Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Koffie

Alles omtrent voeding en supplementen
Sylvia1

Bericht door Sylvia1 »

[QUOTE=Klick;1113978]hoe ben je daar achter gekomen? of gewoon uitproberen ziek worden enz..[/QUOTE]

Ik had koekjes van de bakker gegeten en voelde me daarna beroerd. Wat later at ik friet en voelde me nog zieker. Ik begreep het niet en besloot op onderzoek uit te gaan.
Klick

Bericht door Klick »

scherp opgelet 👍
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Ik vind dat de diëtiste genuanceerd beschrijft zonder ge-/verboden wat de stand van kennis op dit moment is in haar werkveld.

Persoonlijk vind ik dat jullie haar te hard veroordelen op de inhoud van haar antwoord.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik sluit me aan bij Mieke. Er staat nergens dat je dingen wel/niet mag en dat het je eigen schuld is als je verkeerde dingen eet. Dit zijn gewoon algemene richtlijnen die ze meegeeft.
emmie

koffie

Bericht door emmie »

koffie

Oeps.. Het was niet mijn bedoeling de dieetiste voor de leeuwen te gooien. Mijns inziens geeft ze vanuit haar vakgebied door wat daar bekend is en daar ben ik ook gewoon tevreden mee. Als er voor mij iets nieuws uitgekomen was had ik daar verder informatie over gezocht. Ben trouwens wel blij ook met alle reacties van anderen. Werd daar door Sarah op gewezen en zij heeft het een en ander geciteerd voor mij.
Conclusie is denk ik dat mensen met ms net mensen zijn, en net zoveel als andere mensen verschillen in voedingsstoffen waar ze gevoelg(er) voor zijn. :bedankt::
Sara

Bericht door Sara »

Begrijp ik nou uit het laatste bericht [url]https://www.msweb.nl/forum/showpost.php ... ostcount=5[/url] dat het oorspronkelijke antwoord helemaal niet van de diëtist was?

Dat stelt me dan op de een of andere manier wel weer wat gerust. :D
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Alle goedbedoelde onderzoeken ten spijt, mijn koffie en een glaasje wijn laat ik nergens voor staan. Ten eerste is het allemaal niet bewezen en ten tweede, stel dat het wel bewezen wordt dat het niet goed is, hoe lang zou je korter leven b.v.?

Ik heb al zat moeten inleveren door de jaren heen en laat me de kleine geneugten in het leven door niets afnemen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp