Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

voeding en vermoeidheid

Alles omtrent voeding en supplementen
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Niet alleen melk hè! ;) Dus ook yoghurt, kwark, kaas, slagroom, etc. Lust je dat ook niet?
Knillis

Bericht door Knillis »

Wat jammer nou, tja de rest van de producten lust ik wel. :o
Maar dat eet/drink ik niet echt extreem veel. Wel trouwens vrijwel dagelijks een snee brood met (35+) kaas ook al omdat ik niet zo’n vleeswarenfan ben.

Maar sprekend voor mezelf zie ik geen enkele reden op een andere manier te gaan eten als ik nu doe. Ik probeer door, voor wat ik er van weet, zo gezond mogelijk en gevarieerd te eten. Bovendien probeer ik het gewicht ondanks het weinig bewegen in bedwang te houden :D
de echte willem

Bericht door de echte willem »

[QUOTE=Job;1109840]De Zweed Karl Michaelsson heeft hier in de jaren 80-90 grootscheeps onderzoek naar gedaan. Hij kwam tot de conclusie dat melk ongezond is, het verouderingsproces versnelt en zelfs kan leiden tot een vroegtijdige dood.[/QUOTE]

van melk en melkproducten krijg je botontkalking
er zit fosfor in die de calcium uit de botten haalt

bij de chiropractor hangt een bord in de wachtkamer met de volgende tekst:
melk drinken is slechter dan roken
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Beste leeuwtje, ik wil graag eens soep in de ochtend proberen, hopelijk voel ik me iets fitter gedurende de ochtend en dag, ik krijg vaak geen hap door m'n keel 's ochtends. Heb jij misschien een geschikt recept?
Knillis

Bericht door Knillis »

[QUOTE=de echte willem;1110619]
bij de chiropractor hangt een bord in de wachtkamer met de volgende tekst:
melk drinken is slechter dan roken[/QUOTE]


Toch ben ik blij dat ik zo’n 32 jaar geleden gestopt ben met roken. Tenslotte zijn er al heel veel mensen overleden als gevolg van ziekten zeer waarschijnlijk veroorzaakt door roken.

En ondanks mijn dagelijkse glaasje karnemelk en bakje yoghurt zijn mijn botten nog sterk ook gezien mijn leeftijd.

Ik vind het een zeer opmerkelijke tekst in de wachtkamer van een hulpverlener maar dat is mijn persoonlijke mening.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Wat goed van je, Vlinder! Met deze warme dagen eet ik 's morgens ook heel slecht, en al helemaal geen soep.... ;) Maar wie weet is het voor jou nu juist een goede start! Ik ben zelf ooit begonnen met pompoensoep, dat kon ik psychisch ook nog wel aan. :haha:

Het originele recept volgens de TCM kan ik niet meer vinden, maar in grote lijnen:

Pompoen in stukken hakken (met schil) en laten koken in voldoende soepwater (je kunt altijd nog wat toevoegen). Intussen een prei in stukjes snijden en even kort roerbakken in olijfolie. Als de pompoen gaar is, het geheel pureren en de preiringen toevoegen. Dan wat zout, peper, een snufje kardemom en een snufje kurkuma toevoegen.

In grote lijnen is dit het wel, je kunt er altijd mee starten en zelf nog wat dingen toevoegen of veranderen. Maar bij voorkeur zonder tarwe en zuivel!

Zelf vind ik een groentensoepje het ook altijd wel goed doen in de ochtend, alleen groenten en kruiden en eventueel wat adukiboontjes of quinoa toevoegen. Soepballetjes kunnen hier ook nog bij als je dat aandurft!

Ik ben heel benieuwd naar je bevindingen!
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Je kunt ook Gazpacho eten....dat is een koude soep. ;)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=de echte willem;1110619]van melk en melkproducten krijg je botontkalking
er zit fosfor in die de calcium uit de botten haalt
[/QUOTE]

Enige fosfor heb je nodig...juist voor het behoud van botten.
In dat geval zouden o.a. vlees,granen en vele andere producten ook voor botontkalking zorgen bij iedereen,want deze zijn nog hoger in fosfor en heel laag in calcium.
vlinder009

Bericht door vlinder009 »

Heel erg bedankt Leeuwtje! Ik vind pompoensoep ook heerlijk 😊 ik ga deze week eens beginnen met de soep☺
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp