Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS en wijziging werkgever

Alles omtrent werk en uitkeringen
Pett

MS en wijziging werkgever

Bericht door Pett »

Hallo,

Ik heb MS en werk nog volledig.
Wanneer ik loop is duidelijk dat er iets niet helemaal goed is, mijn huidige werkgever weet dan ook dat ik MS heb.
Ik ben al jaren gedetacheerd bij hetzelfde bedrijf, hier is ook bekend dat ik MS heb.
Onlangs is mij gevraagd om te solliciteren bij dit bedrijf.

Ik zit met het volgende:
- Beide werkgevers hebben verschillende collectieve zorgverzekeringen. Kan dit een probleem op gaan leveren in de continuiteit en vergoeding van de levering van Rebif?
- Waar moet ik als MS patient specifiek rekening mee houden bij overgang naar een andere werkgever?
- We zijn nu aanvullend verzekerd, kan dit een probleem worden bij overgang naar een andere zorgverzekeraar?

Alle informatie is welkom!
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Op vraag 1; Rebif wordt vergoed uit de basisverzekering en er is geen speciale machtiging meer voor nodig voor zover ik weet, dus dat zou geen probleem moeten opleveren.

Op vraag 2 blijf ik je het antwoord verschuldigd. In elk geval opletten op de arbeidsvoorwaarden uiteraard, zoals ook ieder ander mens en of het een contract voorbepaalde of onbepaalde tijd wordt. Ben je nu gedetacheerd op een contract voor onbepaalde tijd, dan zou ik goed nadenken en overleggen met je mogelijke toekomstige werkgever over de mogelijkheden.

Op vraag 3: Voor de basisverzekering mag het geen problemen geven, daarvoor geldt een aannameplicht. Voor een aanvullende verzekering geldt die niet, dus dat zou mogelijk een probleem kunnen geven, aangezien er verzekeringen zijn die bij alle of alleen bij de duurdere aanvullende pakketten een soort screening doen, zoals ook wel hebt bij dure aanvullende tandartsverzekeringen.

Hoe dat zit met de gehanteerde criteria, is iets wat je bij de betreffende verzekering zou moeten navragen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp