Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ziektekosten verzekering 2015

Alles omtrent werk en uitkeringen
roos30

Bericht door roos30 »

Ik kom er niet achter of de eerste 20 fysio behamdelingen die je zelf moet betalen bij je chronische indicatie per jaar of per indicatie zijn? Scheelt nogal voor je aanvullende verzekering als fysio na het eerste jaar volledig gedekt is...
Wie weet hoe het zit?
Knillis

Bericht door Knillis »

Voor zover ik weet alleen 1x 20 behandelingen zelf betalen daarna nooit meer.

Mijn verplichte eigen risico van nu 360 euro gaat wel elk jaar opnieuw op aan bijna alleen fysio. Dat is 30 euro per behandeling, 2 x per week, Met 6 weken zit ik dan aan het maximale bedrag.

Met de nodige medicatie er bij vaak al met 4 weken :o

De chronische fysio zit in het basispakket en hoeft dan niet meer in de aanvullende verzekering
Billy

Bericht door Billy »

Inderdaad je betaalt die 20 behandeling alleen de eerste keer, toen ik begon waren er dit nog maar 12.

Ik let aanvullend eigenlijk alleen maar op de brilvergoeding. Verder komt bij mij alles toch uit de basisverzekering.

Ben dit jaar €200 aanvullend verzekerd voor anticonceptie, maar blijkt mijn pil niet vergoedt te worden :???:. Helaas blijven er dus toch verrassingen ook al zoek ik het goed uit :boos:,
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

Ik heb nu CZ met aanvulling "Gezinnen". Ik ben hier halverwege vorig jaar op overgestapt (ik had CZ direct maar weet niet meer welke aanvulling). De overstap had alles te maken met mijn zwangerschap. Nu wil ik toch ook eens kijken of deze aanvulling het beste past bij mij en mijn dochter.

Ik ben trouwens zeer te spreken over CZ! Het is wat duurder maar ik heb nooit problemen. En er zit n collectiviteitskorting op vanuit het (ik meen) Nationaal MS Fonds (scheelt niet heel veel hoor).
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Dank voor jullie antwoorden.
Partner zit nu bij cz en ik denk dat ik gewoon zijn aanvullend pakket ga veranderen.
Ik hoor veel positieve reacties op cz. :)

Trouwens emceeelwee is de collectiviteitskorting tegenwoordig helaas niet meer bij cz maar bij zilveren kruis :(
joge

Bericht door joge »

CZ Direct is wellicht iets goedkoper, en zeker de basisverzekering is precies het zelfde. Gericht op jongeren, dus laaa je niet inpakken door de lage prijs; als je ouder bent dan 30 betaal je een hoger tarief dan waarmee ze adverteren!

[url]http://czdirect.nl[/url]

[url]http://czdirect.nl/jongerenverzekering/premie[/url]
Ruitje † 17-03-2019

Bericht door Ruitje † 17-03-2019 »

CZ passeert Buurtzorg

[url]http://www.zorgvisie.nl/Financien/Nieuw ... -1631718W/[/url]

Macht verzekeraars wordt zichtbaar. Het is jammer dat de vier grote verzekeraars steeds meer macht krijgen... De kleine verzekeraars worden weggedrukt.
eM.Cee.eL.Wee.

Bericht door eM.Cee.eL.Wee. »

[QUOTE=Ruitje;989904]

Macht verzekeraars wordt zichtbaar. Het is jammer dat de vier grote verzekeraars steeds meer macht krijgen... De kleine verzekeraars worden weggedrukt.[/QUOTE]

Klopt Ruitje, dat is ook jammer. En CZ is er dus 1 van. Toch vind ik het een fijne verzekeraar en hebben ze met heel veel zorgverleners contacten, waardoor ik keus heb.
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Klopt waarschijnlijk dat we goedkoper uit zijn bij cz direct.
waar is het addertje?

Als we het meest uitgebreide pakket zouden nemen zouden we 110 euro kwijt zijn(boven 30jr)
Hoe kan het verschil zo groot zijn met gewoon cz?
Zit het dan in de vergoedingen? Of contracten met zorgverleners?
Billy

Bericht door Billy »

Het is een internetverzekering dat maakt het goedkoper. Het is hetzelfde als CZ, zelfde contracten.

Heb zelfs nog steeds het zelfde relatienummer :cool:.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp