Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

het einde, afwachten of bespoedigen??? / Euthanasie

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

Ik kies voor euthanasie.

Ik heb een wilsbeschikking gemaakt samen met mijn huisarts, die nog tips heeft gegeven.

Deze is ondertekend door mijn partner, mijn zoon, huisarts en mijzelf.

Ik weet dat als je in een ziekenhuis komt te liggen men er alles aan zal doen om je in leven te houden.

Mijn wens is dan duidelijk op papier, geen levensverlengend middel, maar naar huis.

Tevens ben ik hersendonor geworden, die worden gebeld en de huisarts weet precies hoe alles in werking gezet moet worden.

Alle papieren liggen klaar, iedereen heeft kopieën . Wanneer ik aangeef dat ik niet meer wil, dan wordt met het proces gestart.

Groetjes Harriëtte


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Mensen hebben zelfbeschikkingsrecht "denken ze" ik zal wel ouderwets zijn maar ik geloof, ik mag weten dat er een God is die voor mij zorgt en die mij zal ondersteunen als het nodig is.
1207

Bericht door 1207 »

[QUOTE=Dannifan;1107801]Mensen hebben zelfbeschikkingsrecht "denken ze" ik zal wel ouderwets zijn maar ik geloof, ik mag weten dat er een God is die voor mij zorgt en die mij zal ondersteunen als het nodig is.[/QUOTE]

uiteraard euthanasie

ik zit op een trein met een afschuwelijke eindhalte, daar wil ik niet naartoe dus zal ik vroeger uitstappen

dankzij de euthanasieregeling leef ik trouwens nog, in een land zonder actieve euthanasieregeling was ik er al lang uitgestapt.
het passieve " de zieke laten creperen" en uzelf humaan vinden als ge 'm vocht en voedsel en pijnbestrijding ontzegt vind ik een bijzonder slecht idee. maakt niet uti welk mooi woordje ge daarvoor verzint
Harriette66 † 16-07-2018

Bericht door Harriette66 † 16-07-2018 »

ik zit op een trein met een afschuwelijke eindhalte, daar wil ik niet naartoe dus zal ik vroeger uitstappen



Helemaal mee eens, ik hoop dat het ons gegeven is om dit te doen!


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Wilmie

Bericht door Wilmie »

[QUOTE=Harriette66;1107798]Ik kies voor euthanasie.

Ik heb een wilsbeschikking gemaakt samen met mijn huisarts, die nog tips heeft gegeven.

Deze is ondertekend door mijn partner, mijn zoon, huisarts en mijzelf.

Ik weet dat als je in een ziekenhuis komt te liggen men er alles aan zal doen om je in leven te houden.

Mijn wens is dan duidelijk op papier, geen levensverlengend middel, maar naar huis.

Tevens ben ik hersendonor geworden, die worden gebeld en de huisarts weet precies hoe alles in werking gezet moet worden.

Alle papieren liggen klaar, iedereen heeft kopieën . Wanneer ik aangeef dat ik niet meer wil, dan wordt met het proces gestart.

Groetjes Harriëtte


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk[/QUOTE]

Gisteren was het dan zover. Je bent verlost van alle ellende. Wat is het hard gegaan met je. Je was een echte inspiratie voor me.
Ik zal je missen!!! :huilen:
Knillis

Bericht door Knillis »

Begrijp ik je nu goed Wilmie, is Harriette66 gisteren overleden?
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik lees nu in een ander topic dat Harriette gisteren inderdaad is overleden.

Ik hoop dat ze in alle rust heeft kunnen overlijden en ik wens haar dierbaren veel sterkte de komende tijd.

Bedankt voor het bericht hier Wilmie, ze had eerder al aangegeven dat dit moment er aankwam maar toch is het iedere keer weer schrikken als er dan ook daadwerkelijk wordt gemeld dat iemand euthanasie kreeg.

Ik hoop dat je mooie herinneringen aan jullie vriendschap hebt om op terug te kijken Wilmie. Heel veel sterkte gewenst.
Suzan

Bericht door Suzan »

Altijd weer confronterend, zulk nieuws. Ik hoop dat Harriette rustig en veilig de oversteek gemaakt heeft.

Sterkte, Wilmie. :aai:
Wilmie

Bericht door Wilmie »

[QUOTE=Knillis;1109736]Ik lees nu in een ander topic dat Harriette gisteren inderdaad is overleden.

Ik hoop dat ze in alle rust heeft kunnen overlijden en ik wens haar dierbaren veel sterkte de komende tijd.

Bedankt voor het bericht hier Wilmie, ze had eerder al aangegeven dat dit moment er aankwam maar toch is het iedere keer weer schrikken als er dan ook daadwerkelijk wordt gemeld dat iemand euthanasie kreeg.

Ik hoop dat je mooie herinneringen aan jullie vriendschap hebt om op terug te kijken Wilmie. Heel veel sterkte gewenst.[/QUOTE]

Dank je wel...ik had ook gehoopt dat t nog ff zou duren. Maar de laatste weken/ dagen zijn opeens heel hard gegaan. Ze was op. :huilen:
Wilmie

Bericht door Wilmie »

[QUOTE=Suzan;1109745]Altijd weer confronterend, zulk nieuws. Ik hoop dat Harriette rustig en veilig de oversteek gemaakt heeft.

Sterkte, Wilmie. :aai:[/QUOTE]

Dank je wel. Gisteren om 17.45u is ze ingeslapen.:huilen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp