Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

natuurlijke pijnbestrijding

Alles omtrent voeding en supplementen
de echte willem

natuurlijke pijnbestrijding

Bericht door de echte willem »

wie gebruikt een natuurlijke pijnbestrijder en heeft daar baat bij?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Waar doel je precies op? Ik heb een tijdje wiet gerookt (paar trekjes voor het slapen) en ik voelde me daar beter bij dan bij de pillen die ik had gekregen. Is dat natuurlijk genoeg?

Er was ook nog een poeder dat zou helpen. Er is een topic over, maar ik weet niet meer hoe het heet.

Ik heb nu weinig pijn en als ik magnesium slik is het helemaal weg, dus is gelukkig niet meer nodig.
de echte willem

Bericht door de echte willem »

al 29 jaar verschrikkelijke pijn links onder de ribben
ik heb bijna het hele boekje van de Roode Roos gehad maar duizenden euro's kwijt en resultaat 0,0

CBD,THC helpt ook niet

welke magnesium gebruik je?
ben ook wel benieuwd naar de naam van het poeder,iemand?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Hmm zo'n specifieke pijnplek ben ik niet bekend mee. De pijn bij mij was meer zenuwpijn in mn ledematen.

Ik slik magnesium glycinaat dat is een van de beter opneembare vormen.

Ik heb het topic gevonden, pea pure heet het poeder. Ik heb er destijds naar gekeken maar nooit zelf geprobeerd: [url]https://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=35859[/url]
de echte willem

Bericht door de echte willem »

hartelijk dank Toeter

Pea Pure heb ik ook geprobeerd

ik gebruik de magnesium bisglycinaat

maar ook 0,0
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Wel raar. Wat zeggen de artsen van die pijnplek? Is een zenuwblokkade ofzo geen optie?
de echte willem

Bericht door de echte willem »

meerdere malen een echo en ct scan van de plek gemaakt
ook vorig jaar nog
daar is echt niks op te zien wat de pijn zou kunnen verklaren
blijft over een zenuw of een spier
geen enkele arts kan het mij vertellen
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Wellicht is behandeling met TENS een optie.

Deze methode zorgt ervoor dat het pijnsignaal naar de hersenen wordt afgebogen en tegelijkertijd worden er endorfinen aangemaakt. Dit laatste is een lichaamseigen pijnbestrijder.

Ik gebruik TENS sinds kort naar alle tevredenheid voor zenuwpijn. Via mijn neuroloog kwam ik bij de pijnpoli terecht en daar werd mij het gebruik van TENS voorgesteld.

Je kunt het (na instructie in het ziekenhuis) gewoon thuis gebruiken en het doet geen pijn.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Kun je een link leggen wanneer het erger of minder is?

Mijn vader heeft ook een pijnplek op zn ribben, maar bij hem komt het door zittend werk/leven. Dat plekje zit gewoon klem. In periodes dat hij meer beweegt is het weg/minder. Zou het zoiets kunnen zijn?
Sara

Bericht door Sara »

Het is toch niet dit, Willem?

[url]http://www.pijn.nl/locatie-van-pijnsymp ... acnes.html[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp