Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huishoudelijke Hulp

Alles omtrent werk en uitkeringen
Angel@

Bericht door Angel@ »

ik weet dat het niet makkelijk is een goede betaalde hulp te vinden.. geloof me..zit er nu zelf ook weer zonder.. :(

het enige wat ik me echt kan bedenken is dat je haar hulp aanvaard en afspraken maakt over hoe en wat..

misschien is het blijven eten erna ook wel voor jou een fijn gevoel dat je iets terug kunt doen?

ga met haar zitten, zeg dat je een lijstje hebt met wekelijkse dingen die gebeuren moeten en werk daarmee?
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Heroja, hoe is het afgelopen met je schoondochtre?

Angela, heb je al een nieuwe hulp?
Ik moet er echt niet aan denken om zonder hulp te zitten!:eek:

Hier een probleempje. Niet megagroot ofzo, maar ik zit er wel mee!
Onze hulp heeft vorige week enorm geholpen in de tuin en alle troep in het midden van de tuin gelegd.
Prima tot zover, heel erg fijn zelfs!
Nu ben ik de berg aan het scheiden qua rommel/aarde/takken.
Maar... Gisteren heeft manlief voor mij een dode duif uit de berg gevist. Vandaag zag ik tot mijn afgrijzen weer een dode duif in de berg.

Met haar ben ik evht heel blij, ze weet van aanpakken, is eerlijk en duidelijk. Maar gatsie, moet ik nu zeggen dat ik not amused ben door die dode vogels? Zal ik het negeren? Zeg ik dat het niet erg is? Ik weet het echt even niet!
Blom

Bericht door Blom »

Hoi Mispeltje,

Ik heb geen ervaring met dode vogels en tuinafval.
Wil dat ook niet aantreffen:( , bah...

De hulp kan daar toch niks aan doen? Of................, jullie zouden alles iets eerder scheiden of opruimen.....

Ach ja, zoiets kan iedereen overkomen toch.

Ik zie nu steeds die berg midden in een tuin voor mij:haha: , haha.
Wel sneu voor de duiven, zijn ook nog eens dure vogels, of misschien deze twee niet, weet ik dus ook niet.......

Groetjes
Angel@

Bericht door Angel@ »

@mispel: nee helaas. we zijn er me bezig. voorlopig is mijn moeder zo lief geweest om steeds te komen helpen.

we gaan ook over naar een witte schoonmaker...we willen een bedrijf erachter hebben. ben er zo klaar mee met gedoe over afspraken, sleutel afgeven en dan weken "moeten" wachten.. nare telefoongesprekken en mensen waar je niet op kunt bouwen...

nu maar eens kijken of wmo/gemeente niet ook een handje kan helpen met een witte schoonmaker.. t is even uitzoeken dus.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=Blom;768118]Wel sneu voor de duiven, zijn ook nog eens dure vogels, of misschien deze twee niet, weet ik dus ook niet.......

Groetjes[/QUOTE]

Duiven duur? Dit zijn van die heuse stadsduiven of hoe ze ook heten. Lijkt me niks duurs aan.
De duif die manlief vandaag uit de berg viste voor mij was heel jong zei hij.
Angela, wij hebben een witte hulp, maar zij is zzp-er. Niet werken is geen geld voor haar en omdat ze haar naam wel hoog moet houden voor meer werk zal ze de kantjes er echt niet vanaf lopen.
Heroja

Bericht door Heroja »

@mispeltje

Na diverse woordenwisselingen ben ik nog niet veel verder. Wil er verder op dit moment niet al te veel over kwijt omdat ik gemerkt heb dat sommige mensen uit mijn omgeving meelezen :boos:

Wordt er zo moe van pffffffffffffff :moe:

Maar ooit komt het goed :D

liefs Henny
Knillis

@ Agel@

Bericht door Knillis »

@ Agel@

Het hebben van een witte werkster heeft veel voordelen lijkt mij.

Je zou eens kunnen kijken op inzoekeenwittewerkster.nl. Heb hier nog geen ervaringen mee maar lijkt me een prima oplossing als ze ook daadwerkelijk doen wat ze schrijven.

Er zullen zeker meer van dergelijke aanbieders zijn.

Grootste voordeel van een witte werkster op dit moment is nog wel dat de kosten tot nu toe totaal (inclusief eventueel bemiddelingskosten) aftrekbaar zijn voor de belasting. (zie meerkosten.nl)

Na de zomervakantie ga ook ik op zoek naar een witte werkster. Probeer het tot nu toe zelf nadat de WMO mijn hulp heeft afgenomen omdat ik een gezonde man heb maar het kost me te veel energie!

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Nelleke
ofthegrandpand

Bericht door ofthegrandpand »

Hoi, ik heb een werkster via de WMO. Als er iets is wat het ook maar is, wat we niet kunnen, vragen we het haar. Als zij het kan doet ze het. Tot nu toe is alles met succes gegaan.
We hebben het met deze hulp dan ook geweldig getroffen,want zo iemand is zeldzaam.
Groetjes Willemien
Angel@

Bericht door Angel@ »

@knillis: aftrekbaar belasting? hmmm... das inderdaad een voordeel want het is dubbel zo veel geld als een zwarte...

een vraagje tussendoor: hoe groot is de kans dat ik in aanmerking kom voor huishoudelijk hulp via gemeente? geen kinderen en gezonde man...

het enige wat ik me kan bedenken is dat hij zeer lange dagen maakt, regelmatig in het buitenland is en dat het daarom misschien anders ligt bij gemeente...

wat zijn jullie meningen?
Dawn

Bericht door Dawn »

Helaas Angela dan maak je geen kans. Zou eens kijken naar dat een witte hulp aftrekbaar is van de belasting. Geen idee hoor maar dat zou dan nog een mooie mogelijkheid zijn. Misschien kom je dan uiteindelijk terecht op de kosten van een zwarte hulp?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp