Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Alleenstaande mama

Alles omtrent werk en uitkeringen
Dawn

Bericht door Dawn »

[url]www.mamae.nl[/url]
Hannes

Bericht door Hannes »

Hoi Lucia,

Een tijdje geleden heb ik een topic hier opgezet over bewust alleenstaande moeder worden. Ik wou ook graag informatie over wat er mogelijk is aan hulp. Helaas kreeg ik toen bijna alleen maar negatieve reacties over dat ik er überhaupt over nadenk om het alleen te gaan doen. Ik zie hier nu hetzelfde gebeuren. Jij kan er niets aan doen dat je nu alleenstaande moeder bent en waarom dat zo is daar wil je het niet over hebben, maar je wilt tips, maar die lees ik hier helaas bijna niet.

Ikzelf heb geprobeerd om een zo goed mogelijk professioneel vangnet op te bouwen.
- Via de thuiszorg (persoonlijke verzorging) zou je eventueel meer hulp kunnen krijgen. Vraag de wijkverpleegkundige gewoon een keer om langs te komen voor een gesprek om de mogelijkheden te bespreken.
- Je zou misschien ook in aanmerking kunnen komen voor ondersteunende begeleiding individueel. Als je een PGB neemt kan je zelf iemand zoeken (bijvoorbeeld via nationalehulpgids.nl) of ook via de thuiszorg.
- Bij de WMO kan je misschien extra uren voor de zorg van je kind krijgen.
- Je kan misschien in aanmerking komen voor een SMI (Sociaal medische indicatie) via de gemeente. Dan kan je je kind voor een aantal uur/ dagen naar de kinderopvang doen zodat je tijd voor jezelf hebt om te rusten of naar een gastouder.
Wat ook een zinvolle website is met veel info over de zorg voor een kleintje als je chronisch ziek of lichamelijk beperkt bent: [url]www.intermobiel.nl[/url]

Hopelijk heb je hier iets aan!

Groeten, Hannes
june

Bericht door june »

Lucia, dit is weliswaar een andere situatie. Dit zijn vrouwen die welbewust kiezen om alleen een kind op te voeden, maar wellicht heb jij hier ook iets aan. En jij misschien ook Hannes?

[url]http://www.alleenmetkinderwens.nl/[/url]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp