Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw concept voor MS

MS onderzoek&studies
Jolande

Bericht door Jolande »

Spuit11 in de bocht :haha:
Als moraalridder in spe beter oplet had je kunnen lezen (is ook moeilijk) dat er al vele vragen onbeantwoord blijven en dat kan natuurlijk niet ons allerslimste gregorie :cool:

Maar misschien heb jij wel de antwoorden die Leo maar niet te binnen schieten, nou kom op kerel, druk een punt en doe eens een poging i.p.v. al die slappe bravoure :moe:
Leonard

Bericht door Leonard »

ok dan, 1 vraag aan Jolande: waarom heeft de grafiek van de leeftijd van onset twee pieken?
ik heb deze vraag beantwoord, er een hele theorie omheen gebouwd, die inmiddels door een aantal mensen uit het professionele circuit is bevestigd, en die heeft geleid tot [url]http://www.thisisms.com/forum/general-d ... 15188.html[/url]
met speciale dank aan peanuts en heel veel anderen want zonder dit forum was ik er ook niet uitgekomen..
jospin1

Bericht door jospin1 »

Spuit11?

Voor jou is het Gregory! Heb niet met jou geknikkerd en ben het ook niet van plan!

Nee, ik wil ook geen moraalridder zijn en als dat zo zou zijn, zoek ik het ergens anders dan hier.

Nee, ik heb geen moeite met lezen. Jij? Wel met mensen die zichzelf te bijdehand vinden, verkeerd reageren en kortzichtig zijn!

Nee, ik heb ook geen antwoorden! Jij misschien! Je lijkt af en toe het beter te weten of doe je alsof?
De bal (theorie) is neer gezet, ga ermee aan de slag! Jij weet ook zoveel of doe je alsof.

Mvg,

Gregory
Jolande

Bericht door Jolande »

Nee Leonard, niet weeeeeer he.
Als je een antwoord hebt schrijf je die in het NLs voor de lezers vandit forum in heldere taal op, waarom is dat toch zo moeilijk voor je, geeft wel te denken :ogen:

Spuit11, ja wat wil je, wat is je boodschap?
Als je een beetje op had gelet had je gezien dat die bal al lang weggetrapt is.
Er is niks meer van over wegens gemis aan onderbouwing, alleen een hoop onsamenhangend opendeuren geOH waar een aantal nog gevoelig voor zijn ook.

Of snap jij Leo's theorie wel? Ja? Vertel!!! Het zou een primeur zijn hier :haha:
Wees nou eens flink en leg in 10 Hollandse zinnen uit wat die 'theorie' behelst :cool:
jospin1

Bericht door jospin1 »

Beste Jolande,

Als jij goed gelezen had, had je kunnen lezen dat ik ook geen antwoorden heb.

Wat ik wel weet is dat ik door al die medicijnen die ik in het verleden heb gekregen, heel erg last van mijn darmen heb.

Ik probeer zijn theorie te snappen. En kijken of het voor mij zou gelden. (ik lees niet alles)

Mijn boodschap is; laten we samenwerken. Zo bereiken we veel meer.

Ps. het is niet of was mijn bedoeling om jou te beledigen, als jij dat gevoel had of hebt! Mijn excuses hiervoor. :o

Mvg,

Gregory :cool:
Jolande

Bericht door Jolande »

Gregory,
Samenwerken ja, het probleem is dat de verzinner van de 'theorie' geen kritiek duldt, geen vragen beantwoordt of zich er makkelijk van afmaakt door te verwijzen naar een ander forum.
Dat werkt samenwerking natuurlijk niet in de hand :cool:

En nee hoor, ik voel me niet beledigd, wie de bal kaatst.... :haha: ken wel wat hebben ook ;)

Maar als Leonard nou eens in heldere taal de discussie aan ging qua inhoud zou dat al een stuk helpen denk je niet?
Nu blijft het zo oppervlakkig algemeen dat iedereen er wel iets in herkent, ja hehe dat is natuurlijk niet zo vreemd, begrijp je mijn bezwaar tegen zijn manier van doen? :cool:
romaysa

Bericht door romaysa »

Ik heb juist een lage bloedsuiker gehalte rond de vier. Ik vraag me af of meer mensen dit hebben. Verder vind ik het erg interessant wat hier staat.
Leonard

Er komt verandering...

Bericht door Leonard »

Er komt verandering...

Ik heb me wel eens afgevraagd of ik misschien een beetje paranoia begon te worden, of ik leefde in een droomwereld in de hoop op een beter leven. Maar ik weet nu dat dit niet een droom was, dat dit niet een fantasie of waanidee was ... In het afgelopen jaar ben ik ingevoerd in het "medische systeem" en heb wat meer inzicht meegekregen. De informatie op deze draad echt is, het nieuwe concept is echt, veel links naar nieuwe kennis zijn echt, en veel van de gemaakte verbindingen zijn correct en echt...

Het is onvermijdelijk dat de lijnen tussen mijn 'eigen wereld' en de medische wereld steeds dunner en meer doorlaatbaar worden, dat ik steeds meer in discretionary situaties kom waarin onze belangen (dat wil zeggen voor een open dialoog, voor het vinden van een snelle oplossing voor MS) verweven raken met positieve stappen genomen in de medische wereld waarop ik niet moet vooruitlopen of die ik niet in gevaar moet brengen. Zonder twijfel zal de nieuwe situatie veel overhoop halen, zal de rol van belanghebbenden veranderen en snel evolueren. In deze situatie zal ik een meer terughoudende houding moeten innemen.

Waarom is zo'n "alliantie" met de medische wereld zo belangrijk? We kunnen het schreeuwen van de allerhoogste torens, we kunnen doorgaan stormen in een glas water te veroorzaken in onze patiëntenfora en publieke belangengroepen en dat moeten wij ook doen, we kunnen contact met de politiek en de rechterlijke macht zoeken, maar het is mijn inschatting dat dat niet genoeg zal zijn. Verandering zal moeten komen van binnenuit. En juist dat zal gaan gebeuren... De medische sector zal haar verantwoordelijkheid nemen, eventueel met politieke steun... Op dit moment kan ik u niet een oplossing voor MS beloven, maar wat ik wel kan beloven is dat dingen gaan veranderen ...

Ik weet dat we met velen zijn en ik ben 1 van jullie. En ik weet dat velen van ons wanhopig verlangen naar een oplossing en het vooruitzicht op een betere toekomst, elke dag opnieuw. Ik ben ook zo. Dus, als je minder van mij ziet in de komende maanden wil dat niet zeggen dat ik onze belangen ben vergeten, maar dat we ruimte moeten laten voor de sector om haar verantwoordelijkheid te nemen, om waarnemingen en de evaluatie van MS-gegevens te heroverwegen en nieuwe geavanceerde schemes op te zetten voor klinische trials die werken.

De beste hulp die ieder van jullie afzonderlijk kunnen bieden is om mee te helpen een cultuurverandering te bewerkstelligen die vereist dat neurologen en andere professionals hun oude kennis laten varen en nieuwe verwerven, om af te leren als ze bijleren… Daarom vraag ik u om uw neuroloog te vragen over nieuwe inzichten over MS en mogelijke nieuwe behandeltrajecten en als hij / zij dat niet weet, te eisen dat U een antwoord krijgt... Ik reken op uw hulp.

En voor de niet-gelovigen (zij die dit forum proberen kapot te maken), er is geen verdere discussie mogelijk ..
Patricia H

Bericht door Patricia H »

Nou Leonard, je houdt ons wel in spanning;)
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

[QUOTE=Leonard;857910]In deze situatie zal ik een meer terughoudende houding moeten innemen. [/QUOTE]

Dat valt in ieder geval te prijzen!

[QUOTE=Leonard;857910]Op dit moment kan ik u niet een oplossing voor MS beloven, maar wat ik wel kan beloven is dat dingen gaan veranderen ... [/QUOTE]

Leonard, élke fractie van een seconde verandert er iets in de wereld. Het principe van het zgn. "butterfly-effect" is al zo oud als de weg naar Rome.

[QUOTE=Leonard;857910]Ik weet dat we met velen zijn en ik ben 1 van jullie. En ik weet dat velen van ons wanhopig verlangen naar een oplossing en het vooruitzicht op een betere toekomst, elke dag opnieuw. Ik ben ook zo. [B][COLOR="Red"]Dus[/COLOR][/B], als je minder van mij ziet in de komende maanden wil dat niet zeggen dat ik onze belangen ben vergeten.[/QUOTE]

Wat bedoel je hiermee?

Ik lees al langere tijd jouw onsamenhangende berichten en de reacties van anderen daarop. Maar het wordt steeds gékker. Vanmorgen kreeg ik jouw relaas op mijn (ontbijt)bordje alsof ik naar een preek in de kerk zit te luisteren. Kortom . . . waar gaat dit over?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp