Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ortopedische schoenen? Ervaringen?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=easyjet;688124]
maar is dit echt nodig?
[/QUOTE]Helaas wel :boos:
S1m0ne

Bericht door S1m0ne »

Easyjet heb jij maar 1 paar schoenen in je kast staan? En draag je die zomer en winter en hele dagen? Ook als ze nog nat zijn van de sneeuw en regen, of nat en stinken van het zweet in de zomer? Gewoon aantrekken?

Of toch maar even laten luchten of drogen en een ander exemplaar aantrekken? Of wel aardig toch, om een keer bruine of creme schoenen te dragen ipv alleen dat ene zwarte exemplaar?

En 4 paar in de hoeveel jaar? Hij doet met de exemplaren die hij nu heeft al jáááren. Wedden dat jij schoenen eerder wegdoet en nieuwe gaat kopen? Wij dragen in ieder geval niet bij aan de berg schoenen-afval.

En wat als er onverhoopt iets gebeurd met je schoenen en je ze even niet aankan? Op blote voeten verder als je maar 1 paar hebt?
easyjet

Bericht door easyjet »

erg 'luiconsquenties zijn van h is..?
Ik hen
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Tjeetje, Easyjet,

Je geeft mij niet het beeld van meedenkend ten opzichte van lotgenoten.
Misschien kan jij nog op blote voeten lopen... Ik kan helemaal niet lopen en dat is nog veel duurder!

Nou kan ik je emotie niet zien en dat trekt soms het beeld scheef. Het komt mij eerder afgunstig dan zuinig/besparend over...
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=easyjet;688430]
Is het echt zo'n drama om 1 dag geen schoenen te hebben..?
[/QUOTE]
Heb je deze foto al gezien?
[IMG]http://i46.photobucket.com/albums/f129/ ... C04474.jpg[/IMG]

Zonder schoenen lig ik binnen 3 meter op de vloer. Gestruikeld over mijn tenen :boos: :boos: :boos:

[QUOTE=easyjet;688430]
Is het echt zo belangerijk dat je kleuren draagt omdat dat leuker is..?
[/QUOTE]

Jij kunt toch ook je eigen schoenen uitkiezen. Waarom wij dan niet :???: :???: :???:
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=easyjet;688430]
Is het echt zo belangerijk dat je kleuren draagt omdat dat leuker is..?
[/QUOTE]

Nee, natuurlijk niet, als je al zover bent afgezakt dat je dure hulpmiddelen nodig hebt dan mag je allang blij zijn als je iets krijgt, ongeacht hoe het eruit ziet toch?
En ach, als je schoenen nat zijn dan blijf je toch gewoon een dagje thuis?!:eek:
(sarcastisch bedoeld)

Zo jammer dat er mensen zijn die lijken te denken dat je niet meer ijdel hoeft te zijn/mag zijn als je gehandicapt ben...

Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat er veel geld wordt verspild, maar ik denk dat dat vnl elders gebeurt.

[QUOTE=mispeltje*;688003]Wat betreft de hulpmiddelen kan er in mijn ogen veel efficienter gewerkt worden wat dan weer veel geld zou schelen!
Voorbeeld: In een paar jaar tijd heb ik nu al mijn 3e rolstoel. Als er bij mijn 1e rolstoel van die 3 destijds een echte expert had gezeten dan hadden ze me een andere rolstoel moeten geven waar ik nu nog gebruik kon maken!

Omdat ik volgens hen de expert ben voor wat ik wil en wat ik nodig heb, zijn ze steeds volledig afgegaan op wat ìk zei! Gestoord eigenlijk; het gaat om heel veel gemeenschapsgeld en ik mag schijnbaar zelf beslissen wat ik denk nodig te hebben:ogen: mij eigenlijk teveel verantwoordelijkheid nu ik er over nadenk:cool:

Ik zou ervoor zijn als wij een stuk eigen verantwoordelijkheid zouden krijgen zodat we bv kunnen controleren of de rekeningen, die de gemeente krijgt voor jou, wel kloppen. Niet qua hoogte, maar qua diensten enzo.
Hoe en wat weet ik ook niet precies, maar ik vind het eigenlijk wel heel makkelijk allemaal nu.

Voorbeeld:
Een half jaar geleden kreeg ik van de gemeente een soort drempel in de douche zodat de badkamervloer niet meer blank stond na 2 minuten douchen. Niet lang erna kreeg ik een doucherolstoel en toen bleek dat ik met die stoel niet over de drempel kon.
Toen is besloten door een expert dat de vloer op afschot gemaakt moet worden. (dat kost iets meer dan een lagere drempel)
of: de verhoger onder de wasmachine: Deze is vervangen toen de 1e niet goed was, maar toen ook het na 4x nog steeds niet goed bleek werd besloten om in de badkamer een betonnen verhoging te plaatsen. Met extra electriciteisleidingen en zelfs een extra electragroep.

Als er nu een echte expert al meteen bij was betrokken dan had diegene kunnen zien dat er een lagere drempel had moeten komen en toen de verhoging onder de wasmachine niet goed bleek had het al meteen naar de badkamer verplaatst moeten worden ipv 4x een nieuwe verhoging...[/QUOTE]
eendje

Bericht door eendje »

Easyjet vindt zichzelf nogal geweldig, denk ik. Knap hoor, geen orthopedische schoenen nodig en ook geen beugel meer. :ogen:
Er zijn heel veel mensen die niets te kiezen hebben, die zonder die beugel of orthopedische schoenen gewoon niet lopen kunnen. (Al zouden ze zich een slag in de rondte trainen.) Dan is het toch wel fijn dat je in ieder geval twee paar schoenen hebt. Gaan die schoenen gelijk langer mee, dus op de lange termijn maakt het niets uit.

Hoezo, niet moeilijk doen als je eens een dag geen schoenen hebt ? :???: :???: :???:
Schoenen zijn geen overbodige luxe hoor.

Zo, dat is er uit. ;)

Nu even een vraagje aan de mensen met ervaring met orthopedische schoenen : de een zegt dat ze zwaarder zijn dan normaal, de ander zegt van niet. Mag ik daaruit opmaken dat er ook echt orthopedische schoenen zijn die licht zijn ? Ik draag noodgedwongen vaak all-stars die geen steun geven, omdat ze zo licht zijn. Ik heb daarnaast 1 paar goede schoenen, daar ben ik meer voor kwijt geweest dan de eigen bijdrage van orthopedische schoenen, maar het loopt nog niet ideaal.
Mijn voeten zijn mijn zwakke punt. Ik til ze moeilijk op. Zouden orthopedische schoenen dan kunnen helpen, of zouden ze juist te zwaar zijn ?
Heet iemand een ander alternatief voor iemand die zijn voeten vaak niet goed op tilt ?

Ik heb ooit een EVO op proef gehad, maar daar werd ik nog niet zo blij van en ik had toen ook de angst dat mijn spieren er nog zwakker van zouden worden. (Misschien onzin , maar dat weet ik niet.)
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Hey eendje,

eigenlijk koop ik ook schoenen op gewicht en flexilibiliteit van de zool. Maar de o.s. (ortopediscxhe schoenmaker) verzekerde me meteen dat zijn schoenen wel wat zwaarder en stugger zijn:ogen:
Maar eigenlijk ga ik er vanuit dat die schoenen al zo fijn zullen lopen dat gewicht niet meer uitmaakt:cool:
Ik wil je toch aanraden je klachten en zorgen eens met de reva-arts te bespreken!
eendje

Bericht door eendje »

Dankjewel Mispeltje. Ben toch wel bang dat ik mijn voeten niet eens meer van de grond krijg. Ik ga morgen naar de fysio, om het een en ander in kaart te brengen en om te kijken of ik aan fysiofitness kan doen, zij kan misschien ook eens meedenken.
Yolke

Bericht door Yolke »

De zwaarte van de schoenen hangen af van model, materiaal, aanpassingen, etc......

Enne vier paar ........ zullen we dan maar even zeggen/uitleggen hoe het in zijn werk gaat :ogen:

Wanneer je net begint met orthopedische schoenen dan "krijg" je binnen drie maanden twee paar. Dit is inderdaad om te kunnen afwisselen wanneer ze nat zijn van zweet/sneeuw/regen of eventueel het beter kleurt bij je kleren/ogen/bui van de dag :cool: ;)

Daarna moet je 15 maanden wachten. Je hebt als vervolg maar recht op 1 paar schoenen op de 15 maanden. Dus zooooooooo veel is het niet als je ze intensief gebruikt!!! Misschien is er per verzekering nog iets verschil.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp