Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

rijbewijs verlengen

Alles omtrent werk en uitkeringen
norsel

rijbewijs verlengen

Bericht door norsel »

Hallo

moet je voor je rijbewijs verlenging altijd gekeurd worden ?

ik moet in december mijn rijbewijs verlengen, maar ik rij op dit moment geen auto meer.

toch vind ik het zonde om mijn rijbewijs te laten verlopen want je weet nooit wat de toekomst brengt.

maar als ik allerlei kosten krijg voor keuringen tja wat is dan verstandig !

groetjes Annemarie
M&MS

Bericht door M&MS »

Nee, voor MS is het pas verplicht als je aanpassingen wilt in je auto. Zolang je normaal in een auto kunt functioneren is het niet verplicht.

Als je op termijn bijvoorbeeld weer wilt rijden, is het wel prettig om een rijbewijs te hebben.

Laat je niet bang maken met praatjes over verzekeringen, want dat is een broodje aap verhaal als het gaat om MS.
Leo2

Bericht door Leo2 »

Ik zou altijd voor verlenging kiezenl latw=er opnieuw rijbewijs halen is veel duuder!
Als je medicijnen gebruikt met gele sticker erop moet je een eigen verklaring kopen en eerlijk invullen.

Hou er wel rekening mee dat een aanvraag met een eigen verklaring erbij wel 3 maanden kan duren voor het goedgekeurd is!

Kosten vallen wel enigzins mee.
Marion1966

Bericht door Marion1966 »

Hallo,

Mij is iets anders voorgeschoteld.
Ik ben wel gekeurd. De reden was dat als ik een ongeluk veroorzaak en ik stap uit met in mijn geval een stijf been, dan gaat een verzekering alles zoeken om niet te hoeven betalen en dan baseren ze dat ik met MS niet geschikt zou zijn om te rijden.
Nu ik gekeurd ben en een rijtest bij het CBR heb gedaan kunnen ze mij niets meer maken.

Gr, Marion.
xAnnikax

Bericht door xAnnikax »

[QUOTE=Marion1966;877154]Hallo,

Mij is iets anders voorgeschoteld.
Ik ben wel gekeurd. De reden was dat als ik een ongeluk veroorzaak en ik stap uit met in mijn geval een stijf been, dan gaat een verzekering alles zoeken om niet te hoeven betalen en dan baseren ze dat ik met MS niet geschikt zou zijn om te rijden.
Nu ik gekeurd ben en een rijtest bij het CBR heb gedaan kunnen ze mij niets meer maken.

Gr, Marion.[/QUOTE]

Laat je niets aanpraten Marion. Ik werk bij een verzekeringsmaatschappij en zo werkt het niet hoor. Een verzekeringsmaatschappij is op basis van de WA dekking van je auto verplicht de tegenpartij schadeloos te stellen.
ancie

Bericht door ancie »

Mij is hetzelfde verteld.

Dat ik me moest laten keuren ivm verzekering. :huh:
Leo2

Bericht door Leo2 »

Helemaal juist Marion, zelfs al heb je zelf geen schuld bij een ongeluk zal de verzekering van de tegenpartij er alles aan doen om de schuld in jouw schoenen te schuiven als men denkt dat je een lichamelijke beperking hebt.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Hoi Annemarie,

Voor het gemak ga ik even uit van mijn situatie.
Ook ik ben eraan toe om een verlenging van mijn rijbewijs aan te vragen.Omdat ik MS heb zal ik een "eigen verklaring" moeten invullen. Daarop zal ik in ieder geval moeten invullen dat ik bij een neuroloog loop voor mijn MS. Ik heb al een beperking aan mijn broek hangen wat autorijden betreft, ik mag alleen nog rijden in een automaat.

Dan beslist de arts van het CBR of ik naar een neuroloog moet voor een keuring, (moest ik 5 jaar geleden wel).
Helaas kan dit allemaal nogal wat tijd in beslag nemen, want de radertjes bij het CBR kunnen wel eens langzaam gaan.

Mijn rijbewijs verloopt op 1 april, dus ik ga in december al beginnen met de eigen verklaring te halen.
Dan heb ik voorlopig tijd genoeg, hoop ik.

Op de site van het CBR staat het allemaal heel duidelijk.
groetjes, Annemarie
tux

Bericht door tux »

[QUOTE=M&MS;877140]Nee, voor MS is het pas verplicht als je aanpassingen wilt in je auto. Zolang je normaal in een auto kunt functioneren is het niet verplicht.

Als je op termijn bijvoorbeeld weer wilt rijden, is het wel prettig om een rijbewijs te hebben.

Laat je niet bang maken met praatjes over verzekeringen, want dat is een broodje aap verhaal als het gaat om MS.[/QUOTE]

niks broodje aap, als je geen bewijs van rijvaardigheid hebt, en je maakt een ongeluk, betaalt de verzekering niks. En dat is GEEN broodje aap verhaal, ik zit zelf ook te wachten op een oproep van het cbr, die rijvaardigheidstest kost niks, maar als de keuring door een arts is die niet de jouwe is betaal je wel zijn of haar uurloon
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Hoi Tux,

de keuring moet gedaan worden door een onafhankelijk arts, dus niet jou arts.
En ja, dat kost geld.
Maar dat trek ik af van de belasting, het zijn kosten die te maken hebben met mijn ziekte.

en de rijtest bij het CBR kost inderdaad niets. wordt betaald door het CBR.
gr, Annemarie
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp