Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

voetreflextherapie

Alles omtrent voeding en supplementen
de echte willem

voetreflextherapie

Bericht door de echte willem »

wie heeft dit gedaan of doet dit nog
hoor graag ervaringen goed of slecht
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik ben zelf voetreflextherapeut (helaas niet meer werkend), en ik heb voor mijn studie diverse mensen met MS behandeld met goede resultaten. Zelf ben ik ook een tijd onder behandeling geweest, waarmee de krampen in mijn benen duidelijk minder werden, en het was ook licht positief tegen de vermoeidheid.

Mocht je een behandeling overwegen, dan adviseer ik je om een VoetreflexPlus therapeut te zoeken. Die werken in combinatie met Chinese massagetechnieken voor een nog intensievere behandeling. De "gewone" voetreflex werkt alleen Westers, en juist de meridiaanbanen zijn belangrijk om mee te nemen in een massage.
annette54

Bericht door annette54 »

mijn ervaring is, dat ik er erg moe van werd.
mijn voeten konden de aanrakingen al moeilijk verdragen en er was erg veel overprikkeling. ik ben 2 x geweest en heb het opgegeven.
mijn voeten blijven "kruidje roer me nieten".
maar ieders ervaring is anders, dus ik zou zeggen: gewoon een keer proberen/ervaren en stoppen als het niet bevalt.
als je het niet probeert zal je het niet weten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp