Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hobby/Sport met MS

Alles omtrent werk en uitkeringen
iggyinthehouse

Bericht door iggyinthehouse »

[QUOTE=arie2559;925118]Bij mijn revalidatie een paar jaar geleden werd mij op het hart gedrukt om vooral te blijven bewegen.

Ik ben echter niet iemand voor in een sportschool: Ik hou van teamsport, met en tegen elkaar spelen. Op dat gebied was er eigenlijk niets te vinden.

Totdat vorig jaar een welzijnsgroep in mijn omgeving iets dergelijks aanbood onder het motto "samen in beweging". Ik sport nu 1x in de week met andere mensen met een beperking onder begeleiding van een bewegingsagoog.

Zo spelen wij oa basketbal, volleybal, tennis en badminton met aangepaste regels en aangepast tempo.

De andere deelnemers hebben bv hersenbloeding gehad, cvs, chronisch rugklachten. Het gaat allemaal heel gemoedelijk en iedereen respecteert elkaar, houdt rekening met de ander.

Ik beleef hier heel veel plezier aan![/QUOTE]

Inderdaad zoiets zoe ik...het hoeven niet perse mensen te zijn met MS maar ook met andere aandoeningen die nog redelijk "jong" zijn en waar ik iets mee kan doen...
Sara

Bericht door Sara »

Iggy...,

ik weet niet of er een revalidatiecentrum bij jou in de buurt is? Soms sporten daar ook groepen mensen met een kwaal, zonder dat ze verder iets met 't revalidatiecentrum te maken hebben. Het woord 'bewegingsagoog' triggerde die herinnering ineens :D
Lief Leeuwtje

Bericht door Lief Leeuwtje »

Ik heb altijd honden gehad.

Die verdienden dus een goed hondenleven en moest er dus gewandeld worden. Ook door weer en wind.

Door dat vele wandelen heb ik mijn MS nog enigzins binnen de perken weten te houden.

Aan hobbies doe ik alleen nog postzegels.
polleke

Bericht door polleke »

[QUOTE=iggyinthehouse;925616]Tsja dit zou een goed idee zijn natuurlijk, maar ik heb ook nog last van allergieen, waardoor ik geen hond thuis kan hebben...[/QUOTE]


dat denk je maar!


een labradoodle en goldendoodle verhaard niet en laat geen huidschilfers vliegen. Deze honden kunnen ook goed bij mensen met bijv. astma of andere allergieën. Zijn heel goed te trainen (worden ook als hulphonden gebruikt!)
wilirike

Bericht door wilirike »

via de revalidatie kreeg ik een tip om te gaan sporten met mede MS_ers dus ik kijken op de website van die organisatie en bellen voor info..... jaaaaaaaaaa leuk dacht ik


is het s avonds sporten/cardio fitness om 18.15 of om 19.15 3 kwartier... nu ben ik zelf heel blij dat ik het "levend" red tot na het warme eten uds om die tijd sporten word het niet voor mij

en sportscholen hebben wel eerder een programma maar meestal is dat met spierbonken en dat trekt me niet.

heb nu zelf besloten het word geen sporten buiten de deur en ik doe mijn eigen ding wel en hoop dat ik zelf mijn conditie weer op pijl kan krijgen en ander doet het niet voor je of plunderen je portemonnee.

maar is wel heel jammer vind ik persoonlijk
roelof

Hobby/Sport met MS

Bericht door roelof »

Hobby/Sport met MS

hoi heb nog niet zolang ms een jaar nou maar sport weer ongeveer 2 maand via eengehandicapten sport vereeniging daar hebben ze

verschilende onderdelen van sport ik doe daar mee met het handbiken is geweldig om te doen en je bent met elkaar lekker buiten train nou 2

keer in de week met de groep en het gaat steeds beter verder fotografeer ik graag mag graag lezen en computeren gr roelof :D
Wilmie

Bericht door Wilmie »

Ik sport bij de fysiotherapeut 2x per week. (In zuidlimburg :D)

Ook vaak ff potje badminton erbij laatste tijd dat ik overweeg om dit erbij de gaan doen. Bij een vereniging, wel recreatief, maar niet competatief....voorlopig:p
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]De vraag is: Hoe mobiel ben je?

Ik wil(de) zelf eens bij de [B]roeivereniging[/B] gaan kijken. Dit was naar aanleiding van een sportmarkt bij het revalidatiecentrum.


Mij leek deze sport wel handig aangezien ik niet lang op mijn benen kan staan maar wel nog veel kracht in mijn armen en benen heb. (Mede door 2x p.w. oefentherapie bij de fysio.)


Je kunt hier aangepast roeien maar je kan ook mee doen met de 'normale' roeiers. Bij deze roeivereniging kon je aangepast beginnen en met als doel dat de aangepaste en de anderen in de toekomst samen roeien. (Bijv. iemand die blind is mee laten roeien met de 'normale' roeiers.)


Rolstoeltennis lijkt me ook leuk. Maar voelt wel even als 'een stap te ver' aangezien ik nu nog in de fase zit van 'lopen met wandelstok gaat nog goed', dus waarom dan in een rolstoel gaan sporten?!


Oja er zijn ook bureaus die mensen met een beperking helpen met het uitzoeken van een sport. Misschien kun je daar gebruik van maken?


Gr,
ER[/COLOR]
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik speel rolstoeltennis en ben daarmee begonnen voordat ik ook een ADL rolstoel kreeg.
Ik wilde sporten en dat kon ik niet meer. Toen ik eenmaal de stap genomen had naar sporten in een rolstoel was ik snel verkocht. Ik ben begonnen met badminton omdat ik dacht dat dit minder belasting voor je armen was. Dit bleek echter niet zo te zijn. Na een half jaar overgestapt op rolstoeltennis.

Toen ik zag dat al die mensen in een ADL rolstoel veel mobieler waren dan ik, heb ik de knop in mijn hoofd kunnen omzetten en heb ik ook een ADL rolstoel aangevraagd.

Ik speel nu 2 jaar en vind het ontzettend leuk. Ik heb ook altijd als loper getennist.

Het is af ten toe wel flink vermoeiend, maar dat heb ik er graag voor over. Ik krijg er heel veel positieve energie van.

Daarnaast ga ik 2x per week naar de fysio voor oefeningen om alles een beetje in conditie te houden en te proberen wat kracht op te bouwen, maar dit is meer "pappen en nathouden" dan dat er opbouw is.
iggyinthehouse

Bericht door iggyinthehouse »

Probleem is (of ja is geen probleem) dat ik mobiel ben. Ik loop, zit niet in rolstoel, en kan nog redelijk doen. Er is gewoon geen "middenmoot": mensen met een (chronische) ziekte die normaal kunnen bewegen en alles. En die groep zoek ik...

Kan me niet voorstellen dat ik de enige hier ben die tot die groep behoort. Hoe kan ik zelf anders ervoor zorgen dat ik mensen verzamel en waar ik iets leuks mee kan gaan doen? Het hoeft niet perse sporten te zijn.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp