Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ortopedische schoenen? Ervaringen?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Almond

orthopedische schoenne? Ervaringen?

Bericht door Almond »

orthopedische schoenne? Ervaringen?

Ik draag eigenlijk altijd gewone hoge schoenen, omdat dat je voeten lekker recht houdt en stevig aanvoelt rond de enkels. Ze lopen makkelijker dan lage schoenen. Inmiddels zijn ze bijna af en vraag ik me af of ik ze zou moeten inwisselen voor orthopedische schoenen of weer een gewoon stel hoge schoenen.
Ik zou daarom graag van jullie willen weten waarom jullie orthopedische schoenen zijn gaan dragen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik ben semi orthopedische schoenen gaan dragen omdat ik met EVO's niet meer in gewone schoenen pas.

Met standaard EVO's lukte dat nog wel maar toen ik over moest op voor mij aan aangemeten EVO's moest ik er helaas aan geloven.

Het loopt prima maar echt mooi is anders, zeker in de zomer maar ja, steeds op je snuffert duiken is ook niet wat.

Groet,
Nelleke
jackieline

othopedische schoenen

Bericht door jackieline »

othopedische schoenen

Eindelijk vandaag bij de huisarts een verwijskaart voor orthopedische schoenen aangevraagd. Morgen ophalen.

Ik belde Blixembosch en een afspraak met mijn teamarts was alleen mogelijk na het halen van een verwijsbrief.

Al vanaf juni 2007 niet meer bij haar geweest. Zolang heb ik gewacht voor ik de keuze van orthopedische schoenen definitief maakte.

Maar omdat ik deze week weer spontaan gevallen was door mijn zwakke enkels/voeten, kost lopen me steeds meer energie en kracht.

Dus het werd tijd, maar moeilijk:huh:
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Vandaag was er een overleg met de revalidatiearts, mijn fysio en de schoenenman en mij. Binnenkort is er een nieuwe afspraak voor een gipsafdruk van mijn voeten.
Er is afgesproken dat ik geen laaqrzen krijg maar meer eenmodel bergschoen qua hoogte.
Eigenlijk voel ik me er best ongelukkig onder, dus morgenochtend bel ik naar de revalidatiearts voor een belafspraak.
Ik draag altijd laarzen!
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Hoi,

Ivm steun en doorbreken spasme moeten mijn orthopedische schoenen minimaal hoge bergschoenen zijn. (ik heb dus een paar +/- 10cm boven mijn enkels)
Maar ik heb ook orthopedische laarzen, simpelweg omdat ik dit mooier vond. (zien er slanker uit;) )
Je kan dit gewoon vragen hoor.
Hoger kan namelijk altijd.
Alleen lager is soms niet handig ivm minder steun.

Succes!
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Hier nog iemand die schrok van 136 euro omdat ik ook max. 50 euro hooguit aan mijn voeten heb gehad tot nu toe in mijn leven. :cool:

Ik heb begrepen dat laarzen niet gemakkelijk te maken zijn en zeer onhandig in het gebruik. Ja, ik heb er voor mezelf namelijk ook naar geïnformeerd.

Bij laarzen krijg je dat je eerst een stevigheid moet aantrekken en daarna de 'mooie' buitenkant van de laars er overheen. Daardoor komt het geheel er heel pompeus dik uit te zien en heel warm en zwaar in het dragen.

Althans dat is wat ik ervan heb onthouden. Vraag er zelf ook nog eens naar and don't blame me if i'm wrong.

Hele lage schoenen zijn voor mij ook geen optie want daar heb ik geen steun aan. Ik verwacht mijn eerste def. paar half mei. Helaas net de week ná Lemele als ik het zo bekijk, anders had ik ze zeker meteen aangetrokken en door jullie laten bewonderen. :D
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Hallo,

Dat ze lastig te maken zijn dat is een probleem voor de schoemaker (;) ze zijn duur genoeg daar mag hij over nadenken;) )

De bijdrage is nog steeds op te voeren als aftrekpost.

Aantrekken, dat gaat heel gemakkelijk. Ze kunnen ver open.
Het stevige gedeelte zit gewoon in de laars verwerkt. Zie je niets van.
Ze zijn niet lomp om te zien. En ook niet zwaar.
Mijn schoenmaker heeft de laarzen die ik mooi vond nagemaakt uit een tijdschrift.
Ook de bergschoenvariant van mij zijn nagemaakt van een foto die ik van internet heb geplukt.

Hij vraagt meestal om een aantal voorbeelden waaruit hij dan het meest geschikte paar kiest.

Warm... dat klopt.
Maar het alternatief voor mij is een EVO omdat ik simpelweg anders niet goed kan lopen.
En die is nog zweteriger en veel minder comfortabel.
Daarbij draag ik ook steunkousen. ( alhoewel ik de katoenen variant aangemeten heb gekregen toch best warm)
In mijn geval is mijn circulatie slecht.
Ik heb dus eigenlijk altijd koude voeten.
Dus dan is het tempratuurverschil niet meer zo van belang.
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Hoi,

Ook ik heb orthopedische schoenen, ook via de revalidatiearts bij de orthopedisch schoenmaker terecht gekomen.
Na het maken van de gipsafdruk heb ik een poos met proefloopschoenen rondgelopen, pas toen die bevielen zijn we een stap verder gegaan, de "goede" schoenen.
Bij de orthopedisch schoenmaker kon ik percies aangeven wat voor schoenen ik wilde, mocht zelf het model uitzoeken/aangeven.
En ze zijn goed gelukt, lopen lekker en zien er wel goed uit.

Misschien zijn we wel bij dezelfde schoenmaker ;)
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Zou zomaar kunnen...ik woon ook in Zuid Holland;)

En idd heb ik ook proefloopschoenen gehad waar ik (THUIS!!!:cool: WANT DAN ZIJN ZE NOG WEL LELIJK:D ) een paar dagen op gelopen heb.
Groet
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

Ze waren inderdaad niet mooi, die proefloopschoenen, ze waren (1 dag) wittig. Daarna waren ze erg snel smoezelig, want ik liep er gewoon buiten op.
Ik heb er diverse weken op gelopen, want ik had nogal wat aanmerkingen, elke keer moesten ze weer aangepast worden, en dan moet je natuurlijk weer proeflopen.

Heeft het bij jou ook zo lang geduurd voordat je de echte schoenen kreeg?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp