Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welke zorgverzekering?

Alles omtrent werk en uitkeringen
ANNEN

Welke zorgverzekering?

Bericht door ANNEN »

Ik ben aangesloten bij PMA van Menzis. Helaas vergoeden ze volgend jaar maar 40x fysiotherapie. Aangezien ik twee keer in de week ga gaat het mij volgend jaar veel geld kosten. Mijn plan is om over te stappen, maar waar naar toe?
Hebben jullie tips?
joge

Bericht door joge »

Kun je geen 'chronische verwijzing' krijgen van je huisarts?
PetraH

Bericht door PetraH »

Ben je lid van de fnv? Dan kun je bij Menzis een pakket nemen met onbeperkt fysio
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Als ik het goed gezien heb, gaat onbeperkte fysio bij Menzis bij alle pakketten eruit, of de FNV moet natuurlijk een speciale deal hebben.

Maar wat joge al zegt, als je via je huisarts of neuroloog een chronische indicatie kunt krijgen, dan vallen alleen de 1ste 20 behandelingen onder de aanvullende verzekering en krijg je de fysio daarna uit de basisverzekering.
san70

Bericht door san70 »

Ik denk dat 40 al heel veel is, ik betwijfel of je ergens meer vindt. Agis gaat van onbeperkt naar 32 en DSW vergoedt er 36 geloof ik.

Maar ik zou inderdaad bij je huisarts of neuroloog een chronische verwijzing vragen!

San
Snowym

Bericht door Snowym »

Er is volgend jaar geen enkele (aanvullende) verzekering meer die alle fysio onbeperkt vergoed. Dus : chronische indicatie vragen.
Knillis

Bericht door Knillis »

Voor zover ik weet blijft aanvulling Menzis FNV vanaf 2 fysiotherapie onbeperkt vergoeden.
ANNEN

Bericht door ANNEN »

Dus als ik het goed begrijp: als ik zwart op wit heb staan dat mijn MS chronisch is dan krijg ik alle fysio vergoed bij bijvoorbeeld Menzis?
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

MS = chronisch, het staat op de lijst van minister Borst van aandoeningen die voor chronische fysio in aanmerking komen. Je hebt een verwijzing nodig waar op staat dat je MS hebt en dan zou je fysio moeten weten hoe hij bij je verzekering de juiste code kan bemachtigen.
ANNEN

Bericht door ANNEN »

Haha Anna1975, klopt, MS is jammer genoeg chronisch, had het net wat vreemd getypt.
Vind t wel heel raar hoor. Vandaag heb ik de Menzis gebeld en zij gaven aan dat het voor de chronische mensen ook uit het pakket gaat. Vandaar mijn vraag op het forum. Zal het op fysio voor de zekerheid nog eens navragen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp