Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Bijstand en werkcoach

Alles omtrent werk en uitkeringen
Steenbokje76

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door Steenbokje76 »

Bij mij is ik november/ december 2020 (voor diagnose) ook mri hersenen en daarna ook nog mri nek/ rug gemaakt. Op mri nek/ rug was niets zichtbaar.
In hersenen heb ik 9 laesies, redelijke grote :-( Ben benieuwd hoe het nu zou zijn.. maar dan moet ik eerst 3 maanden stabiel zijn op ms meds gebruik. En tot nu toe zijn er al 2 medicijnen niet gelukt vanwege de forse bijwerkingen rebif en tecfidera. :-( op naar de 3e ... ozanimod..
De effectiviteit daarvan zou vergelijkbaar zijn met 2e lijns meds. Maar moet vooraf ook wel aantal dingen doen zoals hartfilmpje.. naar dermatoloog, bloedonderzoek etc.
We will see.

@ leeuwtje, vanuit mijn werk weet ik dat je niets hoeft te vrezen van de gemeente. Zeker niet als je ms hebt. Mss is het gewoon meer een kennismaking of een heronderzoek.
leeuwtje-nl

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door leeuwtje-nl »

Gisteren gesprek gehad, en inderdaad oriënterend gesprek over wie ik eigenlijk ben. In de 8 jaar dat ik bij deze gemeente in de bijstand zit, hebben ze dit gesprek nog nooit met mij gevoerd. Zij vond het zelf schandalig!! Deze gesprekken zijn normaal gesproken 1x per jaar, en vanaf nu zal ik ze dan ook jaarlijks hebben.

Deze vrouw is echter niet mijn werkcoach, zij is ook weer ingehuurd om deze gesprekken te starten. Dus bij wie ik nou terecht ga komen???
Steenbokje76 schreef: 14 jun 2021, 20:36 @ leeuwtje, vanuit mijn werk weet ik dat je niets hoeft te vrezen van de gemeente. Zeker niet als je ms hebt.
Helaas heb ik andere ervaringen. Toen ik net in de aanvullende bijstand kwam, was ik verplicht 2 avonden een cursus te volgen "hoe kom ik zsm weer aan het werk". Zelfs met een iva, het waren immers verplichtingen voor de bijstand.
Steenbokje76

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door Steenbokje76 »

Hi leeuwtje,
Naar mijn mening is het inzetten van zo'n workshop een gebrek aan ervaring van de klantmanager.
Tuurlijk is er beleid, maar er is altijd ruimte voor maatwerk. En dat had toen in jouw geval direct moeten plaatsvinden.
Lisette Arianne

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door Lisette Arianne »

Ik had paar maanden voor diagnose MS trombose met longembolieen gehad. Ging op therapeutische basis werken en voor 50% ziek (erg veel pijn en vermoeidheid) en kreeg na een jaar ook die werkcoaches (2e spoor reintegratie). Ik vond het echt verschrikkelijk. Mensen die een uur vol moesten praten over uitdagingen en kwaliteiten terwijl ik alleen bezig was (en nog steeds ben) om maar weer gezond en fit mogelijk te worden.

Kijken welk werk passend is terwijl je nog niet eens een vaatwasser uit kan pakken en vragenlijsten invullen en van honderden beroepen aankruisen welk beroep je aanspreekt. Verplicht CV maken (Ben 52 en heb 24 jaar vaste baan...). Totaal niet relevant en niemand luistert naar wat je mankeert of heeft enige vorm van empathie...

Vond het ook heel vervelend idee dat er zowiezo 3 mensen dik geld verdienden van mijn ziek zijn. Begrijp dat er regels e.d. moeten zijn, maar er wordt niet naar persoonlijke situaties gekeken en er wordt tegen je gepraat alsof je een kind bent.
leeuwtje-nl

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door leeuwtje-nl »

Waren die werkcoaches dan ook vanuit de bijstand? Omdat je het hebt over reïntegratie? Bij mij verliep het gesprek goed, het was echt een "eens kijken welke mensen er eigenlijk horen bij alle dossiers". Dus niet de insteek van werk, maar de insteek van waar ze mij misschien nog mee zouden kunnen helpen. Ik had er zelf verder niets aan, ik wist alles al. Maar het was wel een gezellig gesprek. :D
Lisette Arianne

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door Lisette Arianne »

Bij mij waren het arbeidsdeskundigen en coaches vanuit arbodienst. Ik had het gevoel dat ze geen enig benul hadden wat ik mankeer en ook niet luisterden. Erg vervelend.
Klick

Re: Bijstand en werkcoach

Bericht door Klick »

bij mij ook, omdat het van poortwachter moet, voor het uwv men zich aan de regeltjes moest houden moest alles compleet zijn.

ik was toen ook bezig met reïntegreren in mn eigen functie, het was echt een dansje voor de bune, omdat het document er moest zijn.

de mensen waren bij mij wel begripvol en aardig.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp