Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hypotoxische voeding

Alles omtrent voeding en supplementen
leeuwtje-nl

Hypotoxische voeding

Bericht door leeuwtje-nl »

Iemand bekend met hypotoxische voeding? Is dat het uitgangspunt van 1 van de vele bekende diëten/levensstijlen? Ik krijg een boek opgestuurd van iemand, maar dat is wel Franstalig. Dus even checken in welke hoek ik het misschien kan plaatsen. ;)

Uitgangspunten: [url]https://nl.konnectparks.com/489-cr-er-u ... passe.html[/url]
D-Cheryl

Bericht door D-Cheryl »

Ik ken het niet, maar het weglaten van tarwe en melkproducten komt ook voor bij dieten bij exorfine intolerantie. Misschien helpt die term je?
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Zegt me ook niets, dank voor de aanvulling! :)
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

Ik denk dat het in grote lijnen neerkomt op het aip dieet. (autoimmuun Paleo).
Hier staan de basics van dr.Seignalet (genoemd in artikel), wat dus overeenkomt met autoimmuun Paleo met een nadruk op rauw. (daar ligt bij AIP niet zozeer de nadruk op.)

[url]https://seignaletdiet.wordpress.com/diet-basis/[/url]

Hoewel er vaker 'groene shakes' worden gemaakt door volgers van dit soort dieten, zou ik persoonlijk afraden om spinazie,boerenkool etc. rauw te nuttigen vanwege diverse planttoxines die een schadelijke werking kunnen hebben op het lichaam.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank ook voor deze aanvullingen! Ik ben sowieso geen voorstander van rauw, dan kost de vertering veel te veel energie. Ik heb het boek nog niet ontvangen, wacht het nog even af allemaal.
Elenitsa

Bericht door Elenitsa »

Ik eet redelijk volgens Paleo, maar dat is zeker niet met de nadruk op rauw. Weet overigens niet of dat bij aip paleo anders is. Kan ik wel voor je nakijken, staat in een kookboek uitgelegd.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Elenitsa;1126308]Ik eet redelijk volgens Paleo, maar dat is zeker niet met de nadruk op rauw. Weet overigens niet of dat bij aip paleo anders is. Kan ik wel voor je nakijken, staat in een kookboek uitgelegd.[/QUOTE]

Ik had het er ook niet over dat Paleo/AIP de nadruk legt op rauw. Bij Paleo/AIP kun je zelf beslissen.Seignalet dieet vindt rauw belangrijk. :)

@Leeuwtje-nl Ik denk dat je al goede resultaten kunt behalen met AutoImmune (Paleo) protocol. Het zal wel even omschakelen zijn mbt wat je wel en niet kunt eten en het anders gaan denken over standaard maaltijden en diens vervanging. Of niet.....misschien dat je snel die omschakeling kunt maken.;)
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Ik eet al enigszins volgens de richtlijnen van Paleo denk ik, maar heb me daar verder nooit echt in verdiept. Laten we zeggen dat ik niet eet zoals de gemiddelde Nederlander. ;) Ik wacht nog even de ontvangst van het boek af, vrees dat er vertraging bij de post is opgetreden.

Dank alvast voor alle reacties, ik zal tzt eens kijken wat het verschil is tussen Paleo en hypotoxisch!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp