Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

MS patienten bij Geer & Goor

Alles omtrent werk en uitkeringen
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Goh, ik stel een dubbele vraag. Ja dus?
Wat doet dat er toe?

Ben je woordvoerster van Dawn? Of voel je je geroepen om antwoord te geven voor anderen?

Zeg ik dat het er om moet gaan welke vorm ze hebben?
Nee, nogmaals ik was gewoon benieuwd. Omdat ik ze gezien en gehoord heb en dat graag wil weten. Nogmaals dat dus. En wat jij er van vindt is niet relevant.

En het blijft off-topic wat jij van Geer & Goor vindt, ze hebben de mensen waar ik een vraag over stel aan het woord gebracht,

Ga dus of antwoord geven op mijn vraag in mijn topic en je niet bezighouden met onzin. Of reageer gewoon niet. Dank je.
leeuwtje-nl

Bericht door leeuwtje-nl »

(....) (Laat maar)
PetraH

Bericht door PetraH »

ik heb het zelf niet gezien, maar mijn dochter wel. Ze wil nu ook met mij naar Lourdes.
Dawn

Bericht door Dawn »

Ik vroeg mij gewoon af waarom dat zo voor jou van belang is maar vergeef mij vooral voor het stellen van zo'n rare vraag....:stil:
zeepaardje

Bericht door zeepaardje »

Als ik een gokje mag doen?

Waren deze twee mensen er in jouw ogen ernstig aan toe en ben je wellicht daarvan geschrokken? En ben je bang dat ze dezelfde vorm hebben als jij hebt?

Bedenk dan alsjeblieft dat het verloop er voor iedereen anders uit zal zien en dat zelfs als deze twee mensen dezelfde vorm hebben als jij, dat niet betekend dat jij hetzelfde verloop zult hebben!
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

[QUOTE=Dawn;982467]Ik vroeg mij gewoon af waarom dat zo voor jou van belang is maar vergeef mij vooral voor het stellen van zo'n rare vraag....:stil:[/QUOTE]

Het gaat om de manier waarop je het vroeg. Of eigenlijk zegt.
Zoals je het nu zegt dan had ik daar normaal/anders op gereageerd.

Zeepaardje geeft een normale veronderstelling waar ik anders op ga reageren.

Dus misschien van mijn kant een tip om zaken anders te stellen of zeggen. Dan krijg je ook niet van die reacties.
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

[QUOTE=zeepaardje;982478]Als ik een gokje mag doen?

Waren deze twee mensen er in jouw ogen ernstig aan toe en ben je wellicht daarvan geschrokken? En ben je bang dat ze dezelfde vorm hebben als jij hebt?

Bedenk dan alsjeblieft dat het verloop er voor iedereen anders uit zal zien en dat zelfs als deze twee mensen dezelfde vorm hebben als jij, dat niet betekend dat jij hetzelfde verloop zult hebben![/QUOTE]

Het is niet zozeer dat ik geschrokken was. Alhoewel er 1 er wel ernstig aan toe was. In ieder geval oogde de andere 'gezonder'.

Ik ben er nieuwsgierig naar om te weten wat voor vorm ze hebben, hoe ver ze in het ziekteproces zijn. Om een beeld te hebben.

Maar inderdaad niet een beeld alsof dat mij gaat overkomen maar hoe meer ik zie en begrijp hoe beter ik het kan inschatten. Denk ik.

Want zo veel mensen met MS heb ik niet gezien en gesproken om een realistisch beeld te hebben wat de ziekte nou met je doet. Hoe ziek je kan zijn of voor anderen bent.

Zie het meer als verzamelen van informatie over lotgenoten.
Giechel

Bericht door Giechel »

misschien is de manier waarop ik het een beetje bijhoud dan makkelijker:

bepaalde mensen waren net op dit forum toen ik mn diagnose kreeg.

ik houd een klein beetje in de gaten welke medicatie ze uitproberen door de jaren heen en hoe het nu met hen gaat.
en tuurlijk vergelijk ik dat ook weleens met mezelf, omdat ik helemaal geen remmers gebruik.

ik denk dat dat een aardige vergelijking is; hoewel oppervlakkig.
Het lastige van je met mensen vergelijken waar je verder niks van weet, is dat je ook niks te weten komt over hoe hun leven voor de ms is verlopen.

voorbeeld: die ene mevrouw had niet alleen ms maar nog een andere chronische ziekte. wat komt dan van ms en wat niet.

misschien heeft iemand wel ooit een auto-ongeluk gehad en kan daardoor niet meer lopen, en daarna ms erbij gekregen.
dan geeft, als je alleen afgaat op wat je ziet, ook een verkeerd beeld.

verder zijn er ook veel oudere mensen die slecht ter been zijn door slechte aderen, hartproblemen, noem maar op.
zo ben ik er onlangs achter gekomen dat bij oude mensen de nierfunctie achteruitgaat, ook als je verder goed gezond bent.
en zo zijn er meer zaken die last kunnen veroorzaken puur door het ouder worden (celdeling en zo).

als je geen vragen kunt stellen is het soms makkelijk concluderen dat het dan wel door ms zal komen maar dat hoeft dus helemaal niet zo te zijn.
Sander Almere

Bericht door Sander Almere »

Je hebt ook gelijk dat je er geen conclusies uit kunt trekken. Niet het hele verhaal weet en zelfs als je het weet dat het niets zegt.

Misschien dat ik behoefte heb aan zoveel mogelijk voorbeelden, het mij meer inzicht geeft in wat het kan betekenen.

Mijn doel is dan ook niet om iets te bereiken want ik weet dat het niets betekent. Maar kennis maakt macht.

En ik hoop meer duidelijkheid te krijgen. Zonder er dagelijks mee bezig te zijn wat anderen overkomt en wellicht voor mij betekent.
Maar toch voorbereid te kunnen zijn op al het mogelijke.

Dank voor je reactie.
Michel

Bericht door Michel »

Ik heb het wel gezien.
En wat je ook van G en G vindt, ze brengen het wel allemaal op tv.
Tuurlijk voor de kijkcijfers en geld, maar er zijn mensen bij de omroepen die veel smeriger zijn en alleen de focus op hun zelf hebben.
Tuurlijk had ik ook momenten, dat ik dacht, moet dit nou?
Maar achteraf hebben ze toch iets laten zien van lourdes.
De mensen met MS lieten mij wel schrikken. Wat een medicatie gebruikten ze (alleen al om te slapen)
Als niet medicijn gebruiker, zat ik wel even te slikken.
Dacht eigenlijk ook: wat voor stadium of vorm is dit? Komt dit over 30 jaar ook aankloppen?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp