijk van de opbouw die je kiest en die je aankunt.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Bedankt voor je uitleg.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Mijn drie dagen vasten zitten erop. Ik heb allerlei ontgiftingsverschijnselen (gehad) zoals een opgezette tong, witte uitslag op mijn tong, emotioneel zijn, gevoelige lever, hoofdpijn.

Ik ben blij dat het erop zit, maar ik hoop vooral dat het iets heeft opgeleverd. Vooral me niet meer zo ziek voelen zou goud waard zijn. :bidden:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp