Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Coimbra-protocol

Alles omtrent voeding en supplementen
K_Sienaert

Bericht door K_Sienaert »

Interessant topic.
Hopelijk gaat alles goed met je.
10.000 tot 25.000 IU is de hoeveelheid die ons lichaam zelf aanmaakt wanneer we een half uurtje in de zomerzon vertoeven.
​​​​​​
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Sylvia1;n420801]PTH en zonlicht

Ik vraag me af of mijn PTH gestegen is sinds januari door gebrek aan zonlicht. Ik ga ervanuit dat mijn vitamine D gestegen is aangezien ik de dosis had verhoogd van 20.000 IE naar 30.000 IE per dag, maar dat is helaas niet meetbaar.

Weet iemand of er een verband is tussen PTH en zonlicht?[/QUOTE]

Ik denk dat er wel een connectie is,maar ik ben er nog niet achter wat...behalve vit.D-calcium verhaal.

Het afgelopen jaar heb ik ontzettend last van bepaalde klachten wanneer de zon op mij schijnt. Ik heb al zo'n 2 jaar bloedcalcium wat tegen de opperwaarde zit (en soms net erover). Ik denk dat mijn calciumverhaal opspeelt in het zonlicht verhaal,hoewel de keren dat het is getest mijn PTH normaal/laag was (gemiddeld zo'n 2,3).
Ik heb dit probleem al bij meerdere endocrinologen gemeld,maar er wordt niet echt naar gekeken. Ik word er echt wanhopig van.....vooral omdat ik het gevoel heb dat het nu ook mijn hele hormoonhuishouding/welzijn negatief begint te beinvloeden.

Maar het bloed is allemaal binnen de waardes......dus er wordt niet meer verder gekeken dan, terwijl ik wel hier en daar berichten heb gelezen dat het mogelijk is dat je alsnog een bijschildklier adenoom kunt hebben bij normale PTH waardes.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp