Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuwe rolstoel

Alles omtrent werk en uitkeringen
Fia

Bericht door Fia »

[QUOTE=Morg;948361]

En als ik dan lees dat er mensen zelfs een kleur uit mogen kiezen rol ik bijna uit mijn sta opstoel. Zijn ze dan werkelijk zo vreemd bezig hier?

En ik ben nu al een vol jaar bezig om een goede oplossing te krijgen.
Kan niet eens meer boos worden alleen maar verdrietig.:moe:[/QUOTE]

De passing die ik voor mijn huidige stoel heb gehad ging net zoals bij jou. Het ding Excel is dan ook echt veel te groot en zwaar voor mij ( als ik deze opgemeten stoel krijg is de zitting nog maar 40cm breed. Die ik nu heb is veeeeeel breder, heel mijn hebben en houden past nog makkelijk naast me in de stoel:eek:)

We vragen nu een nieuwe stoel aan omdat de stoel te zwaar is voor mij. De lichtste stoel die de gemeente in haar pakket heeft zitten is net zo zwaar als mijn huidige stoel dus nu proberen we het anders. (Via pgb)

Omdat , zoals mijn ergo het stelt , dit vergelijkbaar is met een particuliere aanschaf zijn er meer opties te bespreken.

Let wel Morg we zijn nog bezig om te proberen of ik hem kan krijgen. Of ik hem ga krijgen is dus nog niet zeker en ik verwacht ook weinig.
(De gemeente vroeg om een offerte dus zijn we nu bij de passing uitgegaan van alles wat ik zou willen op de rolstoel deze offerte kan dan naar de gemeente, de kleur kostte trouwens niets extra)

@june, mijn huidige rolstoel heb ik vorig jaar (toevoeging: oeps al weer 3 jaar geleden) vanuit de WMO gekregen voor incidenteel gebruik, ook de aanvraag die we dit jaar (dwz half 2013) hebben gedaan voor een lichtere rolstoel voor incidenteel gebruik werd goedgekeurd alleen was de rolstoel die ze als alternatief boden niets lichter dan mijn huidige.

@iDreams, Anna geloof dat mijn reaktie op jullie beiden van toepassing is, maar ik kan mij vergissen, dan alvast excuus.

Uiteraard wil ik de rolstoel het liefst in natura via de WMO maar omdat in het pakket wat de gemeente biedt geen rolstoel is die aan mijn eisen voldoet boden ze als mogelijkheid pgb aan.

Moet nog gaan zien hoe alles verloopt, mijn ergo ging in ieder geval proberen om er een onderhoudscontract bij te krijgen, mocht ik hem zelf moeten aanschaffen. Voor mij is het allemaal nog best een doolhof.

En uh wat betreft de kleur, voorlopig turquoise, maar dat kan nog veranderen. Appeltjesgroen vond ik ook leuk, maar wel erg fel.

Ze hadden ook een hamerslag iets of gewoon zwart of wit.......erg lastig, maar eerst maar eens weten of ik hem ook kan krijgen.

Liefs,

Fia
Fia

Bericht door Fia »

Oh ja,

@idreams, het gaat om de xenon. De man van sunrise had wel een neon meegenomen, maar daar hebben we het eigenlijk niet eens over gehad. Omdat ik gelijk aangaf dat het gewicht erg belangrijk is.

@artemis, ik verwacht ook niet heel erg dat ik hem ga krijgen, maar je kunt altijd proberen (en het zou voor mij echt een uitkomst zijn, makkelijker in en uit de auto te krijgen, makkelijker hoepelen, je niet meer verdwaalt in de stoel voelen vanwege de grootte...)
Jildau

Bericht door Jildau »

[QUOTE=Anna1975;948548]Je hebt met de G5 wel gelijk zo'n beetje de duurste van de reeks gepakt ;), maar de Excels zijn idd wel wat duurder dan 150,- als ze bij Van Os vandaan komen. De G3 begint bij 675,- ex BTW en die zie ik best veel rondrijden.

Er zijn een hoop rolstoelen die er op lijken, maar waar geen of een ander merkje op zit, die je inderdaad voor rond de 150,- euro wel kunt kopen.

Het blijft gewoon jammer dat er bij veel gemeentes vanuit wordt gegaan dat wat voor hun goedkoopst adequaat is, voor de gebruiker veelal alleen maar goedkoopst blijkt te zijn en in de praktijk lang niet altijd adequaat.[/QUOTE]


De rolstoel die Morg heeft gekregen, is een echte thuisbrenger :eek:
Geen rolstoel welke je dagelijks gebruikt!

Ik heb zelf deQuickie NEON, nu met de Albert-wielen!
Een fantastische combi,
al was ik verrast dat de rolstoel veel bredere omvang
en 2 x 4,5 kg zwaarder wordt met de Albert- voorziening!

Wat was ik ontzettend blij met deze volledige aangepast rolstoel
Met jay3 kussens antidecubitus kwaliteit!

En dan plots krijg ik geen beweging in de rolstoel meer...
Onbeschrijfelijk de schrik en bewustwording van de beperktere beperkingen :huh:

Het hoepelen is tė pijnlijk geworden, vanwege kalkplekken op mijn schouders!
Ik hoop dat ik de Albert E-motionwielen mag inleveren
en daarnaast de Quickie NEON houden voor transporter ,duwstoel
en als ik op familiebezoek ga, welke zonder lift op een hoog woont!

Ben reuze benieuwd of donderdag morgen een passing voor een Elro binnen/ buiten , met kantel, hoog-laag functie wordt toegezegd!

De revalidatiearts, orthopedie, ergotherapeute hebben een aanvraag /aanbeveling op schrift gesteld.
Artemis-

Bericht door Artemis- »

@Fia, wanneer je de stoel zelf in/uit de auto moet kunnen halen is de Neon inderdaad niet geschikt, het frame is flink aan gewicht.
Ik kon dat toch al niet (en rij niet meer zelf) zodat mijn Neon altijd door mijn man of taxichauffeur werd ingevouwen..
Ik hoop dat er een goede keuze komt voor jou...;)

@Jildau, welke elro(s) ga jij a.s. donderdag passen?

Ik heb nu sinds ca. half jaar een Quicky Salsa mèt kantel, hoog-laag functie, elektrische voetplaat, Jay3 decubitus kussen en hoge voorgevormde Jay 3 rug met lendesteun.

Ik ben goed te spreken over deze moderne compacte stoel, kleine draaicirkel en reageert snel.
Enig minpuntje is dat deze buitenshuis flinkt rammelt en trilt...

P.S. Een wegdraaibare arm aan het bedieningskastje is aan te bevelen...daarmee kan je tot de tafelrand aansluiten.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Jildau, dat ben ik helemaal met je eens hoor wat betreft de Excel!
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"]
Ben mogelijk niet geheel duidelijk geweest.

Donderdagmorgen komt de Wmo consulente op Gesprek!

Ik moet nog even wachten op haar beslissing ....
Heb nog geen idee wat er gaat gebeuren..

Hoop natuurlijk dat het een passende oplossing gaat worden,
Dat de Elro zelfredzaamheid op peil houd en mogelijk iets toevoegt!



[/COLOR]
Artemis-

Bericht door Artemis- »

@Jildau, ik heb waarschijnlijk jou posting niet goed gelezen...:o

Maar nu je donderdagochtend toch een keukentafelgesprek met WMO aangaat, heb je in ieder geval al één ervaring gehoord over de Quicky Salsa 6 wheeler...:D

Succes daarmee !
pokey

Bericht door pokey »

gister margreet van argonaut thuis gehad ivm mijn wens voor een andere rolstoel.

ze werd beetje pissig toen ik zei dat ze bij de reva kliniek de neon absoluut geen ADL stoel vinden.
voor een vouwframe was de neon de best instelbare.

ook kon ze er niet over uit toen ik aandroeg dat de passing experts (deze 2 mannen hebben beide een dwarslaesie) het ook niet altijd met elkaar eens zijn.

Dit wat betreft een rolstoel van een lotgenote, aangemeten door de één, en toen de ander hem kwam fine-tunen verbaasde die zich erover dat de stoel veel te breed was en nog andere dingen die niet helemaal super geconfigureerd waren.

Maar verder was t gesprek redelijk positief en gaat ze een nieuwe passing regelen(en dan moet de wmo nog akkoord, maar goed)

Ik zei dat ik me bezwaard voelde om het feit dat ik 2 jr terug bewust voor vouwframe had gekozen, maar dat ik nu andere wensen heb (en omdat mn MS stabiel is ook veel meer kan qua energie en kracht) en zij vond dat nonsens. Niemand kan in de toekomst kijken dus als een hulpmiddel niet adequaat is, moet je kijken hoe je het adequaat kan maken.
Maar ja, rolstoel bedragen zijn geen kattenpis en ik ben niet opgevoed om zo maar iets af te danken :o
Dus was wel prettig dat ze die valse schaamte bij me weg nam.

maar goed, voorkeur gaat nu naar vastframe, alleen zit ik dan met de voetenplaat. om op te staan moet ik mn voeten echt onder mn billen hebben en dan zit die plaat in de weg.
nu kan dat wel opklapbaar, maar dan moet voor de stevigheid van t frame ter hoogte van de kuiten de verbindingsbuis gelast worden. En tja das weer geen standaard iets en zit niet in het kwantum-korting pakket van de gemeente (grote hoeveelheden dezelfde standaard stoelen voor hoge korting )

wordt vervolgd dus………….
joge

Bericht door joge »

Als je je rolstoel 'in natura' (dus niet met een pgb) krijgt van de gemeente, least de gemeente die voor jou van de leverancier. Klopt e.e.a. niet meer, dan gaat de 'oude' terug en leasen ze een andere. Geen reden om je te schamen dus. Het is een heel flexibel systeem.

Met een pgb is het anders. Dan moet je een aantal jaren met je stoel doen. Hier zeven. Dus je moet dan slim vooruitdenken. Da's lastig.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

De TiLite, die niet in het standaard pakket zit uiteraard, heeft een plaat die wel opklapbaar is naar achteren, maar waar niet per definitie een stabilisatiestang gelast hoeft te worden.

Bij Knipoog hier in de normale, vaste plaat in een later stadium vervangen door een achterwaardsopklapbare, zonder dat er verder aan de rolstoel iets veranderd is. De gewone, flexibele (en evt. afneembare) kuitband is gewoon blijven zitten en de stoel zelf is er niet minder stevig van geworden.

Wellicht iets om bij de passing aan te geven, dat er wel degelijk mogelijkheden bestaan/opklapbare platen bestaan, waarbij dei extra buis niet nodig is. Of dit systeem van de TiLite ook op andere rolstoelen toepasbaar is, weet ik niet, maar wellicht iets om bij Emcarts Sport na te vragen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp