Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Eigen risico in termijnen betalen

Alles omtrent werk en uitkeringen
Arja_64

Eigen risico in termijnen betalen

Bericht door Arja_64 »

Ik zag dat het eigen risico in 10 maandelijkse termijnen betaald kan worden tegenwoordig, wordt hier veel gebruik van gemaakt vroeg ik me af?
sabine-vl

Bericht door sabine-vl »

Ik zit bij dsw en doe het, mocht ik het toch niet opmaken, wat niet de verwachting is, krijg ik het terug gestort
Claudia*

Bericht door Claudia* »

Man en ik doen het allebei gespreid betalen.
Allebei MS, allebei dure medicatie, zou in januari voor ons dus meteen een enorme aanslag betekenen.

Nu elke maand 35 euro extra.
Arja_64

Bericht door Arja_64 »

[QUOTE=sabine-vl;992751]Ik zit bij dsw en doe het, mocht ik het toch niet opmaken, wat niet de verwachting is, krijg ik het terug gestort[/QUOTE]

Bij DSW kan het ja want daar zit ik ook, wat je niet gebruikt krijg je overal weer terug natuurlijk. Ik denk dat de meeste van ons wel snel aan hun e.r. zullen zitten.
Knillis

Bericht door Knillis »

Bij Menzis kan dat niet (tenminste dit jaar nog niet). Zelf heb ik half februari het eigen risico altijd verbruikt dus betaal ik van maart t/m december 35 euro.

Mijn man heeft inmiddels het eigen risico meer dan op door regelmatige ct scans, bloedonderzoek en controle bij de hematoloog. Maar heeft nog niets betaald dit jaar.

Waarschijnlijk is het ziekenhuis erg laat met het indienen van de rekening naar de zorgverzekeraar.

Maar dat betekent waarschijnlijk dat hij volgend jaar bovenop het eigen risico van 2014 ook het eigen risico voor 2015 moet gaan betalen :o

Helaas hebben ook wij geen geldboompje in de tuin want het zijn toch forse bedragen. Gelukkig houden we er zelf rekening mee maar het is geen fijn systeem.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Knillis, bij Menzis kan het wel, maar zij werken anders dan anderen, althans zo was dat een paar jaar terug.

Bij veel verzekeraars kun je je vooraf aanmelden voor gespreide betaling, bij Menzis kun je pas een termijnregeling aanvragen als je de (eerste) rekening binnen hebt. Dan kun je ze bellen en aangeven dat je in termijnen wilt betalen. Beetje omslachtig, maar het kan.
Knillis

Bericht door Knillis »

Ik heb het misschien niet duidelijk genoeg geschreven maar je kunt bij Menzis inderdaad wel in termijnen betalen maar pas achteraf.

Dat is dus heel omslachtig en lastig als ziekenhuisrekeningen pas héél laat worden ingediend.

Mijn man weet nl met zekerheid dat hij dik over de 350 euro zit maar heeft nog niets gehoord. Zijn behandelingen vinden alleen in het ziekenhuis plaats, dus rekeningen altijd extreem laat.

Ik moet zelf ook ieder jaar opnieuw aangeven dat ik in termijnen wil betalen terwijl ik ieder jaar zo rond half februari al aan de maximale bijdrage zit. Zo'n gedoe iedere keer :o
j@nnetje

Bericht door j@nnetje »

mijn eigen risico is in januari al verbruikt:o
dus ik betaal ook in termijnen, ben blij dat dat kan want is toch een hele hap geld:eek:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Dit jaar betaal ik in maandelijkse termijnen, daarvoor had ik nog ziektewet en spaarde ik 7,70 per week.

Zo'n klein bedrag merkte ik weinig van en dan had ik het bedrag ook bij elkaar voor volgend jaar.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Bericht door Toeter »

Je kan bij veel banken aparte digitale spaarpotjes maken, dus had ook een potje voor het eigen risico
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp