Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Een andere kijk op Lyme en microben in relatie tot ms

Alles omtrent voeding en supplementen
stijn

Een andere kijk op Lyme en microben in relatie tot ms

Bericht door stijn »

[url]http://www.nu.nl/wetenschap/4891682/mic ... ekend.html[/url]

Weet niet of de link juist weergegeven wordt, maar het betreft een artikel over microben welke oa in ons bloed voorkomen.
Vermeld wordt dat de diversiteit van deze microben groter is dan gedacht. En dat het grootste gedeelte goedaardig is.

Daar is waar het fout gaat onder de Lyme-believers....zij geloven dat deze microben verantwoordelijk zijn voor hun klachten

In de allereerste levendbloedanalyse met een donkerveldmicroscoop kwam betreffende onderzoeker al spirocheetachtige organisme tegen...

Dus....Deze rakkertjes waarvan we nog heel veel niet weten leven in symbiose met ons lichaam...En dat is een slimme strategie
Klick

Bericht door Klick »

zoveel nog onbekend.. mooie ontdekking en startpunt voor nieuw onderzoek.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Het artikel vind ik een beetje tegenstrijdig.

Er wordt gezegd dat de meeste microben normaliter goedaardig zijn en vervolgens geven ze aan dat ze een heleboel nieuwe onbekende microben hebben ontdekt (om verder te bestuderen wat mogelijk nieuw licht biedt m.b.t. diverse (infectie) ziektes).

M.a.w. van alleen de bekende gevonden microben kan gesproken worden dat het 'merendeel goedaardig' is.
Van het grote gedeelte vd onbekende microben kan hier nu nog niet over gesproken worden,zoals gezegd is hier nadere studie vereist.

Verder lees ik nergens iets over Lyme of dergelijke in het artikel (ik neem aan dat het hier gaat om jouw aanname..) of dat deze microben leven in symbiose met ons lichaam, dat kunnen ze immers vd meesten nog niet weten...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp