Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Valys Basis / Vrij / Begeleid

Alles omtrent werk en uitkeringen
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Die blijft gewoon geldig. Als je dan gebruik maakt van Valys Vrij, dan kun je je begeleider op die pas gratis meenemen, als ik het goed gelezen heb.

Hoe dat zit met valys begeleid, weet ik zo niet, daar zal ik zelf geen gebruik van maken opkorte termijn, dus die heb ik (nog) niet goed gelezen.
Roely

Bericht door Roely »

ik hoef nog niet met de valys op pad maar ik schuif ze dus gewoon mijn bestaande pas onder hun neus als er iemand met me mee gaat ;)
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Als je van deur tot deur gaat met het bussie (of autootje als je gelukt hebt), mag je sowieso 1 begeleider gratis meenemen, ook zonder die begeleiderskaart. En dan nog 3 tegen valystarief geloof ik, kan ook 2 zijn.
Leeuwin20

Bericht door Leeuwin20 »

[QUOTE=S1m0ne;949465]Bij Valys Vrij is het mogelijk met eigen kortingskaart te reizen staat in de folder. Dan vervalt wel de optie dat je een gratis begeleider mag meenemen met Valys, maar dat is weer te regelen met een OV begeleiderskaart van de NS. Je krijgt dan geen Valys Treinpas en reist op je eigen kaart. Hoe ze dat dan weer verrekenen weet ik niet, want je wil dan alleen de stukjes taxi aan Valys betalen natuurlijk.[/QUOTE]

Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Hoe verrekend Valys dit?
Spunky

Bericht door Spunky »

Ik weet niet hoe dat zit met een eigen kortingskaart.

Maar ik zit er aan te denken om met een voordeelwinkel aanbieding mee te doen.
Dan krijg je de treinreis,openbaar vervoer en entree museum voor een (hele goedkope) prijs.

Ik heb contact opgenomen met Valys.

Ik kan volgens de klantenservice gewoon gebruik maken van de trein op eigen gelegenheid en dan bellen voor een valystaxi rit v.a. het station naar de plek van bestemming naar keuze.

Er werd mij wel dringend geadviseerd om heel duidelijk aan te geven bij het reserveren van de rit, dat je zelfstandig met de trein gaat (het dus dan ook niet door hen, de planning van Valys laten regelen)

en dat het alleen gaat om een taxi vanaf station huppeldepup naar je bestemming. En als je weer terug gaat, vertellen dat het alleen gaat om de taxi naar het station en niet de treinreis.

Hoe het gaat vanaf je huis naar het station heb ik niet gevraagd (ik zat er aan te denken dat gewoon uit te proberen....of dat met WMO taxi op te vangen)
Leeuwin20

Bericht door Leeuwin20 »

[QUOTE=Spunky;1049600]Hoe het gaat vanaf je huis naar het station heb ik niet gevraagd (ik zat er aan te denken dat gewoon uit te proberen....of dat met WMO taxi op te vangen)[/QUOTE]

Heb ook zelf even geïnformeerd bij Valys. Je kan inderdaad met ze regelen dat je thuis opgehaald wordt en op het station in jou woonplaats wordt afgezet. Vervolgens reis je met de trein met je eigen kortingskaart tot je op station X bent. Er staat daar dan een taxi van Valys voor je klaar die je dan op je eind adres afzet.

Op mijn vraag hoe ze weten hoe laat je op je eind station bent aangekomen wanneer de NS bijvoorbeeld vertraging heeft.
Je krijgt in de 1e taxi die je bij je huis ophaalt een soort gps apparaatje mee die je hele reis in de trein volgt. Zo kunnen ze bij Valys zien hoe je reis vordert en wanneer je aan zult komen op je eind station. Ze zorgen zo dus dat er op tijd een taxi voor je klaar staat. In de laatste taxi lever je het gps apparaatje weer in bij de taxi chauffeur.
Spunky

Bericht door Spunky »

Geweldig..... dank je dat je verder gevraagd hebt. Want dat is zoveel makkelijker......
nieuwest

Valys Basis / Vrij / Begeleid

Bericht door nieuwest »

Valys Basis / Vrij / Begeleid

Goeiedag, ik lees voor het eerst op dit forum over Valys. Graag wil ik weten of iemand mij kan aangeven, hoe het gaat met het aanvragen.

Ik heb gegoogeld, en las dat de aanvraag via de gemeente gaat.Via de WMO. Maar het lijkt me fijn om toch enigzins voorbereid de aanvraag te doen. Want het laatste wat ik kan gebruiken is een dosis stress.

Dus kan iemand uit ervaring aangeven, hoe lastig of makkelijk het gaat met de aanvraag?
Spunky

Bericht door Spunky »

Om Valys te kunnen aanvragen heb je de volgende dingen nodig;

''# een bewijs van de gemeente dat u recht heeft op Wmo-vervoer (zoals bijvoorbeeld een Regiotaxipas);
# een bewijs van de gemeente dat u recht heeft op een Wmo rolstoel of -scootmobiel;
# een gehandicaptenparkeerkaart van de gemeente;
# een OV-Begeleiderskaart.''

En als je een van deze zaken hebt, kun je een Valyspas aanvragen door middel van het aanmeldformulier.
Dat vindt je in de brochures van Valys of je gebruikt deze link: ([url]https://valys.yoonidata.nl/asp/V05/formRequest.asp[/url])


Succes

Tip......via Valys.nl kun je allerlei info vinden over het hoe en wat, over het reizen via Valys
nieuwest

Valys Basis / Vrij / Begeleid

Bericht door nieuwest »

Valys Basis / Vrij / Begeleid

Bedankt Spunky.

Maar wat ik graag wil weten, hoe gaat het gesprek met de gemeente voor een aanvraag van WMO-vervoer. Doet de gemeente moeilijk, en moet je je hele hebben en houden blootgeven.

Ik kan nl wel lopen maar geen lange afstanden, of lang staan.
Dus ik voorzie dat de gemeente dan moelijk zal doen bij zo een aanvraag.

Ik kan ook zelfstandig met de trein, maar niet goed naar de plaats van bestemming, na mijn treinreis.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp