Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS ontrafeld

Alles omtrent voeding en supplementen
MeneerAarts

Bericht door MeneerAarts »

Thomas, wordt het niet weer eens tijd om dat pilletje onder je tong te leggen?
dokkie

Bericht door dokkie »

Een willekeurige greep uit publicaties in 2018 over de "oorzaak van MS" geeft alleen aan dat er veel onderzoek wordt gedaan (gelukkig maar!) maar dat er echt nog lang geen doorbraak is JMO.....

Enkele quotes:

"The association of aluminium with corpora amylacea suggests a role for aluminium in neurodegeneration in MS".

"In this review, we gather the knowledge on the gut microbiota-endocannabinoids interactions and their impact on autoimmune disorders such as inflammatory bowel disease, rheumatoid arthritis and particularly, multiple sclerosis (MS) as the best example of a CNS autoimmune disorder".

"Opinion about whether there is sufficient evidence to conclude that low sun exposure/vitamin D increase the risk of multiple sclerosis, is divided".

"Reactivation of latent herpes viruses by other infectious agents and cross-recognition of common viral antigens with antigens found in the myelin sheath induces molecular mimicry or superantigens. Mutations in HNRNPA1 cause mislocalization to the cytoplasm, and co-localize with stress granules (SG) causing cellular apoptosis, this creates the first step toward MS pathogenesis".

"Recent research has shown that cellular therapies hold a potential for CNS repair and may be able to provide protection from inflammatory damage caused after injury. Human embryonic stem cell (hESC) transplantation is one of the promising cell therapies; hESCs play an importantr role in remyelination and help in preventing demylenation of the axons".

Onderzoek naar nieuwe behandelingen heeft gelukkig wel iets opgeleverd, zoals ocrelizumab bij PPMS.

Ik houd mijn vakliteratuur nauwlettend in de gaten en als er wel een echte doorbraak is dan zal ik dat zeker hier posten.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik lees al even met verwondering mee dit topic. Hier hebben we een gemuteerde Jomanda aan het werk.

Ik zou de admins willen vragen deze figuur te verwijderen hier en dit topic te sluiten.
Het is geen MS patiënt en voegt totaal niets toe aan deze site.

Zonde dat mensen energie verspillen om hier op in te gaan. STOPPEN met deze onzin a.u.b.
Knillis

Bericht door Knillis »

Dit topic staat in het onderdeel MS anders bekeken Dannifan. Mensen hebben het recht dit soort zaken juist in dit onderdeel van het forum te bespreken en hun mening te geven.

Persoonlijk gaat dit voor mij over iets waarin ik niet geloof, ik lees dus ook niet in dit topic.

Jij mag het Jomanda achtige onzin vinden maar verdoe je (kostbare) tijd dan niet door er in te lezen en je vervolgens vreselijk te ergeren aan hetgeen er staat. Ga dingen doen die je wel interesseren, veel leuker.
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik verdoe mijn tijd niet hoor Knillis, ik vind het alleen ongepast dat er hier iemand is, zonder MS zover ik weet, die hier de nodig onzin uit kraamt.

"Ik ben een uitvinder en zelfstandige kanker en chronische ziektes onderzoeker. Mijn bevinding is meer voor de MS onderzoekers."

Als het een geschoold medicus was kon ik er nog wat mee maar dat is hij ook niet, gewoon iemand die leuk bezig is op zijn eigen manier en denkt de wetenschap onderuit te halen met zijn gedachten.

Als ik dit lees weet ik genoeg. Echt zonde van je tijd om dit te volgen en dat doe ik dus ook niet meer vanaf nu.
1207

Bericht door 1207 »

gewoon alu hoedje opzetten als je thomas wil lezen :)

10j geleden was 'm al met denditrische celtherapie bezig?
en de universitaire ziekenhuizen? die zijn gatachterlijk dat ze dat nu pas onderzoeken (ergens in het beginstadium)

nu komt er waarschijnlijk een complotverhal dat we nooit op de maan zijn geweest, Hitler nog leeft, 9/11 door de regering is veroorzaakt en andere ongein

ik ben benieuwd
Knillis

Bericht door Knillis »

Mijn oudste dochter heeft eigenlijk al haar hele leven last van zeer regelmatig een koortslip.

Mijn jongste dochter heeft dat niet en ik heb nog nooit in mij 62 jarige bestaan een koortslip gehad. Ik heb al wel ruim 20 jaar MS.

De oma (van vaders kant) van mijn dochter had ook te maken met het veelvuldig last hebben van een koortslip.

Ik ben dus geneigd te denken dat beide zaken niet echt iets met elkaar te maken hebben.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp