Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wanneer gaan we iets ook in Nederland zien?

Alles omtrent voeding en supplementen
Bixi

Wanneer gaan we iets ook in Nederland zien?

Bericht door Bixi »

Weer zag ik nieuws over de succesvolle, totaal onschuldige, hersen stimulatie (vroeger magnetisch en nu zelfs [URL="http://www.kurzweilai.net/how-to-shine- ... -282228853"]allen met de licht[/URL]!!) gezien, maar [U][B]in Nederland hebben we nog niet eens rTMS beschikbaar[/B][/U] (zie meer daarover in de topic [URL="https]hier[/URL])

Al jarenlang is de hersen stimulatie bewezen en toegepast voor de verschillende neurologische symptomen en aandoeningen in verschillende landen, zelfs DERDE wereld landen (Roemenië en Servië b.v.b.- dat weet ik omdat ik zelf uit Servië kom en cyrillic kan lezen). Het wordt ook succesvol toegepast voor de degeneratieve hersenaandoeningen -Parkinson, epilepsie, depressie, en ook bij ons -MS patiënten. Er waren verbeteringen gevonden in de motoriek, (verminderde) spasticiteit, opmerkelijk verminderde moeheid en "brain fog" etc

Ik heb meerdere keren met de revalidatieartsen en neurologen daarover gehad, maar ze bleven liever Baclofen
pomp in de buik en bij de ruggengraat plaatsen, medicijnen voorschrijven waarvan je nog vermoeider en suffer van wordt dan magneetveld stimulatie gebruiken die geen nare bijwerkingen heeft...

Of -de bijwerking is verbeterde doorbloeding, verhoogde niveau energie, verminderde moeheid... Ik vind die bijwerkingen helemaal acceptabel, wenselijk zelfs...

Het maakt me zo verdrietig en wanhopig voelen als de kennis en bewijs bestaat, het is veilig, onschuldig, zo duidelijk en meervoudig hulpvol en toch niet herkend en wordt het niet toegepast wordt...

Het kan verbetering in het kwaliteit van leven.brengen op zo veel gebieden brengen en er wordt niets over verteld.. :huilen:

Voor depressie is het nu HET VEILIGSTE, erkende behandelmethode in Nederland maar het kan ZO VEEL MEER..

Het is alsof de artsen antibiotica zouden willen toepassen alleen voor de longontsteking en geen andere aandoeningen want het was ontdekt i.v.m. de longontsteking...

Hoe lang nog en tot hoe veer zal het nog gaan...
Dango

Bericht door Dango »

dankjewel voor deze " eye opener" , het word tijd om wat "in beton zit vast gegoten" eens uit elkaar te halen en verdere te kijken dan dat de neus lang is.

Dat laatste kan je vertalen in het woord GELD......

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Miss J

Bericht door Miss J »

In NL zullen ze alleen iets doen waar ze flink geld aan kunnen verdienen, en de heren in witte jassen kijken liever niet verder dan hun neusje lang is :cool:
Siuhretsoo

wanneer gaan we in nl iets zien?

Bericht door Siuhretsoo »

wanneer gaan we in nl iets zien?

Beste Blix
heb je de MS-vereniging herover geinformeerd?
Ik heb trouwens ook zo'n pomp, en heb er volgens mij ook extra last door.:
maar fact :money makes the world goes round.
mijn vader (nu overleden) was neuroloog en kreeg het blad 'arts en auto'!!
lika

Stimu....

Bericht door lika »

Stimu....

Goed bericht Bixi,
Ik ga me er eens in verdiepen..
Bixi

Bericht door Bixi »

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb MS vereniging niet geïnformeerd - ik kwam niet tot dat idee..

Ook twijfel ik dat ze iets mee zouden doen want magnetische stimulatie bestaat al heel lang en effecten zijn al lang bekend/bewezen..

Ze zijn ook officiële instantie denk ik, en zijn mening en uiten wordt sterk beïnvloed (controleerd?) door dezelfde autoriteiten zoals neurologen...

Ik heb veel baat door de pulserende magneetveld stimulatie en zo een mat - ik heb opmerkelijk minder spasticiteit, heb geen "mist" in mijn hoofd, heb veel meer energie en i.p.v. moeten rusten ten minste twee uur per dag - ga ik vanzelf gewoon door de dag heen zonder moeheid, suf zijn, etc..

Ik weet niet of iedereen gaat zo positief reageren en ik heb geen commerciële baat van wat-dan-ook...

Ik vond het belangrijk om te delen met de hoop dat nog meer mensen baat van kunnen hebben.
Miss J

Bericht door Miss J »

bixi heb je n linkje naar dat apparaat?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp