Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Huishoudelijke Hulp

Alles omtrent werk en uitkeringen
Mieke 56

Bericht door Mieke 56 »

Ik dacht dat er tegenwoordig met werkbriefjes gewerkt werd die je moet tekenen en waarvan je zelf een kopie houd?

Dat zou misschien een tip zijn voor de vestiging in Groningen. Dan kan de fraude, zoals gepleegd door genoemde huishoudelijke hulp, niet meer voorkomen of snel worden ontdekt!

Zonder aantoonbaar bewijs wordt het woord tegen woord.
wilm

Bericht door wilm »

Zelf bij mijn thuiszorg organisatie wel lijst die we samen invullen en beide tekenen

Maar deze wordt nooit nagekeken door organisatie

Heb dit al meerdere keren aangegeven
janna67

Bericht door janna67 »

ik heb een hulp via een pgb. ik heb haar kort geleden gezegd dat ik haar contract ga beëindigen. maar daar is wel een lange tijd overheen gegaan, voordat ik zover was.
in het begin ging zij ook rustig een half uur of soms een uur te vroeg weg. na een poosje heb ik haar gezegd, dat ik haar per uur ga betalen dat ze ook daadwerkelijk aanwezig is. dat heeft wat uren betreft geholpen!

maar waar ik bij haar steeds tegenaan loop, is, dat zij mij behandeld alsof ik niet helemaal honderd ben ( ok :ogen:)
opmerkingen als : "ik heb je keukenkastjes opgeruimd hoor, daarin was het een zooitje" moet ik maar voor lief nemen. enz.
daarnaast doet ze alsof het haar huis is. heb haar duidelijk moeten maken dat ze niet mijn post open maakt (waarop ze reageerde met"dit is weer een leerpuntje voor mij), dat ze niet mijn telefoon mag opnemen, dat ze niet mijn kleding hoeft aan te passen, dat ze niet mijn schoenen aandoet, enz. enz.

ik stop dingen weg, voordat ze komt. knoop de vuilniszak dicht, doe de computer uit. want ik weet dat ze ongevraagd overal, in alle kasten kijkt.

ik heb haar een opzegtermijn van twee maanden gegeven. en ik moet zeggen, dat het ongelooflijk oplucht nu ik weet dat ze nog maar een paar keer komt.

moet wel zeggen dat ik al een andere hulp heb. en heb me voorgenomen dat ik nooit, maar dan ook nooit meer hulp wil, waarbij mijn huis en mijn leven niet meer van mij is.

echt, als je een hulp hebt, waarbij het zo moeizaam verloopt? kappen ermee!! ik zelf ging steeds meer grenzen verleggen, mezelf aanpassen aan mijn hulp. dingen gewoon vinden, die te gek voor woorden waren.

een hulp die een uur te vroeg weggaat?? te gek voor woorden. het idee al dat ze dit gewoon durft!
gewoon bellen! een klacht indienen vind ik niet te gek. een werknemer die bij zijn baas, zonder overleg een uur te vroeg vertrekt, hoeft normaal gesproken niet terug te komen.
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Wowww Janna, dit gaat helemaal ver :eek:
Ik herken je gevoel dat het eerst even een tijd duurt, voor je zover bent om tot actie over te gaan. Maar heel goed, dat je het contract nu beëindigd hebt, want dit is helemaal geen doen zo.

De eerste keer dat zij bij mij kwam, ging ze een uur eerder weg. De keer erna tekende zij een uur voor haar tijd het boek af en ik voelde toen al aankomen dat ze weer eerder wou vertrekken. Toen zei ik:"Is er wat veranderd in mijn uren dat ik niet weet?" Toen ging ze alsnog weer een uur (nou ja, bijna een uur) aan de slag.

Het bleef daarna soms een spanningsveld en is ze vaker eerder weg gegaan dan de bedoeling. En dat blijft dan ongemakkelijk steeds. Ik heb haar ook wel eens werk in de handen gedrukt, als ik aanvoelde dat ze weer wou gaan. Op zich had ik toen al natuurlijk heel duidelijk moeten zijn, maar eigenlijk vind ik het ook weer idioot dat ik degene moet zijn die haar aan haar tijd moet houden.

De laatste keer nu, merkte ik meteen al aan haar dat ze heel gehaast begon. Ik voelde toen ook weer aankomen dat ze eerder weg wou gaan en ik had me dus voorgenomen het niet meer te pikken.

Ze had me al gezegd dat ze bij haar schoonvader op bezoek zou gaan in het ziekenhuis, dat ze met familie zouden afwisselen zodat hij steeds bezoek zou hebben. Dus daarom ging ze natuurlijk ook eerder weg; ze had gewoon de afspraak in MIJN tijd gemaakt.

Ik heb gisteren de organisatie gebeld en verteld wat er is gebeurd. De vrouw die ik sprak zei dat ze contact met haar op zou nemen, omdat dit zeker niet de bedoeling is. Ik heb dus ook duidelijk gezegd dat het niet bij 1 keer is gebleven, maar echt veel ruimte om het hele verhaal te doen kreeg ik ook niet echt vond ik, zij kwam heel gehaast over aan de telefoon.

De hulp zou sowieso de volgende twee keren niet komen vanwege vakantie, maar daarna zie ik haar dus waarschijnlijk wel weer gewoon terug. Nou, dat zal lekker ongemakkelijk worden dan :huh:

En o ja, ik heb haar al eens eerder ook aangesproken op het feit dat de schimmel aan het groeien was in mijn douche. Ik kon gewoon zien dat het een gevolg was van niet goed poetsen, want ik ben uiteindelijk zelf op mijn knieën door de douche gekropen en kon het zo weg poetsen. Te gek voor woorden natuurlijk, want als ik zo lekker mobiel zou zijn had ik natuurlijk geen hulp.

Ik heb daar toen ook wel een heel duidelijk punt over gemaakt en gezegd dat ik wil dat de douche fatsoenlijk met een schuurspons wordt schoon gemaakt iedere keer.

Maar al dat gedoe man, je wordt er toch gallisch van. Het geeft mij dan steeds van die ongemakkelijke spanning zo.
janna67

Bericht door janna67 »

fijn dat je eerst twee keer een ander krijgt!
maar als het daarna nog steeds moeizaam gaat of je voelt je er niet prettig bij, gewoon weer bellen hoor en zeggen (niet vragen) dat je een andere hulp wilt.
de hh moet er zijn voor jou, het moet jou meer energie geven en zeker geen energie kosten!
wilm

Bericht door wilm »

Meestal is er ook (als bij je bij leidinggevende niet gehoord wordt) nog een klachten functionaris waar je je zegje kan doen

En het haar (organisatie) misschien per brief/mail alles op papier zetten

Kan je rustig doen zonder dat je onderbroken wordt in je telefoongesprek
Maya78

Bericht door Maya78 »

Gewoon een ander vragen hoor, als je er last van hebt!

Ik had vandaag mijn nieuwe hulp aan de telefoon, ik heb sinds kort hulp op donderdag, maar deze nieuwe wilde perse op dinsdag afspreken, ik heb voet bij stuk gehouden en gezegd dat ik anders de coördinator wel zou bellen, voor iemand die wel op donderdag kan.

Toen draaide ze bij....

Op dinsdag is een kennis van me altijd vrij en die helpt me dan met boodschappen ed, dus ik ga echt niet op dinsdag verplicht net die uren dat ik daar hulp bij heb, thuis zitten omdat de dinsdag haar beter uitkomt ;)
MissGarfield

Bericht door MissGarfield »

Sorry voor mijn late reactie, maar bedankt nog voor het reageren. Ik zal het inderdaad aankijken hoe het gaat en dan anders het er niet bij laten zitten.

Je hebt groot gelijk Maya. Goed dat je voet bij stuk gehouden hebt.
san70

Eerder naar huis?

Bericht door san70 »

Eerder naar huis?

Ik heb sinds drie weken 2,5 uur per week huishoudelijke hulp. Tijdelijke voor zes maanden ivm een operatie van mijn man. Maar de tweede week ging ze 20 minuten eerder weg en schreef wel de volle tijd op het formulier dat ik moet tekenen. Het was nog nieuw voor me, ik kende de mores niet van hulp via de WMO, dus ik heb gewoon getekend. Vorige week moest ik even weg, mijn man was thuis, maar toen ik thuiskwam, een half uur voordat ze zou eindigen, was ze al weg. Keuken en badkamer waren oppervlakkig schoon, niet goed genoeg.
Wat te doen? Kunnen jullie adviseren?

San
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Hoe lastig het ook is, ik zou haar er gewoon op aanspreken. Als zij in de tweede week al eerder gaat dan gepland, dan is het niet iemand die erg begaan is met haar klanten.

En zeker als het schoonmaakwerk niet zorgvuldig gedaan is, zou ik niet meer tekenen. Want met dat tekenen geef je aan dat je akkoord bent met de gang van zaken.

Mocht je een keer een klacht gaan indienen (als ze haar gedrag niet verandert, na het herhaaldelijk te hebben aangegeven), dan heb je geen poot om op te staan als je wel telkens een handtekening zet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp