Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

CCSVI - 9

Alles omtrent voeding en supplementen
Marsei

Onderzoek Euromedic

Bericht door Marsei »

Onderzoek Euromedic

Prevalence of extracranial venous abnormalities: [URL="http://www.functionalneurology.it/index ... h&ultimo=1"][U]results[/U][/URL] from a sample of 586 multiple sclerosis patients - oa Dr. Simka
[QUOTE]The aim of this study was to assess the prevalence of chronic cerebrospinal venous insufficiency in an unselected cohort of multiple sclerosis (MS) patients.

A total of 586 patients with clinically defined MS underwent catheter venography of the internal jugular veins, brachiocephalic veins and azygos vein. The following findings were regarded as pathologic: no outflow, slowed outflow, reversal of flow direction, prestenotic dilation accompanied by impaired outflow, outflow through collaterals, intraluminal structures obstructing the vein, hypoplasia, agenesia or significant narrowing of the vein.

Venous abnormalities were found in 563 patients (96.1%). Lesions in one vein were found in 43.5%, in two veins in 49.5%, and in three veins in 3.1% of patients.
Venous pathologies in the right internal jugular vein were found in 64.0% of patients, in the left internal jugular vein in 81.7%, in the left brachiocephalic vein in 1.0%, and in the azygos vein in 4.9%.

Venous pathologies were found to be highly associated with MS, yet the clinical relevance of this phenomenon remains to be established. [/QUOTE]
Marsei

Details from ISNVD Presentations, Part 1

Bericht door Marsei »

Details from ISNVD Presentations, Part 1

[URL="http://thinkccsvi.com/2012/02/21/detail ... come-soon/"][U]thinkccsvi.com[/U][/URL]: Details from ISNVD Presentations, Part 1
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Jolande;833214]Wat vind jij hier van marsei?
Ik krijg toch de indruk dat er nog altijd geen ccsvi vuist gemaakt kan worden :cool:
De onderzoeken zijn aardig maar niet overtuigend genoeg voor een doorbraak.
Het valt mij vies tegen wat zamboni in 2,5 jaar voor elkaar heeft gekregen :cool:
Toch niet zo simpel als hij in begin deed geloven :cool:[/QUOTE]

ze moeten het hele plaatje bekijken, ccsvi is 1 aspect..
zie Dit Is MS eerste posting
easyjet

Bericht door easyjet »

:huh:
Jolande

Bericht door Jolande »

Dit topic heet CCSVI :cool:
Je blijft elke aanleiding maar aangrijpen om je eigen oprispingen te promoten he?
Ook al willen mensen het hier over ccsvi hebben, daar komt Dr Leo toch weer met z'n afgezaagde geschreeuw :boos:
Ik zou bijna zeggen 'pleur nou es op met je zelfingenomen gezeik Leo' maar dat doe ik maar niet :moe::haha:
Lees voor de aardigheid eens wat TVG in bericht 1 van dit topic schrijft :cool:

Marsei, wat aardig is is de focus op ccsvi treatment beyond angioplasty
After stroke therapies (niacin) :cool:
easyjet

Bericht door easyjet »

ik ben maar weer snel opgepleurd, geen fijn sfeertje hier
marc123

Bericht door marc123 »

Jolande, hoewel ik erg goed begrijp wat je in hem zo irriteert, denk ik dat Leonard wel een punt heeft als hij stelt dat CCSVI niet het hele verhaal is en men blijkbaar

nog iets over het hoofd ziet. De vraag is natuurlijk WAT, en helaas geeft dr. Leo geen antwoord op die vraag.

Heb nog een vraag aan jou; geloof dat jij bepaald geen voorstander bent van calcium in tabletvorm. Waarom niet, en als je nu ook geen koe-melk drinkt, hoe doe je't dan?

Vast dankjewel voor je antwoord.
Marsei

Bericht door Marsei »

[QUOTE=marc123;833474]Jolande, hoewel ik erg goed begrijp wat je in hem zo irriteert, denk ik dat Leonard wel een punt heeft als hij stelt dat CCSVI niet het hele verhaal is en men blijkbaar

nog iets over het hoofd ziet. De vraag is natuurlijk WAT, en helaas geeft dr. Leo geen antwoord op die vraag.
[/QUOTE]
Jolande vroeg naar het maken van een CCSVI vuist. Dat het niet het hele verhaal is, in ieder geval niet bij iedereen, lijkt me wel duidelijk.

@Jolande Dank voor de tip
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=Marsei;833484]Jolande vroeg naar het maken van een CCSVI vuist. Dat het niet het hele verhaal is, in ieder geval niet bij iedereen, lijkt me wel duidelijk.

@Jolande Dank voor de tip[/QUOTE]

je kunt geen CCSVI vuist maken als je niet het hele plaatje in ogenschouw neemt...
Jolande

Bericht door Jolande »

[QUOTE=marc123;833474]Heb nog een vraag aan jou; geloof dat jij bepaald geen voorstander bent van calcium in tabletvorm. Waarom niet, en als je nu ook geen koe-melk drinkt, hoe doe je't dan?[/QUOTE]
Omdat Ca uit supps afgezet wordt in de aderwand, dus neem ca uit groene bladgroente b.v.

Mijn geerger t.a.v. Dr Leo is vooral gebaseerd op het eindeloos verwijzen naar zijn eigen topic wat niets anders is dan een onsamenhangende chaos aan open deuren, zo kansloos

Is er iemand die meer dan 250mg niacin (flush) slikt? Zo ja hoe?
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp