Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vasten, Autofagie en Multiple Sclerose

Alles omtrent voeding en supplementen
zeiler

Bericht door zeiler »

Bericht verwijderd vanwege ongepast gedrag.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Zeiler, ik heb eigenlijk geen zin om me in deze 'discussie' te mengen, maar ik vind dat je nu echt te ver gaat.

Ik heb geen idee wat je beweegt om op deze manier de persoonlijke aanval te kiezen, maar ik zou het fijn vinden als je óf inhoudelijk iets bijdraagt óf je mond houdt.
stijn

Bericht door stijn »

Heb me er in verdiept Neuron en indd is er een studie welke een link legt met vasten en het verminderen van ms gerelateerde symptomen.

Zijn er nog vervolg-onderzoeken gedaan na aanleiding van bovenstaande bevndingen?

Het is voor mij niet duidelijk of het 7 dagen vasten verantwoordelijk is voor de verbeteringen of het mediterane dieet wat er op volgde.

Een mediteraan dieet kan sterk lijken op een dieet wat in de richting komt van dr. Swank en dr. Jelinek
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Heb zojuist weer gegeten. De drie dagen heb ik dus volgehouden.

Heb een paar rijstwafels met geitenkaas gegeten. Iets zwaarders leek me niet verstandig om mee te beginnen.

Hoor zelfs hierdoor mijn buik luid rommelen om het te verwerken (heb ik nooit last van). En ben heel moe nu. After dinner dip. :haha:
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

En ik maar hopen dat ik vandaag opeens zo fris als een hoentje wakker zou worden. :D

Was leuk geweest, maar dat was natuurlijk te veel gevraagd. Ben nog steeds zo slap als een dweil.

Dadelijk maar weer eens wat eten. Hoor mijn buik overigens nog steeds rommelen.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Mijn temperatuur zit vandaag opeens ruim boven de 35. Voor het vasten alleen maar tussen de 34 en 35.

Hoop dat dit erop duidt dat het de goede kant op gaat. :bidden:
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Weet iemand hoelang het duurt voor je lichaam alle witte bloedcellen weer heeft aangevuld na drie dagen niet eten?

Neuron, na hoeveel tijd was je weer hersteld van drie dagen vasten?
neuron

Bericht door neuron »

Nee dat weet ik niet.

Het meer energiegevoel tradt na een dag op en daarna ging het langzaamaan beter, maar echt tevreden ben ik natuurlijk nog niet.

Zie hier, maar helaas wordt je van deze info ook (nog) niet beter:
[url]https://m.medicalxpress.com/news/2017-0 ... upper.html[/url]

.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

Bedankt voor je antwoord, Neuron.

Met mij lijkt het met kleine stapjes vooruit te gaan. Ik voel me inmiddels niet meer doodziek, maar ik ben wel heeeeeeel moe.

Ik had problemen met het scherp stellen van mijn ogen en die zijn nu weg/een stuk minder erg.

Ik kon mijn benen niet zonder hulp van mijn handen op de bank leggen, maar dat lukt nu weer.

Temperatuur is net als gisteren tussen de 35 en de 36°C.
Klick

Bericht door Klick »

het is niet helemaal antwoord op je vraag.. "Witte bloedcellen leven gemiddeld twee dagen" ([url]https://bloedziekten.nl/dossiers/bloed[/url])
daaruit haal ik dat het vrij snel zou kunnen stijgen. Als ze kort leven moeten ze wel snel gemaakt kunnen worden.
Dat klinkt ook wel logisch als je lijf tegen iets moet vechten moet het geen weken duren voor de soldaatjes er zijn.

uit ervaring weet ik dat het te hoog kan zijn en een weekje later alweer goed.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp