Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Automobilist moet ziekte melden

Alles omtrent werk en uitkeringen
Libel

.

Bericht door Libel »

.

Bedankt je antwoord!
jip † 10-12-2014

Bericht door jip † 10-12-2014 »

Hoi Merel,

ik wil die van mij verlengen

er zit al een aantekening op,
dan kan ik met een [U]ondertekende eigen verklaring[/U]
richting het stadhuis? oops, deze naar het CBR sturen?

Liefs en bedankt voor je antwoord :buigen:
merel

Bericht door merel »

Hoi jIp,

Je moet een eigen verklaring bij het gemeentehuis halen (en betalen). Daarop het gedeelte voor jezelf invullen en de rest blanco laten.

Daar een kort briefje bijvoegen met een opmerking in de trant van; “Ik ben bekend in het systeem en heb een aantekening op mijn rijbewijs. De laatste keer ben ik voor mijn rijbewijs gekeurd door een neuroloog.

Indien een nieuwe keuring nodig wordt geacht dan ligt het voor de hand dat wederom een neuroloog mij moet keuren. Daarom heb geen huisarts geconsulteerd omdat dat niets toevoegt aan de beoordeling van mijn rijgeschiktheid en mij nodeloos op kosten jaagt”.

~~~~~~

Dit tezamen kun je opsturen naar het CBR.

Ik heb dit voorheen voorgelegd aan het CBR en zij hebben deze werkwijze geadviseerd. Daarna heeft het op deze manier voor mij steeds gewerkt en heb ik me vele euro's kunnen besparen.

Groet,
jip † 10-12-2014

Bericht door jip † 10-12-2014 »

Dank je Merel, dit is duidelijke taal :cool:

voor dinsdag koop ik mijn eigen verklaring
op het stadhuis.

Liefs,
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

Yep ook hier alles op die manier doorlopen.
Kost effe tijd (let op de neurologen die testen voor CBR hanteren verschillende tarieven, dat kan uitmaken)

Hoop niet voor je dat je naast een neurologische aandoening nog een andere aandoening hebt.
Ik moest langs 3 verschillende artsen.:eek:

Maar dan is het wel geregeld.
Gelukkig in mijn geval weer voor 5 jaar :p er was even sprake dat ik elk jaar moest pfffff:eek:

Dus ik ben sinds vandaag weer in het bezit van een mooi nieuw kaartje tot 2018... en die zijn tegenwoordig geel met roze :wauw:
jip † 10-12-2014

Bericht door jip † 10-12-2014 »

Ik heb er epilepsie bij gekregen
maar volgens de wet is dit geen probleem ...

+ dat ik dit goed onder controle heb [medicijnen]

[B]Gefeliciteerd[/B] met je VERSE :feest:
ancie

Bericht door ancie »

Bedankt voor goeie tip.

Ik moet in 2015 weer verlengen.
Heb de tip opgeslagen.
De kosten worden alleen maar hoger en als je dan op die manier kosten kan besparen.

O, en ik trek die kosten gewoon af van de belasting als ik ze toch moet maken.
polleke

Bericht door polleke »

Als ze dan maar wel kijken in wat voor mate een ziekte rijvaardigheden beinvloed. Ik wil het best melden hoor maar dan wel met een eerlijke keuring.


Ik heb wel dat mijn rechtervoet altijd wat harder wil dan ik zelf. Maar dat is dan ook het enige waar ik last van heb :ogen:
june

Bericht door june »

[QUOTE=ancie;918797]O, en ik trek die kosten gewoon af van de belasting als ik ze toch moet maken.[/QUOTE]

Dat kun jij volgend jaar voor de laatste keer doen met deze kosten Ancie, mits zij in het jaar 2013 zijn gemaakt. Vanaf 2015 kunnen al deze kosten niet meer worden afgetrokken van de belasting.

Ik heb al voorspeld dat er dan veel meer wordt aangevraagd via de WMO omdat bijvoorbeeld mensen die zelf besluiten om een scoot te kopen en de kosten aftrekken van de belasting, dit in 2015 niet meer kunnen doen.

Waarom hoor ik hier zo weinig over in de media? Of gaat dit misschien niet door?

Veel mensen denken dat het alleen over medische kosten gaat die gehandicapten moeten maken. Nee. Kosten voor bijvoorbeeld een kroon bij de tandarts zijn in 2015 ook niet meer aftrekbaar. Dus deze maatregel treft iedereen.
klooriaantje

Bericht door klooriaantje »

[QUOTE=polleke;918866]Als ze dan maar wel kijken in wat voor mate een ziekte rijvaardigheden beinvloed. Ik wil het best melden hoor maar dan wel met een eerlijke keuring.


Ik heb wel dat mijn rechtervoet altijd wat harder wil dan ik zelf. Maar dat is dan ook het enige waar ik last van heb :ogen:[/QUOTE]

Gewoon blijven rijden doen ze hier allemaal.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp