Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kilometerteller op scootmobiel

Alles omtrent werk en uitkeringen
wilm

Kilometerteller op scootmobiel

Bericht door wilm »

Vraagje:
wie heeft er een kilometer teller op zijn scootmobiel en waar hebben jullie die vandaan?

wil nl. een kilometer teller, kan ik zien hoeveel kilometers ik maak :haha:
maar ben bij een paar fietsen winkels geweest en deze zeggen dat het niet kan

maar er zijn er wel met kilometer teller

hoewel mijn buurman er wel een heeft op zijn Luna, en heeft de kilometerteller bij leverancier vandaan en was 160 euro kwijt
en vind dat best veel geld

en aangezien ik bij fietsenwinkel niet wijzer wordt vraag ik het hier even

trouwens ik heb een rvs 737 scoot
rubbel

Standaard

Bericht door rubbel »

Standaard

Hallo Wilm,

Bij mij(inca sprint) zit het er standaard op. Net zoals de cruise control.

Rubbel
Mariël

Bericht door Mariël »

hoi ik las [URL="http://www.msweb.nl/index.php?menu_id=1 ... l&symbol=2"]dit stukje[/URL] op msweb. Maar waar die A voor staat kan ik er niet uithalen!
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Zal de Aldi zijn, die heeft die dingen periodiek in de aanbieding.
wilm

Bericht door wilm »

maar kan iedere kilometer teller op de scootmobiel?

de fietsenmaker zei me dat bij de fiets ze iets bevestigen aan de spaken
of zo
maar hoe zit dat dan bij scoot?
pearl

Bericht door pearl »

Wilm, ik heb een Winner bij mij ook niet gelukt bij de fietsenmaker.
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Bij een fietsenmaker wordt het moeilijk.

Je zou bij je leverancier kunnen informeren naar de kosten, en of het mogelijk is op jouw type scoot.

De meeste mensen hier hebben waarschijnlijk al iets nieuwere types scootmobiel en dan zit het er standaard ingebouwd.

Succes!
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Er zijn volgens mij tot nu nog maar een paar types scoot die standaard zo'n ding ingebouwd hebben. Ik meen de Trophy 6, de Inca en de Solo in elk geval.

Anderen hebben wellicht een opgebouwde km-teller, maar als je dat via de leverancier moet laten doen, dan is dat echt schrikbarend duur. Ik heb het hier ook wel eens na gevraagd en het zou me echt rond de 150 euro gaan kosten.:eek:

Voor mijn zwaardere accu's, die me veel meer bewegingsvrijheid geven, betaalde ik zelfs enige tientjes minder, dan het me zou kosten om een tellertje op te laten bouwen. Waarom? Omdat het draadje door de stuurkolom getrokken zou moeten worden :ogen:

Wat je in elk geval moet weten voor je zo'n ding aanschaft, is wat de maat is van de voorwiel en of die maat op de aan te schaffen teller ook in te stellen is. Verder is het denk ik even puzzelen wat de handigste manier van bevestigen is. Er bestaan trouwens tegenwoordig ook draadloze apparaatje, dan is alleen het bevestigen van de twee magneetjes nog even puzzelen.

Volgens mij zit er een wetgeving aan te komen, of is deze er al, dat je als scootmobieler in een voetgangerszone niet harder mag rijden dan 6 km/u. Zit me dus af te vragen of je dat als argument kun gebruiken om alsnog kosteloos via de gemeente een tellertje te laten opbouwen.

Als je geen tellertje hebt, kun je tenslotte ook niet zien hoe hard je gaat :cool:
Börker † 11-3-2021

Bericht door Börker † 11-3-2021 »

[COLOR="Sienna"][COLOR="Sienna"][/COLOR]op de trophy 6 zit een snelheidsmeter, km teller en een teller van het totale aantal km wat je al hebt gereden, zo kun je na 1 jaar zien hoeveel km je gereden hebt in die periode.

wel moet je na iedere dag of tocht de dagteller weer op nul zetten, anders telt ie gewoon door:( .

Daan[/COLOR]
ancie

Bericht door ancie »

Ik heb een orthica ook deze heeft een ingebouwde kilometer teller.
Een zogenaamde dag teller, hoe hard je rijd en totaal aantal kilometers.

Raar eigenlijk dat ze niet standaard bij die modellen die het niet ingebouwd hebben, er een teller op zetten.

Ik zou ook zeggen bij de leverancier, anders zou ik niet weten waar je het er op kan laten zetten.

Groetjes Ancie.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp