Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

het einde, afwachten of bespoedigen??? / Euthanasie

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Giechel

Bericht door Giechel »

ik denk dat het heel eenzaam is als je met euthanasie plannen

rondloopt.

ik denk ook dat niemand dat voor een ander kan beslissen.
jip † 10-12-2014

Bericht door jip † 10-12-2014 »

Oops, lieve Angela...
ik zat in hoofd nog in mei :haha: :o :)
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Ik relateer me niet met de uitzending van vanavond. Maar ik heb alles op schrift en alles duidelijk besproken met mijn huisarts, maar vooral met mijn kinderen.

Ik beslis wanneer ik wil stoppen, en als ik het niet meer kán regelen, door iets onverwachts, dan beslissen mijn kinderen (in eerste instantie mijn dochter)!

Ik ben alleen, maar niet eenzaam. De grens wordt steeds verlegd.

Met iets onverwachts bedoel ik als voorbeeld: Na een mislukte reanimatie (dat wil ik ook niet, maar niemand zoekt naar een non-verklaring!) weet mijn arts dat ik niet verder wil.
jip † 10-12-2014

Bericht door jip † 10-12-2014 »

Mooie aflevering, maar NIET onze doelgroep.
Super trieste verhalen want geestelijk leiden is ook [b]verschrikkelijk[/b] :(

Ik relateer mij, hier ook niet aan, ben niet ongelukkig
en heb plezier in mijn leven, hoe beperkt ‘nu’ ook.

Hoe bespreek je zo iets, bij de HA? Dit is tuuk erg persoonlijk,
maar, hoe stel ik mij dit voor? Dr. ik wil zus en zo, stoppen met leven?

Laatste schub, wou ik ook écht dood,
maar nu krabbel ik langzaam aan toch weer op.

Waar leg je de grens? Vind dit erg moeilijk.

Goed dat jouw dochter weet hoe te handelen, hoe pijnlijk ook, zulke gesprekken, lieve Candy.

Mijn ouders zijn ook al een tijd op de hoogte
+ mijn Zusje, zij respecteren dit.

Hoe stel ik mij dit voor? op papier zetten
cq naar de notaris? Help? :o ;)
eendje

Bericht door eendje »

Heb gisteren ook gekeken. Was inderdaad een heel ander verhaal dan waar hier over gesproken wordt.

Voor mij kwam het wel erg dichtbij door de zelfmoord van mijn vriendin. Confronterend, maar ook goed om te zien. Ik had haar ook een heel ander einde gegund..... :(
*Marijke

Bericht door *Marijke »

Hoi allemaal,

Ik was al jaren in het bezit van een wilsverklaring door mijn ervaringen in een verpleeghuis waar ik indertijd stage liep.

Deze heb ik met mijn eigen woorden op papier gezet en doorgesproken met mijn toenmalige huisarts.

Deze wilsbeschikking is toegevoegd aan mijn dossier.

Na mijn diagnose 2003 heb ik het een en ander hieraan toegevoegd, mijn huidige huisarts staat ook hierachter.

Mijn neuroloog staat hier niet achter.

Mijn directe nabestaande weten ook wat ik wel en niet wil en wanneer het voor mijn niet langer levenswaardig is.

Ik vind het wel heel belangrijk !

groetjes,
sjortie

euthanisie verklaring

Bericht door sjortie »

euthanisie verklaring

Hoi lotgenoten.

Mijn nieuwe onderwerp voor dit forum zal voor vele een zeer belade onderwerp zijn, maar toch.

Ik heb besloten om een euthanisie verklaren te tekenen bij mij notaris.

Op het moment gaat het na omstandigheden goed met mij.

De aanleiding voor deze verklaring was mijn laatste bezoek aan mijn neuroloog.

Hij had de uitslag van mijn mri scan gekregen. Daar kwam weer eens zeer duidelijk naar voren dat er weer een achteruitgang te zien was.

Het was steeds duidelijker te zien dat ik een sluimerende achteruitgang heb van mijn MS en dat het niet te voorspellen is wat er nog gaat gebeuren.

Daar ik toch een beetje de hand wil houden in mijn leven heb ik euthanisie weer onder de aandacht gebracht.

Zijn er mensen onder jullie die hier ook aangedacht hebben of zelf gedaan hebben. Graag jullie reaktie.

Groetjes Sjortie (Berna)
Suzan

Topics samengevoegd

Bericht door Suzan »

Topics samengevoegd

Hoi Sjortie,

Zoals je ziet heb ik jouw vraag/topic aan een al bestaand topic toegevoegd.

Dit is om het bestaande draadje te behouden, en zodat mensen niet steeds hetzelfde verhaal hoeven te schrijven (is niet voor iedereen een even gemakkelijk onderwerp, dus er wordt veel tijd/energie in een reactie gestopt). ;)

Groetjes,
sjortie

Bericht door sjortie »

Hoi Suzan

Ik had al wat gezocht naar dit onderwerp. Vind het prima dat het nu op de goede plaats staat

groetjes Berna
Suzan

Bericht door Suzan »

Hoi Sjortie,

Je hebt in ieder geval al gelijk een hoop om te lezen. ;)

Groetjes,
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp