Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huishoudelijke Hulp

Alles omtrent werk en uitkeringen
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=janna67;838345]ER, het lijkt mij dat je al op je max zit wat eigen bijdrage betreft.

ik neem aan de je woonbegeleiding meer kost dan 20 euro per maand. (20 euro min de 33% korting is die 11,97).

ik kreeg in januari een herberekening vanaf april (dus 9 maanden)omdat ik vanaf april ook voor mijn scoot moest gaan betalen. resultaat.... ik hoefde niets bij te betalen, omdat ik al aan mijn max zit.[/QUOTE]
[COLOR="Blue"]Geld voor hulpmiddelen niet weer een andere berekening dan?

Ik moest namelijk bij de berekening iets invullen over
'moet u eigen bijdrage betalingen voor hulpmiddelen of voorzieningen'. Ik heb die niet. Maar een scoot in jou geval valt daar toch wel onder? En kan dat je eigen bijdrage voor het CAK ook omhoog schroeven?? (pff regeltjes regeltjes..) ;)
[/COLOR]
Knillis

Bericht door Knillis »

Een gemeente bepaald welk bedrag iemand moet betalen voor eventuele hulpmiddelen die iemand heeft via de WMO (traplift, scoot, huisaanpassingen e.d.).

Het CAK berekent iemands maximaal te betalen eigen bijdrage en verstuurd de rekeningen.

In mijn geval alleen een bedrag voor de scoot omdat ik geen gebruik maak van andere voorzieningen. Zou ik hh hulp hebben dan moet je daar ook een deel eigen bijdrage voor betalen enz enz, tot je aan een maximum dat past bij jouw inkomen bent.
Nette

Bericht door Nette »

[B][COLOR=DarkOrange]Ik betaal € 11.93 voor HH én hulpmiddelen én ambulante begeleiding.(per 4 weken)[/COLOR][/B]
janna67

Bericht door janna67 »

ik betaal aan cak de max eigen bijdrage.
daarnaast rekende de awbz een max eigen bijdrage (werd vooraf van het pgb afgetrokken)

hierover heb ik gisteren met het zorgkantoor gebeld. ik moet een factuur van het cak met de eigen bijdrage opsturen naar het zorgkantoor, als bewijs. daarna wordt de eigen bijdrage van het awbz verrekend.
dus krijg ik het teveel geïnde geld terug!!:)

dus je betaald maar 1x de max eigen bijdrage, voor zorg, hh en hulpmiddelen
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Ik ben even benieuwd of het bij iedereen vlekkeloos verloopt wat huishoudelijke hulp betreft.

Ik heb HH via WMO en ik erger mij aan haar drang om eerder naar huis te gaan. Ik heb 1 keer in de twee weken drie uur. Het ging de laatste keren een tijdje goed, maar nu net trok ze haar jas aan terwijl er nog drie kwartier te gaan waren.

Ik heb gezegd dat ik dat toch wel heel vroeg vind, in drie kwartier kun je nog best wel het e.e.a. doen. "Doe ik de volgende keer wel wat langer." Ja dag, ik ben het er gewoon niet mee eens en daarbij zie ik haar de volgende twee keer niet vanwege vakantie.
Maar mevrouw is dus wel gewoon vertrokken he.

Om nu meteen een klacht in te dienen gaat me te ver, maar dan moet er de volgende keer toch wel fatsoenlijk gesproken worden. En gatver, ik heb helemaal geen zin in dat gedoe.

Herkenbaar dit?
Lanah

Bericht door Lanah »

Ik herken / snap je gevoel dat een klacht indienen te ver gaat,

Maar besef je dat als niemand dit doet er niets zal veranderen.

WMO doet volgens mij pas iets als er vaker en door meerdere geklaagd wordt.

Je zou ze kunnen bellen en zeggen dat je er melding van wilt maken (klinkt iets minder zwaar dan een klacht).
En dan kun je meteen aangeven dat je het ook al gemeld hebt bij je HH.
wilm

Bericht door wilm »

vervelend zeg

maar ze werkt toch voor instantie (die ingehuurd is door gemeente) en zou daar dan me klacht doen

Ben ook niet zo klagerig en eerst zelf met persoon probeer op te lossen maar dit heb je gedaan dus ...

Want dit is echt wel erg en je snijdt jezelf zo in vingers want je hebt niet voor niets hulp
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Wat brutaal zeg. Je hebt al relatief weinig uren en dan gaat ze ook nog eerder weg? :???:

Ik weet niet hoe het bij jou is maar ik moet een (behoorlijke) eigen bijdrage betalen om een schoon huis te krijgen. Dan kan zo'n hulp toch niet zelf bepalen wanneer ze naar huis gaat?
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Jullie hebben gewoon gelijk. Ik heb er over nagedacht en ga toch contact opnemen met de vestiging hier in Groningen. Het is inderdaad te erg.

Ik had er ook bij gezegd dat ik voor drie uur betaal en het is niet de eerste keer. De allereerste keer dat ze kwam, ging ze een uur eerder weg. Toen was ik nog overdonderd. De keer daarna voelde ik dat ze weer die drang had en toen heb ik haar gevraagd of er soms iets veranderd is in mijn uren wat ik niet weet. Toen ging ze daarna toch maar weer aan de slag.

Andere keren heb ik haar het laatste uur aan het werk gezet, maar een paar keer is ze eerder gegaan toen ik dat niet deed. Ik had gewoon veel eerder duidelijk moeten zijn.

De manier waarop het gisteren ging, gaat me toch te ver ja. Gewoon vertrekken terwijl ik er iets van zei. Het was me ook duidelijk dat ze al vantevoren een privé-afspraak had gemaakt tijdens haar werktijd. Niet ondenkbaar dat ze er van uit is gegaan dat ik het wel ok zou vinden.
wilm

Bericht door wilm »

Sterkte ermee

Herken het erg, heb ooit ook wel eens v iemand gehoord 'u vindt het toch wel oke'
ja ben niet zo moeilijk, maar dacht toen ja zo wordt 'misbruik' v je gemaakt

Zou inderdaad naar vestiging toestappen/bellen
en zn vragen naar andere medewerker

Je hebt je best gedaan het eerst op te lossen met persoon zelf, maar dat is niet gelukt dus nu andere stappen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp