Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

WIA en huuropbrengst winkelpand

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mijra

WIA en huuropbrengst winkelpand

Bericht door Mijra »

Ik krijg een WIA-uitkering. Door omstandigheden erf ik waarschijnlijk het winkelpand en de daarbijbehorende huuropbrengst van mijn ouders. Weet iemand of dit gevolgen voor mij WIA-uitkering heeft? Voor mij zou dit hele grote gevolgen kunnen hebben, in een toch al roerige tijd.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik zou denken dat het geen invloed heeft op de WIA uitkering want je werkt niet, je ontvangt dat geld gewoon. Maar dat komt in eerste instantie in me op, dus echt weten doe ik het nieit.

Maar misschien kun je je vraag stellen aan het webcare team van het UWV. Zij nemen ook deel aan dit forum. Je kunt ze een privebericht sturen.

uwv_webcare is de forumnaam
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik twijfel hoor. Hij staat sowieso niet in dit rijtje:
[url]https://www.uwv.nl/particulieren/ziek/z ... -uitkering[/url]

En je bent dan natuurlijk wel huisbaas. Ik denk dat je voor je uitkering niet hoeft te vrezen, maar misschien dat ze gaan korten. Je houdt er netto dan wel meer aan over dan nu.

Sterkte in deze roerige tijd. Op het punt staan te gaan erven, klinkt erg verdrietig.

PS: als je het pand verkoopt mag je het geld sowieso houden.
Knillis

Bericht door Knillis »

De huuropbrengst heeft bedenk ik me nu wel invloed op eventuele toeslagen en natuurelijk op je inkomstenbelasting, je belastbaar inkomen wordt dan hoger.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Het erven van het pand heeft geen invloed op je uitkering (=erfenis), maar de inkomsten van het verhuren van dat pand misschien wel. Ik zou haast denken van wel. Verkopen zou dan misschien een optie zijn. Maar dat is zakelijk gezien. Emotioneel gezien weet ik niet of dat een optie voor je is.
En inderdaad: op het punt staan te gaan erven klinkt erg verdrietig.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp