Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huishoudelijke Hulp

Alles omtrent werk en uitkeringen
Dawn

Bericht door Dawn »

Ik heb het even opgezocht, het is inderdaad aftrekbaar. Hoeveel ligt een beetje aan jullie inkomen. Zie;

[url]http://www.meerkosten.nl/index.php?opti ... Itemid=141[/url]
Luky

huishoudelijke hulp

Bericht door Luky »

huishoudelijke hulp

Moeilijke kwestie of je je schoondochter bij je wil laten poetsen.

Kan alleen maar mijn mening geven en dat is dat ik nooit mijn schoondochter, dochter, vriendin of iemand anders van de kennissenkring of familie bij mij zou laten werken.

Een " vreemde" is beter want als je met bekenden een woordenwisseling hebt over het poetswerk heb je eerder een blijvend conflict.

Jij moet natuurlijk doen wat jou het beste lijkt.
Angel@

Bericht door Angel@ »

@dawn: thanks! misschien moeten we die weg dan maar inslaan. dacht eerst nog dat ik het via gemeente zou kunnen proberen, maar als jij zegt dat dat geen zin heeft..

en aftrekbaar.. alle beetjes helpen en zo kan het in ieder geval niet doorgaan, want t wordt er niet fijner leven op hier in huis... :)
E.R.

Bericht door E.R. »

[COLOR="Blue"]Ik heb sinds 31 december 2011 (kleine 3 maanden) huishoudelijke hulp, geregeld via de WMO.

Ik heb alleen nog geen brief van het CAK gehad wat mijn eigen bijdrage hiervoor gaat zijn. Kan ik deze nog verwachten?

Ik betaal wel al jaren elke 4 weken een eigen bijdrage a E11,97 voor mijn woonbegeleider die regelmatig langskomt. Kan ik nog een eigen bijdrage verwachten voor de huishoudelijk hulp?


gr,
ER[/COLOR]
Esmee

Bericht door Esmee »

Dat kan nog wel komen, ik heb 5 maanden gewacht.
Je kunt je maximale eigen bijdrage vast berekenen op;

[url]http://www.hetcak.nl/smartsite.dws?id=64193[/url]
j@nnetje

Bericht door j@nnetje »

Ja hoor dat komt echt nog, ik heb er 6 maanden op moeten wachten...
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Ik wil je absoluut niet moedeloos maken, maar ik heb twee jaar op de eerste rekening moeten wachten. Kosten . . . 2400 euro:(
loesepoes

Bericht door loesepoes »

Je hebt als het goed is je vastgestelde eigen bijdrage gekregen, je betaalt tenslotte al 11,97E.
Op je toegekende bijdrage staat ook je maximale vastgestelde eigen bijdrage
janna67

Bericht door janna67 »

ER, het lijkt mij dat je al op je max zit wat eigen bijdrage betreft.

ik neem aan de je woonbegeleiding meer kost dan 20 euro per maand. (20 euro min de 33% korting is die 11,97).

ik kreeg in januari een herberekening vanaf april (dus 9 maanden)omdat ik vanaf april ook voor mijn scoot moest gaan betalen. resultaat.... ik hoefde niets bij te betalen, omdat ik al aan mijn max zit.
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=Esmee;838277]Dat kan nog wel komen, ik heb 5 maanden gewacht.
Je kunt je maximale eigen bijdrage vast berekenen op;

[url]http://www.hetcak.nl/smartsite.dws?id=64193[/url][/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Bedankt voor jullie reacties. (veel!) Fijn dat er mensen zijn die er ervaring mee hebben en mee denken. Het zou me echt een ramp lijken om 2 jaar na dato inene 2400E te moeten betalen. :eek:

Ik heb gelijk een berekening gemaakt en die komt neer op 12,06. Ik betaald nu al zo'n 12e per 4 weken dus ik denk dat ik al mijn maximale eigen bijdrage betaal, zoals Janna al dacht.

Nou, nu maar hopen dat het echt zo is!

Groetjes,
ER[/COLOR]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp