Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Voor de zoveelste keer een baan misgelopen...

Alles omtrent werk en uitkeringen
san70

Bericht door san70 »

Alles is al gezegd, maar ook ik wil je sterkte wensen. Inderdaad maar even zoeken naar Wajongmogelijkheden en aankaarten bij minister of andere instanties.
Sterkte!

San
chyta

Bericht door chyta »

[QUOTE=Dannifan;954199]Chyta snapt me niet en dat geeft ook niet, ik ben zelf ondernemer en ik kies ook voor gezonde mensen. [/QUOTE]

[COLOR="Purple"]
Nu ik de later geplaatste stukken van je leest .. begrijp ik het beter!!

Maar man wat kan jij vaak onbeholpen lomp uit de hoek komen ;)

Je bent hoe je bent .. maar veroorzaakt vaak dat m'n haren gaan staan :eek:

Liefs Chyta [/COLOR]
Dannifan

Bericht door Dannifan »

[QUOTE=chyta;955426][COLOR="Purple"]
Nu ik de later geplaatste stukken van je leest .. begrijp ik het beter!!

Maar man wat kan jij vaak onbeholpen lomp uit de hoek komen ;)

Je bent hoe je bent .. maar veroorzaakt vaak dat m'n haren gaan staan :eek:

Liefs Chyta [/COLOR][/QUOTE]

Ze zeggen altijd tegen me dat ik een harde donder ben en dat zou best kunnen ook. Maar het meest hard ben ik tegen mezelf weet ik dan ook weer.

Maar ik bedoel het niet slecht hoor met mensen, het komt er soms rot uit weet ik maar, op zich ben ik de kwaadste niet zeggen ze dan ook weer over me.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

De Participatiewet en 'iedereen doet mee" wordt ook flink misbruik van gemaakt.

De soc.dienst van de gemeente waar ik woon interpreteert dat naar 'werken' in hun sociale projecten (voor de uitkering) en als dan blijkt dat je lastig te plaatsen bent en/of niet in de 3 werkcontacten die zij hebben kunt uitstromen, 'krijg je' (lees word je gedwongen) een vrijwilligerscontract en that's it! Zit je je leven lang aan een bijstandsuitkering met een extra bonus van 200,-euro per jaar en geen sollicitatieplicht meer.

Die slogan van 'iedereen doet mee' mag voor mij dus meteen de prullenbak in, als je zo wordt uitgemolken.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=raimonnea;1120831]Mij verbaasd het wanneer de werkenden eens wakker worden met hun lopende band baantjes, slave of the system. Ik hunker naar een humanere leefsysteem.[/QUOTE]

Dat is het hem.....veel mensen beseffen dit wel, maar durven (deels begrijpelijk) of kunnen geen actie ondernemen. Immers voor jou niet 10, maar 20 anderen.....
Het zal ook niet voor niks zijn dat er nu veel mensen kampen met burn-out en andere medische klachten.

Dat het complete systeem faalt moge duidelijk zijn gezien bv het feit dat steeds meer mensen beroep moeten doen op de voedselbank, er steeds meer werkende armen/daklozen zijn.
Ondertussen word je wel geacht mee te gaan in alles op een minimuminkomen met extra medische kosten....
Zo heb ik bv mijn telefoon afgeschaft (ik heb een met een paar euro beltegoed voor als ik arts moet bellen of andere noodoproep). Naar de buitenwereld geef ik echter aan dat ik geen telefoon heb.......nou dan ben je toch maar een weirdo en niet normaal...

Mijn uitstroomconsulent wilde een hele verklaring van mij hebben waarom ik geen telefoon had,want dat is toch wel normaal (nu heb ik dus een etiket 'weinig sociaal':haha:).......als iets normaal is,wil dat niet zeggen dat het verplicht is.
Wat denken ze nou zelf......ik heb een minimuminkomen en overal wordt al snel gezegd dat je maar effe moet bellen. Krijg je aantal keuzemenu's,dan nog eens wachten aan de lijn...... Dat kan ik financieel echt niet bijbenen, internet bied mij meer diversiteit en waarde voor dat geld.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=raimonnea;1120831]
Wat ik ook merk is dat ouderen, gehandicapten, werklozen etc die niet werken mogen stikken door de werkenden (zijn zat mensen die zo denken),... [/QUOTE]

Ik ken niemand, ECHT NIEMAND, die er zo over denkt!
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=Hanna71;1120945]Ik ken niemand, ECHT NIEMAND, die er zo over denkt![/QUOTE]

Dan kun je van geluk spreken....
Helaas heb ik ook wel eens (werkenden) mensen hun ongenoegen over m.n. werklozen horen uiten. Als je ze hoort...dat is echt terug naar het Hitler tijdperk.

Maar.... ondertussen hebben zij wel een instantie, die hen een andere baan bezorgd als ze hun huidige baan verliezen.
Jrs77

Bericht door Jrs77 »

[QUOTE=Mulder's Girl;1121022]Dan kun je van geluk spreken....
Helaas heb ik ook wel eens (werkenden) mensen hun ongenoegen over m.n. werklozen horen uiten. [/QUOTE]
Wellicht over 'bewust werklozen', daar heb ik zelf ook wel een mening over. Maar over mensen die niet kunnen werken of geen werk kunnen vinden terwijl ze het wel willen en proberen te krijgen? Dan ken ik ook niemand die daar zo over denkt.
Suzan

Bericht door Suzan »

[QUOTE=raimonnea;1121247]Dat is hem net, wij worden ook als luilakken gezien, we zullen wel acterend ziek zijn of zogenaamd geen werk kunnen vinden.[/QUOTE]

Nou, zo ben ik nog nooit bejegend. En ik kom toch uit een milieu waar "werken voor de kost en wie niet werkt zal niet eten" als norm geldt.
Maar het voelt natuurlijk voor iedereen anders.
Mulder's Girl

Bericht door Mulder's Girl »

[QUOTE=raimonnea;1121247]Dat is hem net, wij worden ook als luilakken gezien, we zullen wel acterend ziek zijn of zogenaamd geen werk kunnen vinden. [/QUOTE]

Dit!.....hier heb ik zelfs persoonlijk ervaring mee.
Ik heb te maken gehad met een consulent die zoiets van mij dacht,want er was toch van de buitenkant niks te zien en ik kon 'x' en 'y' wel voor mijzelf doen dus dan ook voor hen (toen ik aangaf dat het te veel werd).
Uiteindelijk heeft haar vooroordeel mij een maand mijn uitkering gekost.

@Jrs77 Zoals Raimonnea al schreef, werklozen worden over een kam gescheerd door (sommige) werkenden. In hun ogen is iedereen 'bewust werkloos', want volgens hun kun je altijd wel iets doen als je maar genoeg wilt...:ogen:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp