Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

wie heeft ervaring met rijtest

Alles omtrent werk en uitkeringen
inky

wie heeft ervaring met rijtest

Bericht door inky »

hallo ik heb voor 3 jaar geleden een aangepast rijbewijs aangevraag
kreeg van neuroloog voor 3 jaar verlengd
van cbr 1 jaar naar rijtest in automaat
heb toen een hand rem en gas auto 2e hands gekocht
na rijlessen rijbewijs voor 2 jaar velengd.
nu nieuw aanvraag gedaan alles gehad maar moet opnieuw rijtest doen bij cbr
is dit normaal wordt het altijd herhaald als je weer voor 3 jaar nieuw rijbewijs moet hebben?
hopelijk heeft iemand antwoord voor mij
Marion1966

Bericht door Marion1966 »

Ook ik heb een rijbewijs voor 3 jaar en moet steeds opnieuw een rijtest doen. Schijnbaar is dit wettelijk vastgelegd.
joge

Bericht door joge »

ja... is normaal..
inky

bedankt

Bericht door inky »

bedankt

bedankt voor jullie reactie

ik dacht 1 keer rijtest

en als je een aangepaste auto hebt hoef het niet meer.
joge

Bericht door joge »

Nee. Soms krijg je je rijbewijs voor 5 jaar, soms voor 1 jaar. Dure hobby,,,,
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb geen aanpassingen in mijn auto. Wel heb ik een automaat maar dat is nog geen verplichting.

Tot nu toe iedere 5 jaar een nieuw rijbewijs. Van de drie keer dat dat nu gebeurd is heb ik de eerste en de derde keer een rijtest moeten doen.

Voor het rijden eerst met een soort hulpstukje op de rem de rem moeten intrappen en toen een klein stukje rijden waarbij volgens mij in mijn geval voornamelijk de "noodstop", dus plotseling zeer hard moeten remmen van belang leek.

Na twee keer de noodstop op aangeven van de man van het CBR weer terug naar het beginpunt en klaar was het weer. Ik stond nog snel genoeg stil.

Ik meen ergens gelezen te hebben enige tijd terug dat voor MS patiënten de regels aangescherpt werden waardoor je nu voor nog maar hooguit 3 jaar een rijbewijs zou kunnen krijgen?

Heeft iemand hier al ervaring mee? Lijkt me wel balen, nog vaker dat langdurige gedoe (en duur) om weer een poosje te mogen rijden.
heleendr

Bericht door heleendr »

ik nog niet ik krijg die rijtest volgende maand.

mij is verteld dat je dan gewoon moet rijden zoals je anders rijdt en aan het verkeer deel neemt.
of je ondanks je beperkingen nog goed kan reageren op de verschillende situaties in het verkeer

het lijkt net een rijexamen maar dat is het natuurlijk niet.
aan de hand van die resultaten wordt beoordeeld op je weer aan het verkeer kan en mag deel nemen. en als het goed is is dat voor 2 of 3 jaar...geldt trouwens ook bij adhd en als je van een auto voor je werk afhankelijk ben.

ik vind het wel kassa want die keuringen moet je wel zelf dokken :(


een medische test, eigenlijk 2 heb ik al gehad en de neuroloog en internist en een andere door het cbr aangestelde dokter vonden het geen probleem

dus nu moet nog die rijtest ondergaan, spannend!!
joge

Bericht door joge »

"je kunt niet zakken', zei de cbr-meneer. Toch voelde het wel zo in het begin. Het is een rijtest. Ben je nog alert? kun je een noodstop maken? Daar wordt in een kort ritje naar gekeken. O ja, en de kracht in m'n benen werd met een klein digitaal weegschaaltje op het rempedaal gemeten...
Annet1968

Bericht door Annet1968 »

Mag je in je eigen auto rijden ?

We hebben sinds vorige week een "nieuwe" auto en daarom leek het me wel verstandig om toch maar door te geven dat ik ms heb.
Tijdens het autorijden heb ik geen last van de ms maar om eventueel "gedonder" bij een aanrijding ofzo te voorkomen leek het me toch wel juist. Reden dus: verzekeringskwestie.

Nu krijg ik steeds meer twijfels. Heb ik wel de juiste keuze gemaakt. Wát een gedonder en stress krijg ik hier van .Het zal wel geen examen zijn maar het voelt wel zo en laat ik daar nou net helemaal van in de stress schieten.
joge

Bericht door joge »

In principe rijd je met de eigen auto hoor! Muziekje erbij... Relax! :cool:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp