Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Verband dieeët & schub?

Alles omtrent voeding en supplementen
marc123

Bericht door marc123 »

ha, ha, ha. Je bent erg leuk en grappig, Jolande
fluffy

Bericht door fluffy »

Ik wilde netjes gaan reageren hier maar ik zie dat er alweer heftig gereageerd word .... :???:

Dus laat ik maar overgaan .....
Jolande

Bericht door Jolande »

Er is hem nog niet zo lang geleden gevraagd zijn gedachteslecht in zijn eigen topic te houden ipv overal neer te kwakken en wat doet meneer?
Ik kan zo slecht tegen die lui, sorry hoor ik zal het wel weer wat censureren anders heb ik het straks weer gedaan :ogen:
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Als dit al gecensureerd is, vaag ik me af wat jij hier nog doet, Jolande! :moe:

@ Corinne: ik denk dat Leonard gewoon zijn ervaring heeft gedeeld, en wist dat één of andere J zijn verhaal wel weer zou gaan aanvallen. Dus bij voorbaat: geen discussie...
elsepels

Dieet en MS

Bericht door elsepels »

Dieet en MS

sinds ik MS heb reageert mijn lijf sterk op bepaalde voedingsmiddelen. Krijg giga hoofdpijn van koffie (al dan niet caffeinevrij), zoetjes (die met aspartaam) ketchup (zit kaneel in) etc etc. Ik luister naar mijn lijf en schrap de voedingsmiddelen waar ik op reageer uit mijn voedingspatroon. Of dit al dan niet bewezen is doet er wat mij betreft niet toe, ik doe waarbij ik me goed voel:) Ik voel me zelfs zo goed dat ik het heb aangedurfd om te starten met een nieuwe baan :D Vandaag 1e dag gehad en voel me tip top :ogen:
Jolande

Bericht door Jolande »

Veel mensen reageren allergisch op bepaalde produkten, mssers heftiger misschien, maar of er een link is, mwa onwaarschijnlijk.
Grappig, ik moet ook alle caffeine laten, zowel cola als koffie is bij mij 2 dagen koppijn :ogen:
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=jossi;856462]Al die troep die in ons lichaam komt. Niet goed (kunnen) ontgiften vervolgens: ja, een keer gaat het lichaam dan protesteren. En steeds meer en meer. Dus: zo goed mogelijk eten, en die troep kwijt zien te raken. Meer troep eruit dan troep erin. Dan kan je verbeteren.

Jossi[/QUOTE]
[COLOR="Blue"]
Ach, de schub heb ik nu al gehad! ;)
Dan maar door gaan met dieëten?! Ja/Nee? :???:

Wat vinden jullie?
En wat doen jullie? Door gaan met afvallen?

Trouwens, ik doe Sonja Bakker nu op een laag pitje. Ik eet er (nog steeds) regelmatig een extra fruit of kracker bij.

Ik sta nog op de wachtlijst voor de diëtiste, in het revalidatiecentrum. Hopelijk daar binnenkort mijn vraag voorleggen van de overlap tussen diëten en een schub.

Groetjes,
E.R.[/COLOR]
Leonard

Bericht door Leonard »

[QUOTE=leeuwtje-nl;856512]Als dit al gecensureerd is, vaag ik me af wat jij hier nog doet, Jolande! :moe:

@ Corinne: ik denk dat Leonard gewoon zijn ervaring heeft gedeeld, en wist dat één of andere J zijn verhaal wel weer zou gaan aanvallen. Dus bij voorbaat: geen discussie...[/QUOTE]

zo is dat.
Jolande en Marc123 maken alle topics hier kapot en dit forum erbij..
romaysa

Bericht door romaysa »

[QUOTE=Leonard;856498]bij mij was het net andersom,
niet dieeten en schub maar
een ongebreidelde consumptie van chocolade bonbons en schub.

ik ken andere MSers bij wie dit ook zo gegaan is.
waarom: om in tijden dat extra inspanning nodig is wat extra 'energie' in te nemen.
to prop up the system (het glucose metabolisme) zullen we maar zeggen.

maar wat gebeurt er echt: het omgekeerde.
de suikers en vetten geven een hogere productie van crystaline LDL cholesterol.
het blokkeert de glucose gates en waar die micro-cellulaire voeding toch al zwak was gaat deze verder onderuit.
het lichaam schreeuwt het uit en een schub is het resultaat.

fantasie? dat denk ik niet...
maar laat alle opmerkingen want ik ga niet verder in discussie..[/QUOTE]


Ik vind dat je gelijk hebt, zelf reageer ik erg goed op een dieet. En dus gelukkig stabiel. Ik heb ook een tijd geprobeerd zonder dieet maar dat viel erg tegen.

groetjes Romaysa
Jolande

Bericht door Jolande »

Is goed hoor Leonard, ik begrijp dat je het vreselijk vindt dat er mensen zijn die je tegengas geven, is ook niet leuk :cool:
Er is dan ook weinig nodig om je beweringen te ontkrachten, waar je vervolgens niets meer op te zeggen hebt.

Maar zoals je ziet zijn er altijd mensen die je gelijk geven, degene snapt helaas totaal niet wat je zegt, maar dat maakt niet uit :ogen:
Leo: niet dieeten en schub maar.....
Fan: zelf reageer ik erg goed op een dieet, maar je hebt gelijk hoor Leonard :haha:
Jammer dat het hier zo oppervlakkig blijft.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen Leonard?
Een ongebreidelde consumptie van chocolade bonbons leidt tot een schub?
Is dat je nieuwe zienswijze?

Wat versta je onder 'het lichaam schreeuwt het uit' ??
Dat kun je weer heel vrij interpreteren.
Bedoel je dat glucosehonger een msschub uitlokt?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp