Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuwe rolstoel

Alles omtrent werk en uitkeringen
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

[QUOTE=joge;949383]Als je je rolstoel 'in natura' (dus niet met een pgb) krijgt van de gemeente, least de gemeente die voor jou van de leverancier. Klopt e.e.a. niet meer, dan gaat de 'oude' terug en leasen ze een andere. Geen reden om je te schamen dus. Het is een heel flexibel systeem.

Met een pgb is het anders. Dan moet je een aantal jaren met je stoel doen. Hier zeven. Dus je moet dan slim vooruitdenken. Da's lastig.[/QUOTE]

Dat lease-systeem doen niet alle gemeente hoor. Er zijn ook gemeentes die hulpmiddelen wel aankopen en dan uitlenen aan de gebruiker. Stoelen die dan niet meer voldoen worden terug genomen en in depot gezet, waar dan gekeken kan worden of ze eventueel geschikt zijn voor herverstrekking. Dat laatste gebeurt trouwens bij lease-constructies geloof ik ook wel.

Van de gemeente Eindhoven weet ik bv. dat ze de hulpmiddelen echt aankopen en niet leasen.
jackieline

passing rolstoel

Bericht door jackieline »

passing rolstoel

Ik mag ook weer naar Blixembosch voor een passing van een smallere rolstoel.
De oude. te brede rolstoel Invacare gaat dan mee met mij er in .
Een kussen links. 1 kussen rechts en 1 kussen in de rug.

Op donderdag 13 februari .a.s.. om 13.30 UUR samen met Emcart, WMO Eindhoven en ergotherapeute van Blixembosch.

Mocht het nu gaan lukken dan ís het de volgende maand precies 1 jaar geleden dat ik dít samen met Blixembosch heb aangevraagd,

Jawel 1 jaar geleden!
pokey

Bericht door pokey »

zwolle doet ook de depot regeling.

thanx anna75 voor de rolstoletip.
het probleem met de opklapbare voetplaat en dan extra buis maken was ook dat dan de product aansprakelijkheid van de fabrikant vervalt of zo.

dus vroeg ik id hoe het pgb werkt en ze zei dat je daar wb rolstoel idd voorzichtig mee moet zijn omdat pgb voor meer jaren wordt verstrekt en rolstoel in natura dus idd wel ala minute veranderd mag worden indien de situatie veranderd(nou ja, ala minute…….. :haha::haha: )
jackeliene zit al een jaar in de malle molen :(

en de quantum inkoopkorting voor de gemeente scheelt dus echt soms wel tot 50 % !!!!
en als je dan dezelfde rolstoel zelf met pgb koopt heb je die korting niet :(

tjonge jonge chronisch ziek zijn is echt wel een nieuwe dagtaak
voordat je op de hoogte bent van alle ins/outs en mogelijkheden……….pfff :moe:
Morg

Bericht door Morg »

[Q.

En uh wat betreft de kleur, voorlopig turquoise, maar dat kan nog veranderen. Appeltjesgroen vond ik ook leuk, maar wel erg fel.

Ze hadden ook een hamerslag iets of gewoon zwart of wit.......erg lastig, maar eerst maar eens weten of ik hem ook kan krijgen.

Liefs,

Fia[/QUOTE]

Laat ik nu net een appeltjesgroene neon hebben gekregen, hahaha
nix niet kiezen. En hij trekt naar links, is weer een tweede hands.
Ben er wel flauw van om weer te gaan bellen.:moe:
pokey

Bericht door pokey »

gadzamme Morg.
mijn neon trekt idd ook naar 1 kant. kan in een lange rechte gang met alleen links hoepelen en ga dan gewoon rechtuit………..
doodmoe wordt je er van…………

is deze nu wel smal genoeg enzo voor je ?
of hebben ze weer eentje die wel een beetje bij je eisen past door de deur geschoven ?

blijven bellen hoor, totdat ze knettergek van je worden, anders heb je alleen jezelf er maar mee


dikke knuf
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Goh, toen ik bij de reva mijn rolstoelvaardigheid deed, zat daar ook iemand bij met een nota bene nieuwe Neon, die een kant op trok én waarvan de rugvergrendeling niet vergrendelde...
Artemis-

Bericht door Artemis- »

Gus, speelt er een duiveltje mee ??

Mijn Neon trekt ook naar links, van het constant corrigeren wordt je inderdaad doodmoe:moe:
Volgens Welzorg was er niks mee...later kreeg ik nieuwe dunnere wielen, dat reed lichter, maar helaas nog steeds die trekneiging naar links :???:

Gelukkig gebruik ik deze stoel incidenteel, alleen wanneer mijn man en ik op visite willen of gaan boodschappen.
Dan kan ik jammer genoeg niet met mijn elro, wij hebben (nog) geen geschikte auto.
Fia

Bericht door Fia »

@morg grappig dat appeltjesgroen. Denk niet dat dat hier de kleur gaat worden ( mijn man gaat dan denk echt protesteren en weigeren om me te duwen;)) , als het al allemaal doorgaat. ( gemeente staat er financieel niet echt rooskleurig voor)
wel irritant dat de Neon bij zoveel een afwijking naar links heeft. En idd als je de mogelijkheid hebt gewoon blijven bellen.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"][B][QUOTE=Morg;949513][Q.

En uh wat betreft de kleur, voorlopig turquoise, maar dat kan nog veranderen. Appeltjesgroen vond ik ook leuk, maar wel erg fel.

Ze hadden ook een hamerslag iets of gewoon zwart of wit.......erg lastig, maar eerst maar eens weten of ik hem ook kan krijgen.

Liefs,

Fia[/QUOTE]

Laat ik nu net een appeltjesgroene neon hebben gekregen, hahaha
nix niet kiezen. En hij trekt naar links, is weer een tweede hands.
Ben er wel flauw van om weer te gaan bellen.:moe:[/QUOTE]


Morg, ben reuze benieuwd naar je bevindingen
Heb je ook een foto?
Ik heb een reactie op facebook over het wmo bezoekje staan[/B][/COLOR]
iDreams

Bericht door iDreams »

Mijn eerste rolstoel was ook een Quickie Neon en ja die trok ook naar enorm naar links!!!
Zo erg dat ik in die stoel nooit zelf een stukje heb kunnen rollen... (Heb er overigens wel 5 jaar mee geworsteld :(...)

:eek:

Wanneer ik nu mij verplaats in mijn "goed op maat" Helium dan vermoeid het mij stukken minder. Voel mij zo vrij als het maar kan en het heeft mij zoveel terug gegeven!

De Helium die ik hiervoor had was veel te breed. :(
Daardoor moest ik continue buiten mijn schouders en kracht om hoepelen en dat is slecht en enorm vermoeiend.

Wat ik hiermee wil aangeven is dat het ook enorm kostenbesparend kan werken wanneer de mensen die er verstand van horen te hebben hun werk de eerste keer al beter zouden doen!

Wanneer je "tig" x een Neon bij diverse MS patiënten aanbeveelt die binnen no-time vervangen moet worden omdat "ie" niet meer voldoet moeten toch ook ogen open gaan?!

Beetje kennis van het ziektebeeld zou ook al veel schelen!

Toen mijn Neon vervangen werd voor mijn eerste Helium zei de dame van het adviesburo dat ze het al wel verwacht had kwa zwaarte etc van deze Neon rolstoel... :eek:!

Voor iedereen hoop ik dat het uiteindelijk gaat lukken ook die goed passende en functionerende rolstoel te krijgen, het geeft je zoveel terug!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp