Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vitamine D - deel 4

Alles omtrent voeding en supplementen
joge

Bericht door joge »

Volgens mij is D3 prima; i.t.t. D2. Dus D3 slikken is afdoende. Werkt prima bij mij; hoge dosis gebruiken en na een tijdje de bloedwaarde controleren. Eitje.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

D3 is de dierlijke vorm van vitamine D, de vorm die dieren en dus ook mensen maken. D2 is de plantaardige vorm en die wordt niet zo goed opgenomen door mensen.

Je moet idd gewoon proberen hoe veel extra vitamine D je moet slikken om je goed te voelen. In de opbouwfase heb ik iedere twee maanden bloed laten prikken en afhankelijk van de uitslag de dosis extra vitamine D bijgesteld.

Bij doses onder de 10.000 IE per dag gebeurde er bij mij weinig tot niets. Ik slik nu 15.000 IE extra vitamine D per dag.
TvG

Bericht door TvG »

Laat 15kIU D3 geen standaard advies zijn maar een dubieuze individuele keuze :cool:
joge

Bericht door joge »

Zoveel artsen, zoveel adviezen. Gebruik D3 en check je bloedspiegel. Als je heel weinig gebruikt, zal er niet veel gebeuren. Of 15.000 IE nodig is...? Zou misschien kunnen... Zelf zit ik op 5000 IE. Is ook fors boven de in NL aanbevolen hoeveelheid. Maar alleen zo kom ik op een goeie bloedwaarde. Wat nodig is zal bij iedereen anders zijn.
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=TvG;898861]Laat 15kIU D3 geen standaard advies zijn maar een dubieuze individuele keuze :cool:[/QUOTE]

Volgens mij schreef ik dat al. En je punt is? :???:
TvG

Bericht door TvG »

[QUOTE=Sylvia1;898834]Bij doses onder de 10.000 IE per dag gebeurde er bij mij weinig tot niets.[/QUOTE]
Wat verwacht je dan van vitD?
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=TvG;898887]Wat verwacht je dan van vitD?[/QUOTE]

Ik wist niet of ik iets kon verwachten, maar ik wilde wel proberen of het me iets zou opleveren omdat ik geloof dat een vitamine-D-tekort een van de oorzaken is van MS. Het is een goede keuze geweest om het te proberen.

Sinds ik 15.000 IE per dag slik, heb ik geen nieuwe klachten meer gekregen en ben ik niet meer zo extreem moe. Ik kan mijn dagen weer redelijk vol plannen, maar helaas heeft de vitamine D mij niet genezen van MS.
Kobus

Bericht door Kobus »

[QUOTE=TvG;898887]Wat verwacht je dan van vitD?[/QUOTE]

Of het nou Vit. D , B 12 of m'n Amalgaam vullingen zijn :D .

Zelfs als het niet zou helpen : het is ook een kwestie uitsluiten / dat het in ieder geval niet daar aan ligt
Zonnetje79

Bericht door Zonnetje79 »

Als ik die cijfers lees, hoeveel pilletjes slik je dan op een dag?
joge

Bericht door joge »

Zelf slik ik een pietepeuterig pilletje met 5000 IE. Het is dus niet zo dat je bergen weg moet slikken! :) Het pilletje is kleiner dan de smiley!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp