Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huishoudelijke Hulp

Alles omtrent werk en uitkeringen
shanay03 † 11-09-2013

Bericht door shanay03 † 11-09-2013 »

billy ,

sociaal minimum voor alleenstaande is 909 euro per maand incl vakantie geld.

dus ongeveer 860 euro 20% meer is dus ongeveer 1032 euro ex. vakantie geld. en iedere gemeente bepaald volgens mij zelf wat ze nog aftrekken van je inkomen als ze het berekenen.

succes
Billy

Bericht door Billy »

Dank je Shanay, maar geldt voor jou geen ander bedrag omdat je alleenstaande ouder bent?

Ik krijg alleen maar het sociaal minimum per dag gevonden, hoe moet je dat dan weer omrekenen :???:.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Hier in Eindhoven hanteren ze deze normbedragen:

Alleenstaande
€ 913,06 (100% van de norm incl vak.geld)
€ 1095,67 (120% van de norm incl vak geld)
€ 867,41 (100% ex vak geld)
€ 1040,89 (120% ex vak geld)

Via de website van de regelhulp kun je ook zoeken naar info, als je je postcode invult krijg je de website waar de info staat die voor jou gemeente geld.

Ik heb even lopen zoeken en voor Bergeijk kom je dan uit bij [URL="http://www.isddekempen.nl/"]ISD de Kempen[/URL]. Via regelingen voor mensen met een laag inkomen > bijzondere bijstand kun je dan de folder downloaden. Helaas worden daar alleen percentages in genoemd en geen bedragen en de bijlage die genoemd wordt bij de info over bijzondere bijstand kan ik niet vinden.

Wellicht even contact opnemen en vragen of ze de folder ook op kunnen sturen compleet met een overzichtje van normbedragen etc.
Billy

Bericht door Billy »

Annick, zie bericht 20 ;). Heb ik al een linkje naar ISD met de bedragen, maar ik snap er dus niet veel van :haha:.

ISD doet alles, ook de WMO aanvragen dus spreek ze binnenkort sowieso :cool:.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Oeps, even gemist. Bij jullie zijn de normbedragen een stuk lager. Zit me af te vragen in hoeverre die WWB bedragen ook gelden voor de bijzondere bijstand.

Ik weet dat ik hier op aanvraagformulieren doorgaan apart kan aankruisen of ik een WWB-uitkering ontvang. Aangezien ik die niet heb, heb ik ook geen idee hoe of wat of waarom.
Billy

Bericht door Billy »

Ze maken het ook zo ingewikkeld. Je kunt via de gemeente het eea aangevuld krijgen, brabant water, ook het UWV kan je aanvullen... :gek:.

Ik kan rondkomen, dat is iig het belangrijkste :cool:.
Janine_D

Bericht door Janine_D »

De bijstandsnorm is een landelijk gegeven. Voor een alleenstaande is dat 619,58. In de meeste gevallen krijgen alleenstaanden ook een toeslag zodat ze uitkomen op 867,41. Als je daar 120% van neemt, kom je uit op 1040 euro.

(De toeslag geldt bijvoorbeeld niet als men in een kraakwoning woont en daarom geen woonlasten heeft)

Het percentage om in aanmerking te komen voor bijzondere bijstand kan wel verschillen van gemeente tot gemeente.
vlindie

Bericht door vlindie »

[QUOTE]"Het idee dat iemand anders mijn huis poetst, en dan ook niet op mijn manier natuurlijk..."
[/QUOTE]

Ik heb hier ook erg aan moeten wennen..............maar een hele tijd later........vind ik het allleen maar fijn als zij het doet.........ook al is dan niet mijn manier,maar haar manier,en het huisje is schoon,dat is het belangrijkst.
Inleveren en accepteren is gewoon erg moeilijk.

liefs vlindie
Billy

Bericht door Billy »

Idd Vlindie heb je helemaal gelijk in en zo probeer ik ook maar te denken :).

Ondertussen ben ik veel banger dat ik wordt afgewezen, veel 'te goed' ben. De vermoeidheid is 1 van de grootste problemen, iets wat ik ooit moeilijk vind om dat te verantwoorden.
wilm

Bericht door wilm »

Billy,
moeheid is inderdaad moeilijk uit te leggen aan anderen,
loop hier ook vaak tegenaan

maar gebruik zelf nog al eens het [url]http://www.stomaatje.nl/spoontheory.html[/url]

al is het dan nog dat mensen het niet (willen) snappen

succes met aanvragen van hulp,
hoop dat het lukt en je energie over houdt voor andere/leuke dingen

heb ook soms pers. verz. (wassen, aankleden, catheteriseren)
is gestart in periode dat het me helemaal niet lukte
en wordt me nu erg door thuiszorg gestimuleerd om wat energie over te houden voor andere/leuke dingen

maar moeilijk is en blijft het om iets uit handen te geven
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp