Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ortopedische schoenen? Ervaringen?

Alles omtrent werk en uitkeringen
Ferry

Bericht door Ferry »

Steunzolen, veranderen iets aan de "houding" van je voet... Ze drukken zo noem ik het maar hier en daar wat op zijn plaats en daar moet je inderdaad aan wennen...

Ook ik heb vanaf dag één mijn orthopedische schoenen niet meer uitgedaan... En, Mispel, vroeger zag het er allemaal aangepast uit maar tegenwoordig maken ze er best wel wat leuks van...
Lief Leeuwtje

foto van ander photobucket account

Bericht door Lief Leeuwtje »

foto van ander photobucket account

[IMG]http://i914.photobucket.com/albums/ac34 ... 226_10.jpg[/IMG]
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Víer paar, waarom zoveel? Is één paar niet voldoende?
Annemarie 1958

Bericht door Annemarie 1958 »

1 paar schoenen is niet voldoende, want deze moeten ook wel eens hersteld of aangepast worden.
Dan moet je dus een ander stel hebben.
Yolke

Bericht door Yolke »

Je krijgt bij aanvang binnen drie maanden twee paar. Daarna heb je iedere 15 maanden recht op een nieuw paar.

Dat zijn de vergoedingregels bij VGZ.
Je bent niet verplicht iedere 15 maanden een paar te nemen, maar je merkt in de praktijk dat dat heus niet zo veel is als je ze tenminste dagelijks gebruikt!!!! :cool:

En bij een hele nieuwe indicatie (grote veranderingen aan voeten/benen/aanpassing) heb je weer echt op twee paar binnen drie maanden.

Bij mij is paar 7 in de maak en daarna volgt binnen drie maanden paar 8 als mijn
portemonix het aan kan! :ogen: :D
Hoezo koop ik weinig schoenen :haha: :haha: :cool:
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

[QUOTE=mispeltje*;675791]Víer paar, waarom zoveel? Is één paar niet voldoende?[/QUOTE]

helaas niet. Dit zijn de laatste 4 paren. Die daarvoor waren al versleten dus onbruikbaar :???:
Suuske

Bericht door Suuske »

En 136 betaal je zo ook wel voor een paar goede laarzen / schoenen
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Eigenlijk heb ik volgens mij nooit schoenen gedragen die duurder waren dan 29,95...:nerveus:
Kom ik ook meteen op de zolen; mijn schoenen hebben nooit stugge/dikke zolen, daar hou ik echt niet van!
Maar volgens mij hebben alle orthopedische schoenen van die degelijke, ondersteunende en dikke zolen...?
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Nee hoor dat hoeft absoluut niet.
Da's nou net het mooie van Orthopedisch schoeisel (in tegenstelling tot Semiorthopediscche schoenen bijvoorbeeld)
Alles kan in principe, een lichte voorziening met weinig steun en een slappe zool tot een kokervoorziening met een orthese erin en een stuge zool. Bont erin, of juist niet....
En alles er tussen in in alle combinaties ;)
Afhankelijk van de behoefte....

Groet
Ferry

Bericht door Ferry »

[QUOTE=mispeltje*;675976]Eigenlijk heb ik volgens mij nooit schoenen gedragen die duurder waren dan 29,95...:nerveus: [/QUOTE]

Euh...dan heb je nog nooit schoenen aangehad... ;)

Wat Anne=5 schrijft en bespreken... Duidelijk aangeven wat jij wilt...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp