Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuwe rolstoel

Alles omtrent werk en uitkeringen
Billy

Bericht door Billy »

Dat is wel heel licht, fijn voor je als dat gaat lukken!

Hoop dat het bij de mijne gaat lukken met de 18 kilo zonder wielen :o. Nu heb ik altijd een chauffeur, en die moet het dus lukken. Al kan ik wel meetillen. Dus ben benieuwd.
Fia

Bericht door Fia »

@ Billy, top dat de rolstoel en driewieler binnen afzienbare tijd geleverd worden. Leuk vooruitzicht!
Billy

Bericht door Billy »

Dank je Fia
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Een update:
Ik ben bij Double Performance en bij TNS gaan kijken; ze kunnen allebei een rolstoel leveren die aan mijn wensen voldoet (met een frame onder de 4kg). Ook aluminium stoelen kunnen dus zo licht zijn. Vandaag Meyra op bezoek gehad; ze begrijpen het probleem, en gaan weer in overleg met de gemeente.

Hoewel ik el een ideale stoel had gezien, wil Meyra graag zelf een keuze maken in de leverancier (en dus het merk rolstoel). Wat mij betreft prima, als mijn probleem maar wordt opgelost.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Ga niet voor een carbonframe. Icm een handbike kan dit teveel frictie geven.
Vwb je hoepels: vraag om carbolife hoepels. Ergonomisch en speciaal voor mensen met minder handkracht
Willem Jan

Bericht door Willem Jan »

Beste Jrs, dit voorjaar heb ik op de Supportbeurs in Utrecht in de nieuwe carbon rolstoel van Quickie gereden. Rijdt perfect en super licht. De stoel wordt modulair opgebouwd. Ik schrijf je dit omdat je over je huidige Quickie zo tevreden bent. Op de beurs begreep ik dat er een prijskaartje aanhangt van ergens rond de 5000 euro. Zoals Ducaatje al schreef, denk ik ook dat zo'n stoel niet geschikt is om een handbike aan te koppelen. Succes met je aanvraag. Ik ben benieuw waar je uiteindelijk op uit komt.

[url]https://www.sunrisemedical.nl/quickie/krypton-r[/url]
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

Willem-Jan en Ducaatje,

Bedankt voor jullie reacties en tips.
Ik ben bij TNS en Double Performance geweest, en heb daar gevraagd wat zij de beste stoel vonden die voor mij het probleem zou oplossen. Daaruit bleek vooral dat er aluminium stoelen zijn die lichter zijn dan veel stoelen van carbon.

(Nog niet zo lang geleden deed ik aan mountainbiken, en ook daar had je de keuze tussen carbon (stijver frame, vaak lichter maar ook wat meer kans op breuken/scheuren) en aluminium. Nu wil je bij een rolstoel natuurlijk ook graag een frame dat zo stijf mogelijk is, maar ook weer niet ten koste van alles.)

Allebei de winkels hebben me een aluminium stoel aanbevolen, overigens ook allebei lichter dan de Quickie Krypton. Ik had een kleine voorkeur voor de RGK Tiga Sub4, die minder dan 4kg weegt. Er zou alleen een kleine aanpassing moeten worden gemaakt omdat hij standaard niet in mijn zitdiepte leverbaar is (ik ben lang).

Maandag heb ik het gesprek met Meyra gehad. Ze begrijpen mijn probleem, en hebben een oplossing beloofd. Ze willen alleen zelf controle hebben over de leverancier, en vertelden goede ervaringen te hebben met RD Mobility. (Daar had ik ook al positieve verhalen over gehoord; via een link op de site kwam ik nog een bekende tegen in gevecht met wat modder ;) ) Als dat mijn probleem oplost ben ik tevreden, als ik verwacht dat dat niet het geval gaat zijn moet ik daar nog wat in veranderen ;)

Ik zie dat zij stoelen leveren van Oracing, en als ik op de site kijk zou ik bij de F2 uitkomen. Die is wel iets zwaarder dan de RGK die ik zelf had gezien, maar ik ken niemand die een stoel van Oracing heeft of heeft gehad. Heeft iemand daar ervaring mee?
Willem Jan

Bericht door Willem Jan »

Beste Jrs, ik begreep op de Supportbeurs dat Kuschall (Zwitsers) volgend jaar met meerdere nieuwe modellen komt. Ik gebruik al jaren een K4 naar tevredenheid. Misschien wordt er al iets over bekend gemaakt op de Rehacare 2018 in Dusseldorf van eind deze maand. (is mijn inschatting, maar misschien heb ik het mis, het is wel een heel grote en belangrijke beurs).

[url]https://www.rehacare.com/[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp