Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Welke aankoppelbare handbike?

Alles omtrent werk en uitkeringen
ducaatje

Welke aankoppelbare handbike?

Bericht door ducaatje »

Na een revalidatietraject heb ik bij de gemeente een aanvraag ingediend voor een aankoppelbare handbike met elektrische ondersteuning.

Ik groei nl. zo langzamerhand helemaal dicht en wil toch wat meer aan beweging gaan doen. Maar omdat energie beperkt is, komt dat elektrische accuutje om de hoek, zodat mijn actiradius toch wat verder zal worden, als alleen hier mijn woonwijk.

Nu ben ik benieuwd naar de ervaringsdeskundigen t.a.v. aankoppelbare handbikes met elektrische ondersteuning.

Welke heb je? Wat zijn de positieve kanten van dit merk en wat zijn de negatieve dingen? Waar loop je tegen aan, wat zou anders gekund hebben?

De gemeente heeft de aanvraag trouwens goedgekeurd, met een een PGB voor de aanschaf.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Hmm, ik ken er eigenlijk maar 1 en dat is de speedy duo. Zelf heb ik een 'gewone' zonder trapondersteuning en dan merk ik toch dat ik meer kracht zet dan nodig is, waardoor de ondersteuning bij de duo het laat afweten en ik alsnog het werk zelf doe :ogen:.

De snelheid die de duo haalt als je het wat rustiger aan doet, vind ik naar verhouding aan de lage kant.

Mispeltje hier op het forum heeft 'm voor dagelijks gebruik en ik meen van haar gelezen te hebben dat zij ook tegen de snelheidsbeperking aan hikt.

Geen idee of dat bij andere ondersteunde handbikes ook zo is. Voordeel van de duo is wel, dat als je echt moe wordt, je ook puur op de accu's kunt rijden.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

Ik heb inderdaad sinds april2013 de speedy duo en ik zou niet meer zonder willen.
Er zitten wel wat nadeeltjes aan als ik eerlijk ben, maar voor mij persoonlijk zijn ze zo weg te vagen als ik aan de andere kant bekijk hoe gelukkig ik word van dat ding!

De snelheid, tja, als ik (met elektrische ondersteuning) fiets is de snelheid gemiddeld 11km/u, maar met mijn ogen is dat een prima snelheid.
Als ik alleen nog elektrisch ga dan is het ongeveer 14 km/u
Wat ik best jammer vind is dat de standaard met een heel raar systeem aan de fiets zit die dan dus soms ineens loszit.

Wat ik heel irritant vind is het achterlicht dat ik aan de rugleuning van mijn rolstoel moet haken en dat soms bij een hobbeltje op straat valt.
Door de manier dsat iuk moet schakelen tussen fietsen/volledig elektrisch heeft het ding ruim een maand bij emcart in de reparatie gestaan, maar toch ben ik echt heel blij met het ding!
Anne=5

Bericht door Anne=5 »

[url]http://www.doubleperformance.nl/pages/p ... pandable=2[/url]


Dit is een fijne (hoop dat de link werkt... anders maar knippen en plakken:o)
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Dank jullie wel tot zover.

Uiteraard ken ik de diverse sites met handbikes, maar ik wil vooral weten hoe ze in de praktijk presteren. Want al die importeurs en fabrikanten vertellen, uiteraard, de mooiste verhalen.

En aangezien het niet om een pakje boter gaat, wat aangeschaft wordt, wil ik wel goed beslagen ten ijs komen.

Kent iemand trouwens de frontline bikes?
[url]http://frontline-handbikes.nl/modellen.html[/url]

Deze liggen qua prijs een stuk lager als de andere merken, worden vooral gemaakt met reguliere fietsonderdelen, dus makkelijk te vervangen.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Het merk zegt mij niets, maar op een van de foto's zie ik de versnellingen op het balhoofd zitten (op het midden zeg maar) en als dat niet aan te passen is, dan zou ik me er niet aan wagen. Ik vind dat persoonlijk echt heel onprettig.

Het zou fijn zijn als je gewoon van verschillende leveranciers een proefrit zou kunnen maken en een offerte zou kunnen opvragen. Dan kun je e.e.a. goed tegen elkaar afzetten.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

Ga ik zeker doen. 16 april a.s. is er een handbike clinic bij De Hoogstraat in Utrecht. Dit loopt via [url]http://www.moveforward.nu/agenda/[/url]


Ze gaan ook nog naar Heliomare en de Maartenskliniek. Dus wie interesse heeft........ Het is gratis, zonder verplichting en alle grote handbike leveranciers komen.
ducaatje

Bericht door ducaatje »

[QUOTE=Anna1975;957080]Het merk zegt mij niets, maar op een van de foto's zie ik de versnellingen op het balhoofd zitten (op het midden zeg maar) en als dat niet aan te passen is, dan zou ik me er niet aan wagen. Ik vind dat persoonlijk echt heel onprettig.

Het zou fijn zijn als je gewoon van verschillende leveranciers een proefrit zou kunnen maken en een offerte zou kunnen opvragen. Dan kun je e.e.a. goed tegen elkaar afzetten.[/QUOTE]


Wat bedoel je met de lastigheid van de versnellingen op het balhoofd?
scobie

Bericht door scobie »

Voor mij is de Speedy Duo ook al jaren een enorme uitkomst. Eerst had ik er een zonder ondersteuning maar dat werd al te zwaar voor me. Als ik naar buiten ga, ga ik altijd met de speedy. Gebruik hem eigenlijk als scootmobiel tegenwoordig, omdat ook een klein stukje zelf 'trappen' me nu te veel is.

Wat snelheid betreft ben ik ook dik tevreden. Altijd snellen dan een electrische rolstoel en scootmobiel, en ik haal ook regelmatig fietsers in. Wat ik ook fijn vind is dat als je een keer een helling af gaat, je hem gewoon kan laten lopen. Dat doet een elro of scoot niet, die remt automatisch af.

Actieradius is niet vreselijk groot als je niet zelf trapt, maar af een toe nieuwe accu's helpt wel, een beetje
janna67

Bericht door janna67 »

ik heb een oa de speedy duo, waarbij ook de versnelling op het balhoofd zit. hierdoor kun je niet even snel schakelen al ik de tunnel uitrijdt. een ander nadeel van de duo vind ik de accu's. deze loodaccu's zijn niet meer van deze tijd en vreselijk zwaar.

volgens mij kan de frontline-handbike helemaal op jouw wensen gemaakt worden.

ik zou eerst uitvoerig een handbike uitproberen, voordat ik tot aankoop over zou gaan. je woont een beetje ver bij mij vandaan (85km) maar je mag de mijne gerust een keer uitproberen hoor!!

in mei is er weer support beurs in utrecht. misschien iets om te gaan kijken?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp