Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Can do training

Alles omtrent werk en uitkeringen
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Ik heb vast weer dingen door elkaar gehaald. Raak vaak dr draad kwijt of fora. Weet niet meer wie wat geschreven heeft etc. Maar ben evengoed benieuwd naar een ieders verwachtingen en beweegreden.

Je schrijft een helder verhaal. Dat gaat vast goedkomen.
Veel plezier. Ik heb er lieve vrienden aan overgehouden.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Ik heb me ook opgegeven! De voornaamste reden is dat ik gewoon alles geprobeerd wil hebben.

Ik moet ook eerder afgeremd worden, dan dat ik te weinig doe, maar ik denk dat er bij mij op een paar vlakken nog wel winst te behalen valt.

Bijvoorbeeld dat ik het heel moeilijk vind om geen controle te hebben over mijn dagindeling (als je wordt uitgenodigd voor een bruiloft ofzo bijvoorbeeld)

Ook merk ik dat ik me schaam om aan te geven dat ik het niet red, bij mensen die niet weten dat ik ziek ben. Ik vul dan in dat ze me een aansteller vinden. Ik ga dan (ver) over mijn grens om maar 'normaal' te lijken.

Beide zaken zorgen er ook voor dat ik veel ga piekeren als ik denk dat een dergelijke situatie zich voor zal gaan doen. Wat weer energie vreet en waardoor ik vaak al moe aan de vermoeiende activiteit begin.

Ik heb niet het idee dat mijn partner veel voor mij zorgt. Eerder andersom. Aangezien ik veel thuis zit, regel ik alles voor het huis en onze dochter, maar wie weet wat hij er nog uit kan halen.
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden, Toeter. Heb je je aangemeld voor het weekend in maart of een later weekend?
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

[QUOTE=Tamaartje;1039032]Ik heb vast weer dingen door elkaar gehaald. Raak vaak dr draad kwijt of fora. Weet niet meer wie wat geschreven heeft etc. [/QUOTE]

Ik ook. Maar ik vergeet ook wat ik zelf geschreven heb :???: :eek: :haha:

Gelukkig snapt iedereen hier op het forum waar dat door komt.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

[QUOTE=Hanna71;1039129]Ik ben benieuwd hoe je het gaat vinden, Toeter. Heb je je aangemeld voor het weekend in maart of een later weekend?[/QUOTE]

Het wordt mei of september, dat moet ik nog even afwachten. Maart was er ook nog plek, maar dat vond ik te snel. Dan is mijn dochter pas 4 maanden en ik geef ook nog borstvoeding, dus dat is ook niet handig.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

Hanna, ik wens je een heel mooi en goed weekend toe! Ben benieuwd naar je reactie, maar natuurijk ben je altijd vrij om deze voor jezelf te houden. Maak er wat moois van in elk geval!
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Dankje leeuwtje.
Ik zal volgende week zeker laten weten hoe ik het vond.

Verstuurd vanaf mijn SM-T535 met Tapatalk
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Ik ben weer terug van een intensief CanDo weekend.

En ik vond het helemaal niks!

De behandelmethode die zij hanteren staat mij niet aan en werkt juist averechts bij mij. Gelukkig zitten er meerdere mensen (7 à 8) in het behandelteam, en had ik met 2 mensen wel het gevoel er iets aan te hebben, dus ben ik niet helemaal met lege handen naar huis gegaan.

Wat ik bijzonder vond is dat het grootste deel van de groep met een heel goed gevoel naar huis is gegaan. Er zijn echt veel dingen gebeurd binnen de groep. Dat is wel mooi om te zien. Voor een behoorlijk aantal mensen is dit weekend een grote verandering in hun leven geworden (tenminste, daar ziet het wel naar uit).

Wat betreft de geheimzinnigheid die er omheen hangt:
Er is duidelijk gezegd dat er geen geheimhouding wordt gevraagd. Dat er her en der gezegd wordt dat er niks gezegd mag worden is dus niet waar. Er is wel gevraagd (en terecht) om geen dingen te vertellen die door medecursisten gezegd/gedaan zijn naar buiten te brengen. Dat lijkt me vanzelfsprekend, want iedereen vertelt zijn persoonlijke, intieme verhaal en dat is vertrouwelijk. Ook is er gezegd geen dingen (foto's, filmpjes, etc) op social media te zetten.

Wat er wel ter sprake kwam, is dat de behandelmethode het beste werkt als je aan het weekend begint zonder te weten wat de behandelmethode is. En dat kan ik me goed voorstellen. Dus toch logisch om er blanco in te gaan.

Daar staat tegenover dat ik denk dat een aantal mensen (waaronder ikzelf) daar niet op hun plek zaten, juist omdat ze niet wisten wat de strekking van het weekend was. Dat vind ik jammer. Als ik van tevoren geweten had hoe het zou gaan, dan was ik niet gegaan. Ik zou dan van tevoren weten dat dit bij mij niet aan zou slaan.

Ik zou zeggen: Als je tegen moeilijkheden aanloopt mbt acceptatie van de ziekte, een te grote beperking, relatieproblemen, of je bent toe aan een verandering in je situatie, en je bent bereid een weekend lang vol overgave knetterhard te werken daar aan, dan moet je zeker meedoen.
Ben je nuchter en weet je je prima te redden, ben je tevreden met hoe dingen gaan, en wil je je niet volledig overgeven aan de werkwijze die geboden wordt, dan is dit misschien niet de juiste plek voor jou.

Natuurlijk zijn er ook mensen zonder hulpvraag die daar goed op hun plek zitten en mensen met hulpvraag die niet op hun plek zitten, maar het wordt alleen een succes als je bereid bent je over te geven aan hun methode om aan een issue te werken. Geef je je er niet aan over, dan gaat het niet werken.

Nou ja, lekker vaag allemaal... Ik hou helemaal niet van dat geheimzinnige gedoe. Maar het is een beetje als een surpriseparty: Als je zegt dat ie er gaat komen is er nog wel een party, maar is de surprise er af. :haha:
Hanna71

Bericht door Hanna71 »

Overigens vond ik het wel heel mooi om zo intensief met een groep mensen op te trekken die bereid waren hun lief en leed met elkaar te delen. Dat was een bijzondere ervaring!
Artemis-

Bericht door Artemis- »

In ieder geval een ervaring rijker en desondanks met een positief gevoel thuis komen...;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp