Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Jelinek/Swank/Wahls

Alles omtrent voeding en supplementen
AngelNoa

Jelinek/Swank/Wahls

Bericht door AngelNoa »

hi

Ik ben bekend met de nederlandse fb-groep van OMS-Jelinek.
Kan iemand mij zeggen of er ook zo één bestaat (in het nederlands dus) van Swank en/of Wahls?

Ik zou graag de diëten eens goed kunnen vergelijken. Het fijnste gaat dat als je wat recepten en ervaringen voorbij ziet komen (denk ik). Dus kan iemand zeggen of er ook een groep of forum van de andere 2 is?
Mobile

Bericht door Mobile »

Geen idee. Ik zit alleen op de FB groep van OMS en blijf daar ook...:ogen:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hier wel wat meer vergelijkende info en recepten. ;)

[url]http://www.envoeding.eu/ms/terry-wahls- ... -verschil/[/url]

[QUOTE]Er is eigenlijk veel overlap tussen de twee diëten. Terry Wahls en George Jelinek zijn het eens over het feit dat gezondheid bij MS draait om het eten van veel groenten en omega 3 vetten. Echter het grote verschil tussen de twee is de bron van de omega 3 vetten. Voor George Jelinek vormen noten, zaden, vis, visolie, of lijnzaadolie de bron, maar Terry Wahls haalt omega 3 vet ook uit omega 3 eieren, insecten en gras gevoerd natuurvlees (‘grassfed meat’). Dus het grote verschil is dat Terry Wahls vlees en eieren ziet als bron voor omega 3 vetten en George Jelinek niet.

George Jelinek en Terry Wahls verschillen dus van mening daar waar het vlees en eieren betreft. Dit komt doordat beide auteurs er een andere werkmethode op nahouden om tot hun conclusie te komen.[/QUOTE]
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Het klopt niet helemaal wat er wordt geschreven...

Terry Wahls staat idd (grasgevoerd) vlees toe maar net zo goed vis zoals Jelinek.
En van eieren geeft ze aan er voorzichtig mee te zijn (testen), omdat veel mensen een immuun reactie krijgen van eieren (en eieren zijn ook niet goed met Leaky Gut/Candida overgroei).

Wat ik zo heb gezien is het voornaamste verschil dat Jelinek meer koolhydraten gebruikt voor energie (en dus laag vet...en weinig tot geen verzadigd vet).
Wahls daarentegen gebruikt goede vetten (ook verzadigd) als energiebron en is laag in koolhydraten.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor de correctie! Ik weet er zelf te weinig vanaf, maar had me ooit verdiept in deze site. ;)
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

bedankt voor de reacties, ik wacht nog even verder af of er mensen zijn die een forum/fb-site volgen en zo ja welke

(1 ding is me wel duidelijk; zo min mogelijk bewerkt en zoveel mogelijk gezond eten...maar ja...dat geldt eigenlijk voor ieder mens denk ik :haha:;) )
Marsei

Bericht door Marsei »

Bekijk voor het Wahls dieet [URL="http://metmsenvork.nl/"][U]deze site[/U][/URL].
AngelNoa

Bericht door AngelNoa »

dank je!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp