Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ReDiscoverMe - Dansen voor MS

Alles omtrent voeding en supplementen
SanSan

Bericht door SanSan »

[QUOTE=Damour;1103103]En ik merk dat dit voor meerderen een fijne manier is om te leren omgaan met een lichaam die niet meer werkt zoals het voor de diagnose deed[/QUOTE]

Mijn lichaam doet nog steeds hetzelfde als dat het vóór de diagnose deed. Kreeg jij dan pas lichamelijke klachten nadat je de diagnose kreeg?
Job

Bericht door Job »

.
Damour

Bericht door Damour »

[QUOTE=SanSan;1103107]Mijn lichaam doet nog steeds hetzelfde als dat het vóór de diagnose deed. Kreeg jij dan pas lichamelijke klachten nadat je de diagnose kreeg?[/QUOTE]

Hoi SanSan,

Ik kreeg vele symptomen al jaren eerder... En na de diagnose het antwoord hierop.

Ik moet de zin aanpassen zie ik: 'En ik merk dat dit voor meerderen een fijne manier is om te leren omgaan met een lichaam die niet meer werkt zoals eerst.'
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=SanSan;1103107]Mijn lichaam doet nog steeds hetzelfde als dat het vóór de diagnose deed. Kreeg jij dan pas lichamelijke klachten nadat je de diagnose kreeg?[/QUOTE]

De meeste wel ja. Er zat 2 weken tussen het eerste (milde) functieverlies en de diagnose. Daarvoor alleen een gevoelsstoornis gehad. Daarna begon de ellende pas.

Ik herken veel van Damar haar verhaal. Ik heb ook moeten leren om zonder oordeel te zijn over de afgenomen functionaliteit van mijn lichaam.

Ik ben ook bewust met mijn lichaam aan de slag gegaan en heb echt vooruitgang ervaren. Zowel fysiek als op het gebied van acceptatie wat niet meer is.

Ik denk dat het heel belangrijk is om jezelf fysiek te blijven uitdagen en het liefst met iets dat je leuk vindt, omdat je dan net dat tandje extra aan zet en je ervan geniet.

Fysiofitness vind ik bijvoorbeeld te saai voor woorden. Ik word blij van yoga, een ander van zwemmen en dit dansen ziet er prachtig uit en kan volgens mij mensen echt verder helpen.
Damour

Bericht door Damour »

[QUOTE=Toeter;1103134]De meeste wel ja. Er zat 2 weken tussen het eerste (milde) functieverlies en de diagnose. Daarvoor alleen een gevoelsstoornis gehad. Daarna begon de ellende pas.

Ik herken veel van Damar haar verhaal. Ik heb ook moeten leren om zonder oordeel te zijn over de afgenomen functionaliteit van mijn lichaam.

Ik ben ook bewust met mijn lichaam aan de slag gegaan en heb echt vooruitgang ervaren. Zowel fysiek als op het gebied van acceptatie wat niet meer is.

Ik denk dat het heel belangrijk is om jezelf fysiek te blijven uitdagen en het liefst met iets dat je leuk vindt, omdat je dan net dat tandje extra aan zet en je ervan geniet.

Fysiofitness vind ik bijvoorbeeld te saai voor woorden. Ik word blij van yoga, een ander van zwemmen en dit dansen ziet er prachtig uit en kan volgens mij mensen echt verder helpen.[/QUOTE]

Dank dat je dit deelt... Heel fijn om te lezen dat jij dit via yoga vindt. Lijkt me leuk om je een keer in de les te ontmoeten... Mocht je interesse hebben :)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp