Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wat minder ten einde raad

Alles omtrent werk en uitkeringen
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Vanmorgen gebeld met de gemeente, bleek dat ze me vergeten was :huh:.. Dus hebben we voor vanmiddag een gesprek gepland. Nu alle papieren bij elkaar zoeken en hopen op een goede oplossing.. Best spannend...
Sharon

Bericht door Sharon »

Goed dat je zelf de gemeente weer gebeld hebt, succes vanmiddag!
san70

Bericht door san70 »

Wat komt er dan een hoop bij kijken hè. Alsof enkel het uit elkaar gaan niet al moeilijk genoeg is.
Heel veel sterkte met alles regelen en ik hoop dat je een fijne, aangepaste, betaalbare woning kan krijgen!

san
stuiterbal

Bericht door stuiterbal »

[QUOTE=dribbel77;1011051]Vanmorgen gebeld met de gemeente, bleek dat ze me vergeten was :huh:.. Dus hebben we voor vanmiddag een gesprek gepland. [/QUOTE]
Hé Dribbel, hoe is het gesprek eigenlijk gegaan. Gaat er denk je een oplossing komen voor 1 mei?
Deze periode zal een berg van je vergen, maar houd de moed erin meid.
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Stuiterbal, het gesprek met de gemeente ging heel goed. Er is besloten dat ik nog een half jaar in dit huis blijf omdat de gemeente het niet verstandig vond om alles meteen om te gooien.

Er wordt een netwerk opgebouwd voor als ik hulp nodig heb met dingen of dat er eens in de week iemand komt om een babbeltje te maken. En het was verstandig om vrijwilligerswerk te gaan doen, zodat ik mezelf niet isoleer in huis. Ook gaat de gemeente kijken of ze nog ergens subsidies vandaan kan trekken.

Dus al met al een goed begin. Nu nog een paar nachtjes samen in dit huis en dan sta ik er helemaal alleen voor... Spannend
Sharon

Bericht door Sharon »

Goed om te lezen dat je een fijn gesprek hebt gehad met de gemeente en dat ze zo meedenkend waren!

Succes met de laatste nachtjes samen in het huis en de nieuwe start straks alleen :knuffel:
dribbel77

Bericht door dribbel77 »

Even een update over mijn situatie hier.
In middels ben ik een maand alleen in huis en ik moet zeggen dat het allemaal best lekker gaat. Het is een hele opluchting om niet meer rekening te hoeven houden met iemand. Samen met mn hond Sam kunnen we lekker doen wat we willen. Hij is een grote steun en leuk gezelschap in huis.

Doordat ik nu meer buiten kom vanwegen een rondje met Sam (3x per dag) maak ik ook steeds vaker een babbeltje met mensen in de buurt. Zo heb ik een buurvrouw die net al ik thuis zit en die me met dingen wil helpen als het even niet lukt. Een andere buurvrouw waar ik nooit zo goed mee omging komt nu ook regelmatig over de vloer om een babbeltje en een bakkie te doen.

Het huishouden gaat ook lekker, mn vader komt me iedere dinsdagmorgen helpen met het grove werk, zodat ik het de rest van de week gewoon zelf bij kan houden. :o

Ik merk dat ik lekkerder in mn vel zit. Ik heb binnenkort een gesprek bij een bedrijf hier in de buurt voor vrijwilligerswerk, ben benieuwd hoe dat gaat lopen...:ogen:

Mn financiële toestand is ook bijna opgelost. Heb veel moeilijkheden ondervonden bij het aanvragen van de bijstandsuitkering. Maar dát is nu goedgekomen en het eerste bedrag heb ik van de week op mn rekening mogen verwelomen:D... Nu alleen nog de belatsingdienst. Daar moet ik huursubsidie aanvragen, maar dat is al afgewezen omdat de huurprijs ver boven de norm ligt. Daar moet ik bezwaar tegen maken, dat kan pas als ik de beschikking in huis heb.

Daarnaast ben ik bezig met het bezwaar maken van de huurverhoging en wik ik kijken of ze het bedrag aan kunnen passen naar mijn inkomen, dit zal wel niet gebeuren, maar als ze het maar een klein beetje omlaag doen ben ik al tevreden.

Ow, en het handboogschieten gaat ook weer steeds beter. Ik heb het idee dat mn emotionele blokkade ook aan het oplossen is, dus ik kan er weer vol op tegenaan..:D
Snowym

Bericht door Snowym »

Gelukkig dat je beter in je vel zit en er nu meer rust is in je leven. Succes met de verdere financiële toestanden en natuurlijk ook succes met je handboogschieten. Mag je al weer wedstrijden doen?
dribbel77

Hier weer een update

Bericht door dribbel77 »

Hier weer een update

Na een paar maanden haal ik deze topic weer ff uit het stof.
Wil even laten weten hoe het hier verloopt. Dus lees en huiver ;)

Na 5 maanden nog steeds geen uitsluitsel van de Belastingdienst. Ik had netjes het bezwaarschrift opgestuurd met erbij een formulier voor Bijzondere Situatie Huurtoeslag. Daar staat ook 8 weken voor voor ze daar een oordeel over hebben. Kreeg ik vorige week een brief waarin stond dat ik de gevraagde stukken niet heb meegezonden. Ik had er wel een brief bij gedaan met de mededeling dat die stukken vernietigd zijn bij de gemeente en woningbouw. Dat schijnt na 10 jaar te gebeuren im het archief te ruimen. Mijjn huis is 17 jaar oud. Ook stond er in de brief het telefoonnr. van de mevrouw van de gemeente die weet van de situatie, maar schijnbaar hebben ze dat niet gelezen of zo.

Dus een belletje met de Belastingdienst wat ze nu van mij verwachtte dat ik deed, ze wilden bewijsstukken hebben dat die papieren er niet meer zijn en dat ik die maar bij de gemeente aan moest vragen. Dus een belletje met mn contact bij de gemeente er tegenaan gegooid en die maakte voor mij de papieren zo snel mogelijk in orde. Ik moest alles voor 6 oktober wegsturen, dus dat is in ieder geval gelukt. Nu het ellenlange wachten weer, nog meer stress:moe:

Ondertussen betaal ik aan huur wat ik kan missen, zo heb ik nu al een fijne (niet dus) huurschuld opgebouwd, gewoon omdat ik het hele bedrag gewoonweg niet heb. Dus deze kreeg ik er ook nog eens tussendoor, wanneer ik dacht alles te gaan betalen. Ik uitgelegd dat ik dat pas kan als ik meer weet van de Belastingdienst. Nu heeft ze me al bijna gedreigd opmet uitzetting. Ze vond dat ik iedere maand de huur gewon moest betalen en de rest van de rekeningen moest laten schieten.:eek:.. Dus met de kou op komst heeft ze liever dat ik een dak boven me hoofd heb dan dat ik ook warmte en water heb. Ik zei ook al dat ik zonder stroom ook geen internet heb en dus ook de huur niet kan betalen.

Ik heb dit ook besproken met de gemeente, en die wil mij persé in dit huis houden, dus ze gaan er alles aan doen om de huur naar beneden te krijgen, omdat het belachelijk is dat ik er zoveel voor moet betalen, zeker omdat het een aangepaste woning betreft. Dus dit gaat zeker nog een leuk staartje krijgen denk ik.

Nou dit was wel even wat ik voor nu te melden heb. Ow ja, Sam en ik hebben het nog steeds erg fijn met z'n 2tjes. Hij is ook een stuk rustiger geworden nu hij alleen met mij is, heeft minder stress en zit goed in zn vel. Hij is echt een happy hond:D..
san70

Bericht door san70 »

Poeh, wat moet je dat een hoop energie kosten zeg. Wat kunnen instanties je het leven toch moeilijk maken.
Sterkte!

San
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp