Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

bloedwaarden en raw food

Alles omtrent voeding en supplementen
bosuil

Bericht door bosuil »

Als ik de reacties lees, dan lijkt het er op dat er ook duidelijk naar andere ziektes gekeken wordt, anders dan alleen MS.
Nu na bijna 20 jaar MS, ben ik wel een beetje klaar met de standaard bloedtesten bij de huisarts en in de ziekenhuizen. Het levert meestal niets of nauwelijks iets op.
Nu last van de "MS-Hug" en denk aan een volledige test op waarden in het bloed, waar een tekort of mogelijk teveel van aanwezig is.

Ook wil ik niet volledig op het Walsh dieet overgaan, vind kwaliteit van leven ook belangrijk. Een combi van eventueel raw food (groeten en fruit) en kleine aanpassingen in het eetpatroon, is waar ik naar op zoek ben.

Hebben jullie daar ervaring mee en heeft dat wat opgeleverd?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Vanuit de Chinese voedingsleer heeft je spijsvertering warm/gekookt/bewerkt voedsel nodig. Bij rauwe voeding maak je het heel zwaar voor je spijsvertering, omdat er heel veel energie in gaat zitten. Ik heb dus geen ervaring met raw, maar zou het zelf nooit doen. Zelf kook/roerbak/etc ik bijna alles (ook fruit verwerk ik), en ik merk dat mijn lijf daar blijer van wordt dan van rauwkost en koud fruit.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik was gek op diverse salades, maar ik merkte dat ik het mijn spijsvertering daar moeilijk mee maakte. Ook ik eet dus mijn groenten gestoomd...en fruit daar wordt mijn spijsvertering sowieso al niet blij van.:/
Het ligt er dus voor jezelf aan waar jij je lichamelijk het beste bij voelt...

Ik vraag me wel af,wat bedoel je met het Wahls dieet en kwaliteit van leven?
Bedoel je daarmee dat je het extreem vind? ....het is natuurlijk wat je bent gewend, maar persoonlijk vind ik een rawfood dieet toch ook wel extreem.:hmmm:

(Een vriendin van mij volgt een rawfruit dieet,noodgedwongen zoals ik het mijne volg,maar vooral nu in de koudere maanden heeft ze het wel eens erover dat ze veel liever warm eten zou verdragen)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp